[WN] [INFO] 'Show je tack'-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Centraal 'Show je tack'-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 14:04

Prachtige blouses komen voorbij zeg! Is dat nou paars Jes? Staat mooi op een bruine hè? :D

Als ik straks promoveer mag ik van mezelf in een nieuw kleurtje starten en dan hou ik zeker die eBay-seller die hier laatst voorbij kwam in de gaten. Wat had die mooie dingen zeg!!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 14:06

haha nee marije, dit is navy blue. ;)

Ik zoek ook nog een andere kleur voor erbij.
Aangezien we het aankomend showseizoen nogal wat gaan starten, wil ik niet steeds hetzelfde aan haha
dus dan maar eens aan paars denken of lichtblauw of turqoise. Leek me ook wel mooi. :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 14:13

Ah als ik m'n scherm kantel, zie ik het idd :D

Ik denk aan een groen tint, misschien donkergroen, of lime. Zoiets.

XxChelsey1xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 14:17

tadaaaa mijn showshirt!

Afbeelding

Lelijk hea :P Hij is ook echt nog lang niet klaar, er komen nog allemaal steentjes op en wat 'versieringen'

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 14:41

Bimmetje: Haha grappig, die heb ik ook gepast! Vond het alleen niet lekker zitten met al die dingetjes op de armen. En navy blue stond mij niet zo :') Ik vind het wel een mooie blouse!

_Cindy: Sorry :o :o :D

Rije: Hoe zit dat nou, zo'n boomloos zadel? Ik heb ooit wel op een barefoot gereden maar dat vond ik crap... Ik hoor heel veel goede verhalen over de BM. Vind ze persoonlijk niet zo mooi, maar denk dat het misschien wel beter is voor m'n paard z'n rug. Nouja.. Nu nog niet in ieder geval want ik heb zelf niet zo'n goede balans :')

Chelsey: ben benieuwd wat het eindresultaat is :D Ging je nou die wedstrijd op GoldenWay rijden in maart? Ik doe dan ook mee, dus dan zie ik je misschien :D. Maar ik moest ook tegen jou een paar maanden terug op White Socks volgens mij. Toen ging het niet zo goed bij mij in de inrijbak :+

XxChelsey1xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 14:50

Emita: wanneer wij starten is nogsteeds niet zeker -_-
Ik wil persoonlijk liever niet op een zaterdag starten (15 maart)
dus misschien starten we dan 30 maart bij Beau Dandy's.

En bij white socks tegen mij? Hmm heb niks gezien volgens mij; of ik ben het weer vergeten :P Heb je toevallig een foto van toen?

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 14:58

Ja, alleen in zwart-wit.. :P Maargoed, dit was tevens mijn vorige showoutfit. Blouseje komt ook bij One Of A Kind Show Wear vandaan, en is babyblauw van kleur met zwarte mouwen en kraag.

Afbeelding

Ik weet niet of je me zo herkent :') Maar ik stond zelfs nog naast je met mijn paard, voordat we de railroad moesten doen bij horsemanship. Je startte ook L4. En ik herkende je aan je rode showblouse en je haflinger. Ik ben de persoon die door de inrijbak heen vloog omdat m'n paard bang was voor het springkussen die naast de bak stond (welke mong**l blaast ook een springkussen voor de kinderen op náást de inrijbak {:)-:( ). Weet alleen niet of je dat ook gezien hebt (hoop het niet := dat was echt het meest genante moment met Rayo ooit)

XxChelsey1xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 15:02

oohw ja haay ik heb je gezien :P iedereen herkent mij met mn rode blouse en die dikke knappe lompe haflinger onder me :D *\o/* en die actie van jou; ja dat kan ik me nog herinneren ja :o ik zei nog tegen mn ouders: "Mama; waarom is Tommy niet zo knap as dat paard"

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 15:04

Emita schreef:
Bimmetje: Haha grappig, die heb ik ook gepast! Vond het alleen niet lekker zitten met al die dingetjes op de armen. En navy blue stond mij niet zo :') Ik vind het wel een mooie blouse!

met al die dingetjes op je armen? De mauwen zijn gewoon van kant, dus niks raars op je armen.
De blouse was er nog niet toen ik de blouse had besteld, dus gepast hebben lijkt me haast niet kunnen.
De blouse kwam uit, werd toen nog gemaakt en toen had ik m al gekocht. Hij is toen direct naar mij gekomen na een paar weken. ;)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 15:11

Emita schreef:
Rije: Hoe zit dat nou, zo'n boomloos zadel? Ik heb ooit wel op een barefoot gereden maar dat vond ik crap... Ik hoor heel veel goede verhalen over de BM. Vind ze persoonlijk niet zo mooi, maar denk dat het misschien wel beter is voor m'n paard z'n rug. Nouja.. Nu nog niet in ieder geval want ik heb zelf niet zo'n goede balans :')

Boomloos beter of slechter zal voor iedereen anders zijn. Daar ga ik dan ook niks over zeggen. Maar persoonlijk vind ik het hemels zitten. Geen starre stijve boom, dus meer flexibiliteit en da's toch ook wat je vraagt van je paard. En ook veel meer gevoel. Ik voel met de BM alles wat er onder me gebeurt: als het paard een keer proest, of uitademt, of zich spant, ik voel het allemaal gebeuren onder me.

Een BM is niet te vergelijken met een BF :n Totaal ander soort zadel. Mensen zijn altijd bang dat als een paard één keer bokt met een boomloos zadel, dat ze met zadel en al onderaan de buik hangen. Ik kan je uit ervaring zeggen, ik heb al aardig wat overleefd met mijn oude BM en bijrijpaard. Op mijn eigen paard had ik laatst niet genoeg aangesingeld, dus er zat nogal wat ruimte tussen de singel en ik heb gewoon gereden alsof er niks aan de hand was. Kwam er achteraf pas achter dat de singel wel twee gaatjes strakker had gemogen :))

Hier kun je iets lezen over de opbouw van een BM: http://www.sportssaddle.com/construction.php

XxChelsey1xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 15:59

ben ondertussen druk bezig om steentjes op mn shirtje te zetten :D

1 mouw

Afbeelding

en inmiddels is de andere mouw ook klaar

Afbeelding

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 17:15

Is je gegund hoor Emita ik heb via eBay een andere blouse gevonden, staat hier ook maar al even terug :)

BM rijdt heeel anders dan Barefoot. Ik vind het heerlijk zitten, maar ik heb geen ander vergelijkingsmateriaal dan de barefoot. Paard loopt er lekker onder, ik zit er lekker in, het verschuift niet ook niet als mijn paard eens gekke sprongen maakt.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 17:54

Ik vind die tweede blouse die zwarte (met witte versiering mooi) :9
Maar die kan misschien nog redelijk simpel zijn voor sommige :')

emita: heb je ook een foto van de hele set ben nu wel benieuwd.

chelsey: wat grappig zeg. ga je er nog meer mee doen?

Heb ook een foto van mijn set :o
Afbeelding

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:05

Oeh mooie bloesjes! Ik ben ook nog op zoek naar een nieuwe outfit voor bij mijn paard (paard wordt dit jaar voor het eerst onder het zadel geshowd). Ik hou van bling, en opvallend, maar heb geen inimini postuur, en een vos met witte appaloosa. Turqoise lijkt mij mooi op hem, maar tips zijn welkom :D

edit: Voor het beeld, dit zijn wij :)

Afbeelding

Die blouse van Emita vind ik heel mooi!
Laatst bijgewerkt door __Suzanne__ op 02-02-14 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

XxChelsey1xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:07

irm: Tuurlijk ik moet nog even uitvogelen hoe ik aan versieringen kom :P
Zowiso word de rand nog genaaid aangezien het nu gewoon geplakt zit met textiellijm en ik doodsbang ben dat hij ineens losschiet tijdens een westrijd

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:07

Heb je een foto dat je hem aan hebt, Chelsey?

Dodgejr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:08

Emita; hele mooie blouse!

Bimmetje; ook een fantastisch mooie blouse....ben 'm ooit 's ergens tegengekomen en heb de foto bewaard op mn iphone :o wil ook ooit 's zoiets voor als m'n vosje groot genoeg is om mee te gaan op show :D mijn andere paard is koffievos en dan vind ik donkerblauw te donker, voor hem kies ik die van Emita :)
Ik hou wel van een beetje bling {:}

BM heb ik ook gehad, eerste zadel, maar uiteindelijk overgestapt op zadel met boom....mijn paard kreeg moeite met bepaalde oefeningen en ik ging er erg scheef van zitten bleek uiteindelijk, geen goeie combi voor ons beide dus. Ik heb mijn BM toen rechtstreeks bij BM in amerika besteld, goeie communicatie en 2 maanden later mijn zadel klaar, ons bedrijf heeft kantoor in US dus daar laten afleveren, scheelde me behoorlijk wat geld....
Laatst bijgewerkt door Dodgejr op 02-02-14 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

XxChelsey1xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:11

suzanne: Nope nog niet :P hoezo?

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:14

Ben gewoon benieuwd hoe hij er dan uit ziet :)

XxChelsey1xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:15

zal even kijken wat ik ervan kan maken :P

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:21

lifaya: Jammer van je hoofdstel zeg!
lrm: Ziet er goed uit ik ben benieuwd naar een goede foto.
Rije: Mooi zadel! Ik hou niet zo van het model maar verder is hij erg mooi.
Emita: Mooie blouse zeg!
Bimmetje: Die vind ik ook mooi zeg!
XxChelsey1xX: Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet als hij helemaal af is.
lrm: Mooi! Staat allemaal erg goed en is mooi afgestemd

Vandaag even een foto gemaakt van mijn knapperd met zijn hoofdstel.
Hoe vinden jullie hem?

Afbeelding

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:22

@Suzanne: Zwart, teal of turkoois en zachtblauw lijken me mooi staan :j

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:23

__Suzanne__ schreef:
Oeh mooie bloesjes! Ik ben ook nog op zoek naar een nieuwe outfit voor bij mijn paard (paard wordt dit jaar voor het eerst onder het zadel geshowd). Ik hou van bling, en opvallend, maar heb geen inimini postuur, en een vos met witte appaloosa. Turqoise lijkt mij mooi op hem, maar tips zijn welkom :D

edit: Voor het beeld, dit zijn wij :)

[ Afbeelding ]

Die blouse van Emita vind ik heel mooi!

Ik denk dat Turqoise inderdaad mooi zal staan alleen als ik je paardje zo zie moet het allemaal niet te heftig.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:28

Wranglerbutt schreef:
@Suzanne: Zwart, teal of turkoois en zachtblauw lijken me mooi staan :j

Mij ook :j En bruintinten ook wel denk ik. Helaas ben ik dol op dit soort dingen :+

Afbeelding

Afbeelding

maar dat is vrees ik wat te bont op Mahna (ach, kwestie van tijd :+ )

En dan is zoiets (ook vanwege mijn eigen maat :o) misschien beter:
Afbeelding

Afbeelding

Precies, D-Destiny, niet te heftig is beter bij de spikkels, maar dat vind ik zelf zo mooi :+

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:29

Laatst bijgewerkt door Wranglerbutt op 02-02-14 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt