Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cissy schreef:Een echt goede hoed is duurder dan die seatsaver. En in mijn optiek zit ik liever lekkerder, dan voor de lol een hoed op mn hoofd.![]()
Een seatsaver kun je ook zelf knutselen van een goede wolvacht. Ik heb pas een grote vacht gekocht voor 60,- daar kan ik twee seatsavers uithalen.
sevke schreef:Een echte goede, kwaliteitsvolle, op je hoofd geshapete hoed kost al gauw 750 of meer. En ze zijn het waard ook, vind ik! Niets is erger dan een hoed die niet lekker zit.
En zo'n seatsaver is goed voor mensen die lange buitenritten maken. In de sport gebruiken we dat niet. Het zit vooral heel erg in de weg, en belemmert je bewegingsvrijheid.
Sandra_H schreef:Vaak is toch, bij problemen waarbij naar een seatsaver gegrepen wordt, dat het zadel gewoon niet bij de ruiter past. Been there done that. Wij hebben een zadel gehad waarop ik niet goed kon zitten, bewegingen niet goed kon volgen, en waarop ik me doorreed op mn zitknobbels. Seatsaver, een wollen, hielp ietsje maar bij lange na niet genoeg. Op de barebackpad had ik geen enkel probleem dus ik had mezelf daar al toe "veroordeeld". Dan maar niet meer starten etc.
Uiteindelijk kwam ik erachter dat het probleem zou kunnen liggen aan het zadel. Er is hier op bokt ook wel e.e.a. over te vinden, vrouwen zijn anders gebouwd dan mannen, en hebben dus vaak ook niet iets anders gebouwde zadels nodig. Om een lang verhaal kort te maken: uiteindelijk heb ik bij Eurohorse proefgereden op een kale, aangepaste boom, dat ging heel goed, dus op die boom een zadel laten maken. Daar kon ik weer helemaal probleemloos mee rijden.
Inmiddels zijn we over op een "gewoon" ranch zadel met hard seat, waar ik ook zonder enig probleem (en zonder seatsaver) uren in kan rondhobbelen.
Ja een zadel kost veel geld, en soms moet je even zoeken, maar als jij als ruiter niet lekker/comfortabel en dus niet goed kunt zitten is het voor je paard ook niet ideaal.
germie schreef:sevke schreef:Een echte goede, kwaliteitsvolle, op je hoofd geshapete hoed kost al gauw 750 of meer. En ze zijn het waard ook, vind ik! Niets is erger dan een hoed die niet lekker zit.
En zo'n seatsaver is goed voor mensen die lange buitenritten maken. In de sport gebruiken we dat niet. Het zit vooral heel erg in de weg, en belemmert je bewegingsvrijheid.
Daarmee zeg jij dus dat je dan op zoek moet naar een ander zadel.
Dat vind ik voor mij als hobbyruiter niet de fijnste oplossing voor mijn portemonnee.![]()
Maar we gaan het zien.
En de hoed voor mij is gewoon voor de fun, een ding van 20 euro. Misschien eens voor een shoot ofzo, vergeet niet dat ik ook fotografeer en daar ook al weer wat ideetjes voor heb opgedaan inmiddels.
Nielojram schreef:germie schreef:En de hoed voor mij is gewoon voor de fun, een ding van 20 euro. Misschien eens voor een shoot ofzo, vergeet niet dat ik ook fotografeer en daar ook al weer wat ideetjes voor heb opgedaan inmiddels.
Ga je de hoed dan op doen als je fotografeert?
Petrichor schreef:Ik heb vandaag toch mijn Kifrapad met stevige inlages onder mijn zadel gedaan. Deze pad ligt toch echt wel een stukje mooier, de schoft ligt mooi vrij en de pad is minder stug maar door de inlages gelukkig stevig genoeg. Ben nu toch heel blij dat niemand mijn pad wilde kopen.
[ [url=m/aylk5I.jpg]Afbeelding[/url] ]
paddraigh schreef:Even een vraagje.de classic equin sensorflex is dat een goed pad? Vind een bepaalde kleur erg leuk.
Ik bedoel dit model
https://www.uhg-shop.nl/nl/classic-equi ... -pink.html
germie schreef:paddraigh schreef:Even een vraagje.de classic equin sensorflex is dat een goed pad? Vind een bepaalde kleur erg leuk.
Ik bedoel dit model
https://www.uhg-shop.nl/nl/classic-equi ... -pink.html
Lees ook even de reviews van uhg shop. Ik weet niet of ik er zou durven bestellen.
Sandra_H schreef:ik kende de verhalen, en het topic wat over ze liep, ook hoor, maar ken haar ook van de shows, waar ik altijd wel iets kocht (traditie bij ons: altijd IETS vergeten als je op show gaat) daarom dacht ik zo verkeerd kan het toch niet zijn. Ik heb telkens besteld wat op voorraad was, en sowieso met Paypal. En altijd alles binnen een paar dagen in huis. Hoe ze zijn met communicatie als er iets niet loopt zoals het moet weet ik niet.