[WN] [Info] 'Show je tack'-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

essiedepessie

Re: Centraal 'Show je tack'-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 09:06

piene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:59

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:03

Poepie chique zadel hoor

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 21:50

@Essiedepessie: Thanks :)

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:22

jaaaa mijn nieuwe set is binnen: dit is de blauwe variant (ik heb nog een paar peesbeschermers voor achter maar die lagen nog op stal)
Afbeelding
en dan kun je de build up pad omdraaien en heb je mooi rood, daar heb ik ook peesjes bij...
foto is effe snel gemaakt voor de buitenrit, dus niet al te flatteus maar het gaat om het setje..

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:33

Soohee, is dat matching of wat!? :~ Gaaf Josefien! Is dat trouwens een BC?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:22

Mooi kleurtje blauw hoor!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:28

Dat is een mooi knallend kleurtje blauw! Wat voor pad is dat???

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:45

thanks! het is een buildup pad van het merk Reinsman, kleur Royal Blue, ik kende het niet maar vind het erg leuk dat ik beide zijden kan gebruiken. Heb er een katoenen dekentje onder (hemadekentje haha) wat ik precies onder de pad kan leggen zodat de zijden niet vies worden en ik de ene keer rood en de andere keer blauw kan gebruiken! de rode zal ik ook eens proberen en fotograferen!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 22:59

Wat is dit toch een heerlijk topic geworden. :)

Ik houd zelf eigenlijk helemaal niet zo van bling :o , vind vooral koeienspul heel erg mooi. Westerntack blijft het allermooiste, maar dan vooral de basics.

Ik ben zelf nog steeds helemaal verliefd op mijn hoofdstel:
(Volgens mij echt de eerste keer dat ik iets van mijzelf plaats op WN)

Afbeelding

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 00:53

Ziet er idd heel beschaafd uit. Hoe rijd zo'n sidepull?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 00:56

Sidepull heeft een relatief pittige inwerking wat betreft neusriem, daar zitten de verschillen in natuurlijk...
Maar het rijdt prima, ben er heel blij mee, er is al in geen maanden geen bit meer in geweest (komt er niet meer in ook ;)) en rijd er ook gewoon mee buiten tussen het superdrukke verkeer in enzo. :)

Helemaal tevreden dus. :)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 01:03

En hoe is de hoofd-halshouding als je met zo'n sidepull rijdt? (ken het zelf nl niet en ook nooit van dichtbij gezien :o )

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 01:13

Ik vind er niet echt verschil in zitten met het rijden op snaffle. :)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 08:10

best erg ik zie TurdusMerula er tussen komen ik den huh ... nee het we l*llen teveel ofzo :D

het valt mee :D gaan we nog meer van je zien afgezien van je hoofdstel ??

josefien lekker fel !!!

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 10:11

ik heb dus ook zo'n sidepull maar iets zachtere neusinwerking met leer ipv bosal/ rawhide neusriem, ik rijd er geweldig fijn mee (en mijn paard ook) en westerninstructrice zegt dat hij nageeflijker is met de sidepull dan met shank! Ik rijd er ook buiten mee.

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 10:26

Afbeelding

En dit is mijn sidepull met een zachte leren neusriem. Laten maken bij Triple Horn met bijpassende slobber bars. Ben er heel blij mee.
Ik kan de neusriem er makkelijk afhalen om er evt een bit in te hangen of bosal.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 10:44

OMG dat paard! dat hoofdstel! Ik ga Eveline vragen (moet er binnenkort toch naar toe) of ze ook zoiets kan laten maken voor mij bij mijn bijpassende Triple Horn zadel! geweldig mooi!!!!!!!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 10:56

die kleur leer is idd een verschrikkelijk mooie combi met je paard

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 11:07

Wow dit is zo'n beetje de eerste sidepull die ik ook echt stoer vindt! Kun je dit alleen op bestelling laten maken of zijn er ook dergelijke die in een collectie zitten? Gok namelijk dat op bestelling ook direct vrij prijzig is en heb het liever wat goedkoper :P

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 13:46

@Jozefien
Mijn paard reageert ook nageeflijker dan met een bit. Ik rij er nu altijd mee. Ik had een eenvoudige die toch ook al 100 euro gekost heeft, ook met leren neusriem en de kwaliteit was niet echt goed. Deze kostte 170 euro en kan een leven lang mee! Er zitten veel nikkel spots op en de gespen en conchos zijn echt zilver. Ik kan 'm ook ombouwen als ik wil tot gewoon hoofdstel.
Je kunt rechtstreeks contact opnemen met Triple Horn ook en hun precies vertellen wat je wilt. Ze zitten in Waldfeucht. Ze hebben het in de kleur van mijn zadel gemaakt dat helaas (nog) niet van hun komt.

@Troi
Ik heb jaren gezocht, maar de sidepulls ergens in collectie komen niet in de buurt van kwaliteit. Ik had een mooi Cattleman's hoofdstel gevonden waar ik Triple Horn een neusriem voor wilde laten maken, maar ik was veel goedkoper uit (en steviger) door het volledig door hen te laten maken. Ik had een voorbeeld van het hoofdstel meegenomen.
Ik heb wel in Frankrijk nog ergens een adresje gevonden. Die leken me ook mooi, maar om mijn wensen in het Frans duidelijk te maken??
http://site.voila.fr/sidepullmbf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 18:37

Wat een gaaf hoofdstel :wow:

Ik wil ook echt zoiets laten maken! Mijn paard reageer bitloos ook erg fijn. Voordat ik hierachter kwam had ik van mijn verjaardagsgeld een duur hoofdstel gekocht die ik nog steeds onwijs mooi vind... Echter kan deze alleen met bit gebruikt worden :o Maar stel dat ik die zou kunnen laten ombouwen zou dat natuurlijk de uitkomst zijn!

Nou, gisteren is Evelien bij ons op stal geweest. Heb meerdere nieuwe zadels uitgeprbeerd. Waaronder eentje waar meer zilver dan leer op zat :') Zag er heel gaaf uit maar toch niet mijn ding zeg maar := Dus een mooie Rocking R met butterfly skirt uitgekozen die nu helemaal naar mijn smaak wordt aangepast! Ik hoop het zadel over 2 maandjes hier te kunnen showen aan jullie :D Maar tot die tijd geniet ik nog even stiekem mee van jullie tack!

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 18:57

Miss_Montana ben benieuwd!
PoucyWouce wat een website zeg, die Franse, enorm veel modellen en uitvoeringen!
Ik vind 170 euro niet veel in verhouding want dat gaat echt een leven lang mee. Mijn eerst paard een Criollo had een op zijn hoofd gemaakt Criollo (Argentijns) hoofdstel dat had ik voor 350 gulden laten maken en dat was werkelijk zo'n kwaliteit (handgemaakt) dat gaat een mensenleven en nog langer mee!
Ik ga TripleHorn benaderen, had de website al gevonden!

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:20

Mooi die sidepull :oo . Ik ben sinds een tijdje zelf ook bezig met leerbewerking (als je geen normale ponyhoofdstellen kunt vinden dan ga je ze zelf maar maken :Y) ) en heb een zelfde soort systeem voor de sidepull. Ik heb er inmiddels ook aardig wat, het is best verslavend om te maken :') , maar dit was een van mijn eerste:
Afbeelding
neusbandje kan er ook af en een bit eraan, heb voor bij deze frontriem ook eigenlijk een bijpassende gevlochten sidepullband maar daar kan het pollennetje niet fijn aan vast.
Frontriempje dichterbij:
http://i174.photobucket.com/albums/w112/Niarbon/Lodewijk/braidedbrowsidepull1_closeup.jpg

Inmiddels rijden we ook met bit ivm allergie, zo min mogelijk om zijn hoofd om irritaties te voorkomen, dus dat werd een one ear:
Afbeelding
Alleen jammer dat ik een neusriem erbij moet vanwege het pollennetje maar het scheelt hem wel een hoop doordat er geen druk op staat zo.
http://i174.photobucket.com/albums/w112/Niarbon/Lodewijk/barbwireonear1_closeup.jpg
Dit hoofdstel is nog niet helemaal compleet zo, neusriem moet nog klittenband ander zodat het netje er direct aan komt ipv die lelijke zwarte dingetjes erover, zie je de tooling ook beter. En moeten er nog teugels bij en wil gegraveerde gespjes die bij de concho passen, is niet echt te zien op de foto maar die zijn ook gegraveerd.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:23

@IP: dat gevlochten frontriempje is gaaaaaaaaaaaaaf! :))
Ik zie dat je inmiddels zo'n Pee Wee-bitje hebt voor Lodewijk :) Hoe bevalt het?