Wauw, heb je die zelf gemaakt? Die eerste vind ik érg gaaf!
IcePrincess
Geplaatst: 30-03-10 21:45
Bitje bevalt erg goed , ook al probeert hij hem op te vreten (hij heeft hem nog geen 10 keer in gehad en hij ziet er al uit alsof het jaren in gebruik is ). Hij past erg mooi in zijn mond, geen onnodige druk op de tong en ook niet tegen de bovenkant van zijn mond ondanks dat hij zo weinig ruimte heeft. Heb er nu 3 keer mee gereden waarvan 1 keer buiten, het is even wennen maar eigenlijk kun je er zo mee weg rijden. Vooral buiten ging erg goed, bijna heel de weg gewoon stil het bitje in zijn mond gehad en hij schudde nu ook veel minder met zijn hoofd dan met de sidepull dus in het pollenseizoen gaat het bit er in en daarbuiten wel weer gewoon de sidepull, vind dat toch een fijner idee.
Als je pony shet bakstukken nodig heeft, pony kopstuk en keelriem en een cob frontriem en je ook eens een (bitloos) westernhoofdstel wil dan ben je eigenlijk wel genoodzaakt zelf te gaan knutselen .
Twaalf
Geplaatst: 30-03-10 21:47
Knap gedaan hoor
Ik was zo lui om het te laten maken, pony heeft ook rare maten
IcePrincess
Geplaatst: 30-03-10 21:58
Ik wilde het laten maken maar er kwam telkens iets tussen van beide kanten, duurde op een gegeven moment al bijna een jaar en had hem inmiddels ingereden op een stalhalster en wilde toch wel graag een hoofdstel. Ik kreeg toen van iemand een oude Bit (tijdschrift) waarin stond hoe je zelf een westernhoofdstel kon maken met enkel stroken leer, dus zo is het eigenlijk begonnen. De manier zoals daar beschreven stond werkte trouwens niet .
Bedankt, ik ben vooral ook erg blij met die laatste .
Josefien
Geplaatst: 30-03-10 22:06
IcePrincess, erg mooi gedaan en best veel werk ook denk ik..ik werk trouwens veel met paarden met pollenallergie, kijk eens op mijn site...ik zie inmiddels dat je al bij mij geweest bent Ik heb inmiddels contact met Evelien en ze gaat triplehorn benaderen, PoucyWouce, heb jouw foto gebruikt als voorbeeld (maar dan de kleur van mijn zadel en zelfde concho's en evt tooling)!
IcePrincess
Geplaatst: 30-03-10 22:16
Ja je werkt al met Lodewijk (wist niet dat je ook op bokt zat). Vandaag is toevallig het eerste flesje druppels op gegaan, morgen beginnen aan de tweede en ik merk absoluut al verschil, vooral na die reinigingskuren en stoppen met suikers, jeuk op lichaam is vrijwel helemaal weg. Echt zo ontzettend fijn!
Ik ben heel benieuwd naar je toekomstige hoofdstel, zeker in combinatie met die hele set. Verwende paarden hier toch allemaal .
jeej evelien belde vanmorgen eindelijk word mijn boom op maat gemaakt !!!! na het vele zoeken tussen verschillende boom maten niet een gevonden die echt goed past (mijn l*l* valt natuurlijk net overal buiten) dus nu word er een gemaakt
begin nu wel steeds dichter bij mijn keuzes te komen wat voor kleur zadel tooling etc etc
mensen hier nog ideeën ?? moet op die lelijke schimmel in mijn profiel
ik wilde zowizo kijken of ze er een stuk manen in kunnen verwerken
leuk zeg om die manen er in te verwerken! en ja ik snap wel dat het een aparte boom moet zijn voor die kanjer van je! ik heb van Evelien een bruinrood zadel, denk dat dat ook wel mooi zal staan op wit! (heet geloof ik Burgundy) en niet te drukke tooling, omdat hioj van zichzalf al bijzonder getekend is!
rommulus
Geplaatst: 07-04-10 15:16
ik kwam op het idee van een paar pagina's terug van iemand die een tandje in de zadelknop heeft laten verwerken
bruin rood ... hmm is ook een idee (dacht zelf aan zwart gezien dat het het rustigste op een witte is) niet veel tooling idd anders schreeuwt het
maar ik zat een beetje in dubio ik wilde zelf wat dingen bedenken om er op te laten maken zat te denken aan een poker thema (past bij mijn paard ) ik vind echt het ierse ook wel gaaf maar dat is zo standaard bij tinkers
haha ja dat is wel een erge stevige foto! ik zou nooit voor zwart gaan (mijn mening hoor) maar voor een mooie bruinrode of bruine kleur, met bijpassend hoofdstel evt. en een effen pad maar mag weer wel een kleur hebben die opvalt! en ja een thema is ook altijd gaaf zeker als je het nog voor het zeggen hebt!
rommulus
hmm ok duidelijk ja ja en dat gaat ik ook hebben dus vandaar mijn vraag ik ga een aantal schetsen maken om te kijken of ze dat ook kunnen maar het is leuk als mensen nog met ideeën komen waar ik nog niet aan gedacht had dank
Ik zou juist geen donker zadel nemen op een schimmel. Een lichtere kleur bruin staat naar mijn mening veel mooier. Het is zachter, minder contrast. Je zou dan wel mooi met donkere accenten kunnen werken. (donkere seat ivm vuil!) Ik zou daarbij een mooie warme kleur pad nemen met een rustige print.
Geplaatst: 07-04-10 20:36
ik had het idd al gezien en ik vond het idd niet raar staan maar hij heeft tot nu toe altijd nog donkere en zwarte zadels op gehad (en vind het zelf zo mooi staan ) het zadel van de stalbaas heeft er ooit ook nog op gelegen en ik kijk er dan zo raar tegen aan maar er zijn nu al 3 voor zal misschien gewenning zijn
Dat is wel het soort print en kleurgebruik dat ik bedoel. Ik zou dan alleen bruin en zwart andersom hebben gedaan. Ik houd nou eenmaal van natuurlijke en warme kleuren. Maar dit is ook erg mooi. Overigens is van het donkerbruine zadel niet te zien dat het donkerbruin is. Het komt over als zwart. Maar`dat kan ook aan mijn beeldscherm liggen.
heerlijke foto die onderste van de eerste 3! Ik denk dat de kleur van je pad (dus dat bruine erin) ook erg mooi zal zijn!
rommulus
Geplaatst: 08-04-10 09:57
@ Malenka het is echt een super zadel die bruine, ben er helemaal weg van weinig poeha en zit ook heerlijk!!! (ik hoop er ooit nog een paard bij te vinden wand hij past niet meer .... ) maar ik heb geen duidelijkere foto waarop je kan zien dat ie ook daad werkelijk echt bruin is het is een erg donkere garland wat ik ook erg mooi vind staan
ik had het idee om beige, zwart en zilver te gaan gebruiken (voor op wedstrijden) maar moet nu toch nog eens goed gaan nadenken zwart is wel mooi maar ook gelijk zo extreem heb in mijn leven ook maar een paar echte zwarte zadels gezien hmmm keuzes keuzes zal even vragen of ik een zadel mag gebruiken van een stal genoot voor een plaatje met lichter zadel
trouwens dank voor het mee denken allemaal zal trouwens even een foto zoeken van het hoofdstel wat ik ook al had deze is voor training en het afraggen
ik vind je pad zeker mooi staan op een schimmel! ik heb contact gehad met Eurohorse, Evelien heeft de sidepull van Tripplehorn in de kleur van mijn zadel en met dezelfde concho's besteld, woeha! Pucywouce jij hebt dus de reins aan de onderzijde met de slobberbars? ik rijd met Quest het beste met aan de zijkant de bevestiging dus ringen, maar dat was geen probleem volgens Evelien!