Aanschouw, het tuig van meneer Dandy Het hoofdstel gebruik ik vrijwel nooit, en volgende keer gebruik ik ook gewoon weer mijn andere hoofdstel, maar wou even kijken hoe het geheel stond
Mooi halster XxChelsey1xX ben wel benieuwd naar een foto waar je paardje er wat voordeliger op staat.
Gaaf hoofdstel Renee! Ik vind het alleen wel jammer dat de gesp bij zijn oortje zit en het riempje een stukje over zijn bakstuk komt. Voor het mooie is het hoofdstel te groot vind ik.
klopt absoluut Ik vind het hoofdstel ook voor het mooie te groot en twijfel ook over het verkopen van het hoofdstel heb het in Amerika gekocht, dus wel een beetje emotionele waarde, dat wel
mindful
Geplaatst: 02-01-14 10:04
Prachtig Lifaya paard is ook heel knap, ik vind het niet storend dat het wat te groot is.
Maureen95, leuk hoofdstel. Maar heb je ook een riempje voor aan je bit? Die hoor je eraan te hebben. Officieel is een one ear niet voor een snaffle. Snap dat je het mooi vindt, maar je hebt geen keelriem, dus het hoofdstel kan iets makkelijker af gaan. Als je je paard net hebt, zou ik dat wel even in mn achterhoofd houden. Voor shows mag dit ook niet zo. Succes!
@Superpony: Ik rij ook al iets van 3 jaar nu met een snaffle en one ear op mn haflinger en er is nooit wat fout gegaan(voor de wedstrijden snap ik het inderdaad wel, daar heb ik ook gewoon een hoofdstel met browband voor)
@superpony: een keelriempje is om ervoor te zorgen dat je het bit niet door de mond kan trekken in een noodsituatie. Het hoort nooit zo strak te zitten dat het hoofdstel er op zou blijven hangen.
Ik heb er ook wel mee gereden, zeg alleen dat het officieel niet daarvoor bedoeld is en dus ook op shows niet mag.
@DD OOk als een keelriem normaal hangt blijft ie wel achter de kaken hangen in een noodgeval. En als je op een one ear rijdt met shank ben je doorgaans al ver genoeg in training dat dat soort dingen niet snel gebeuren.
Ik heb mensen zo zien rijden en dan is het hoofdstel onrustig. Zelf heb ik een one ear en nu ook 2 ear erbij, maar mn hoofdstel hangt stil. ( met shank dan wel )
@Maureen95. Ik zeg het juist omdat je net begint en een nieuw paard hebt. Ik neem aan dat je ook begeleiding/les hebt, maar een bitriempje is echt belangrijk, moet je eraan hebben. One ear is verder je eigen keus. Er zijn ook one ear hoofdstellen met een keelriempje.
Je maakt hem helemaal open en haalt één van de 2 ringetjes er af. Het ene ringetje wat er nog op zit doe je tegen de gesp aan. Dan het andere eind door de bitring. Vervolgens door het ringetje met de gesp zo dat ie ongeveer in het midden zit. Dan doe je het 2e ringetje er aan en vervolgens door de bitring, dan weer door het ringetje en dan gesp je hem vast. Hij hoort losjes onder je bit te hangen en dat kun je alleen afstellen als het hoofdstel om is (en het bit in natuurlijk )