Hoelang is je zadel dat die een pad moet hebben van 61 cm ??
spicegirl
Geplaatst: 20-08-11 22:31
dat gaat niet ! er zit ook een vulling in, en de buitenkant gaat rafelen. kan je niet beter gewoon een ponypad kopen, of een barrelracer-pad is ook kort..
Ja het liefst wil ik roundskirt.. maar ik vind deze kleur gewoon zo gaaf..
spicegirl
Geplaatst: 21-08-11 10:53
KATHY'S en nu zal ik er toch eentje uit mn verzameling moeten verkopen-plaatsgebrek
Moondancer
Geplaatst: 21-08-11 13:02
Ik vind het zo jammer dat mijn paard denkt dat ze een headshaker is met een hoofdstel met 1 of 2 oortjes..... Ben nog steeds op zoek naar een ander hoofdstel , zucht , hij is errug mooi SG!
@ Moondancer; Echt waar joh, door het hoofdstel, normaal nergens last van? Mijn headshaker is minder gaan schudden? na de overgang naar een (one ear) westernhoofdstel, zo min mogelijk riempjes en zeker sperriem eraf toen ik nog dressuur reed. Of het komt gewoon omdat het de laatste jaren iets minder warm is?
Zonde Klijntjuh, denk ook niet dat het in de korten is. Er hangt mij iets bij dat jij ook een oudrose / rosa showblanket liet maken, hoe staat het ermee ?
Nou hou me op de hoogte, als het 'mijn' kleur toevallig is, dan weet ik waar hij te halen valt!
Moondancer
Geplaatst: 22-08-11 08:38
@Coentjuh , in stap gaat het wel , draf heeft ze al ziets van , whaaa , er kriebelt iets , spring je aan in galop , dan doet ze niks als schudden , net of er een vlieg in haar oor zit , niet dat ze een pas anders zet , maar ze blijft pasmatig schudden Ik heb ooit eens een hoofdstel met een V-brow gehad , na het rijden had ze een wond onderaan het puntje , om haar gevoeligheid even aan te geven.......
Oh das niet zo fijn zeg, maar verder (in de wei bijv) heeft ze dus geen last?
Moondancer
Geplaatst: 22-08-11 10:18
Nope , met heel veel vliegenspray en vliegenmasker niet , het scheelt dat het hier altijd waait , relatief weinig vliegen , en gelukkig heb ik hier nog nooit een daas gepot!!!
@Klijntjuh heb deze pad zelf in mijn bezit, en hij valt echt niet in te korten. Langs binnen heb je een dikke vilte pad, dus ik denk niet dat het erg haalbaar is
Ik zit ver naar achter, maar hijs niet erg groot nee...
Maar te klein? hope not want deze is tenminste kortgenoeg voor m'n paardje! Ik wil er nog wel wat kilo's af.. maar hoeveel nog gaat lukken weet ik helaas niet!
spicegirl
Geplaatst: 26-08-11 16:18
ik vind m serieus te krap. een beetje een inlegkruisje-idee (niet lelijk,maar grappig bedoeld hoor)
Paard met korte rug, tja dan ehb je niet veel seat over.. Hij oogt te klein, maar als je er in kunt zitten dan is het wel beter voor je paardje. Wie heeft hem gepast?
spicegirl
Geplaatst: 26-08-11 18:12
de seat heb je ook groter. round skirts, is alleen ronde skirts. i.p.v. 4kant.
Voor 't zadel hierboven, Ik vind 'm persoonlijk ook wat te klein. Maar ik kan begrijpen dat 't erg lastig is een passend zadel te vinden voor zo'n paard met korte rug!