[WN] [INFO] 'Show je tack'-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 12:08

ik vind m ook niet mooi :n

Emita

Re: Centraal 'Show je tack'-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 12:42

afschuwelijk, dat kost 4500 dollar? :=

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:50

zo dat hoofdstel vindt ik echt niet mooi. en daar vragen ze 4500,- voor?

wel een mooi blanket trouwens ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:57

lelijk hoofdstel := zelf voor 100 euro zou ik het nog niet willen... althans niet om zelf te gebruiken, wel doorverkopen :))

Veerle93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 13:26

Ik kijk al een tijdje mee in dit topic en nu kan ik dan eindelijk zelf ook eens iets plaatsen!
Sinds kort ben ik begonnen met western en ik wil niks anders meer. Hieronder alvast een foto van me eerste westernsetje :) sorry voor de slechte kwaliteit foto, ik had op het moment geen goede camera mee.
Het zadel heb ik tweedehands van mijn westerninstructrice overgenomen, een Billy cook roundskirt. De pad is een 5 star pad en het hoofdstel een western trainingshoofdstel. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Afbeelding

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:28

Knappe set Veerle93!

Mijn nieuwe hoofdstel een Billy Cook, het kinriempje moet ik nog even een keertje in de olie zetten want zag dat de kleur toch nog niet klopt. De teugels kloppen ook niet helemaal kan ik die ook gewoon in de olie zetten? Ik zal het de komende maand nog niet gebruiken dus het kan wel goed intrekken maar ik weet niet of het echt handig is?

Afbeelding

Ik was bang dat deze kleur niet goed zou staan bij hem maar ben echt verbaast, ik vind het veel mooier dan dat donker bruine. Wat vinden jullie?

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 11:21

Het matcht mooi op je paard, maar ik vind de keelriem te strak zitten.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 11:31

sevke schreef:

Dankjewel! Ja klopt :j ik moet even een gaatje bijprikken maar had geen gaatjes tang bij de hand. Ik vond het wel apart, ik dacht dat quarters van die grove kaken hadden.

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 11:37

Ik heb een vraag aan jullie. Welk zadel is betere kwaliteit een montana of een billy cook?

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 11:38

Waarom wil je dat weten? Ze hebben beide een hele andere pasvorm voor zover ik weet dus meestal kun je niet echt kiezen tussen die 2 ;)

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 11:51

Er staan 2 vergelijkbare zadels op MP. Ik zoek een zadel om recreatief mee te rijden.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:30

@eliselukas- ze vroeg om kwaliteit, niet pasvorm.
BC is eeuwig beter als Montana.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:39

sevke schreef:

D_Desteny schreef:
Dankjewel! Ja klopt :j ik moet even een gaatje bijprikken maar had geen gaatjes tang bij de hand. Ik vond het wel apart, ik dacht dat quarters van die grove kaken hadden.

Waarom willen mensen altijd van die bungelende keelriemen ??
Hij zit niks te strak want ik zie geen vouwen in de keelholte en zolang je niet zo verzameld rijdt als Ankie zal hij er ook geen ademshalingproblemen van krijgen :D
De keelriem heeft een funktie, nl het hoofdstel 'aan'houden en die funktie gaat verloren bij een te losse keelriem.

@desteny: is ie van Arthur??
Mooi hoofdstel, goede kwalilteit en leuke tooling. Ik heb dezelfde in een simpele brow-uitvoering. Wél opgeleukt met wat 'zilveren' gespen en conchos's.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:54

DubbelDun schreef:
sevke schreef:

D_Desteny schreef:

Waarom willen mensen altijd van die bungelende keelriemen ??
Hij zit niks te strak want ik zie geen vouwen in de keelholte en zolang je niet zo verzameld rijdt als Ankie zal hij er ook geen ademshalingproblemen van krijgen :D
De keelriem heeft een funktie, nl het hoofdstel 'aan'houden en die funktie gaat verloren bij een te losse keelriem.

@desteny: is ie van Arthur??
Mooi hoofdstel, goede kwalilteit en leuke tooling. Ik heb dezelfde in een simpele brow-uitvoering. Wél opgeleukt met wat 'zilveren' gespen en conchos's.

Bungelend wil ik hem zeker niet want ik ben het met jou eens wat de functie betreft maar voor het mooie vind hem toch net te strak, ik moet hem bij zijn keel vast maken omdat hij bij de kaken niet sluit. Ik wil hem over de kaken kunnen sluiten en dan een vinger er nog tussen kunnen krijgen. Ja bij Arthurs vandaan, ik vind hem zelf ook echt mooi! was bang dat de kleur niet zo staan maar gelukkig wel. Ik wil deze met de tijd ook wel wat gaan opleuken maar nu even sparen. :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:02

@desteby: als je hem op de kaken sluit én nog een vinger ertussen kunt doen dan heb je hem dus op het breedste punt en heeft de keelriem geen funktie meer.
De keelriem hoor áchter de kaken te liggen en zo strak dat ie daar niet overheen kan komen.
Mocht je nog eens bij Adje komen...die heeft ergens in een gangpad naar de laarzen een hele boel laatjes met giga-veel zilver er in. Niet nieuw, wel goedkoop :D

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:05

DubbelDun schreef:
@desteby: als je hem op de kaken sluit én nog een vinger ertussen kunt doen dan heb je hem dus op het breedste punt en heeft de keelriem geen funktie meer.
De keelriem hoor áchter de kaken te liggen en zo strak dat ie daar niet overheen kan komen.
Mocht je nog eens bij Adje komen...die heeft ergens in een gangpad naar de laarzen een hele boel laatjes met giga-veel zilver er in. Niet nieuw, wel goedkoop :D

Mmm daar heb je een punt, vond die vuist er tussen altijd zo een onzin maar als ik het zo bekijk dan is hoe ik het eerst deed ook niet helemaal handig. Al moet ik zeggen dat ik nog nooit me hoofdstel verloren ben.
Ik laat het dan zo. Ik ben helaas nog nooit bij Arthurs geweest en heb deze besteld maar wil er in de toekomst zeker heen dus bedankt voor de tip!

XxChelsey1xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:33

Heb ze nu al een weekje maar wil ze toch even komen showen!
Mijn nieuwe showhalster en showblanket.

Afbeelding
let vooral niet op hoe Tommy eruit ziet, het was echt hondenweer

Afbeelding

Nu alleen nog een mooie zwarte hoed en dan kan ik eindelijk hand in trail starten volgend seizoen! op de blanket ga ik wel nog steentjes zetten

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:13

Mooi halster!! Moet hij niet iets lager?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:31

Een halster hoort achter de kaak aan te sluiten, same story als die keelriem :') Bijna niemand heeft een echt passend halster als je op bokt kijkt, ze zitten namelijk allemaal op de kaak en niet achter de kaak.

maar mooi halster!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:40

Wat een apart zadel! Merk?

XxChelsey1xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:05

Ja klopt het halster zat wat hoog, heb hem nu losser gedaan zodat hij lager valt :D

en wranglerbutt: Apart zadel? valt mee hoor. Merk is Western Saddlery

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:17

Ik vind het apart dat er iets wat lijkt op een achtersingel, niet bevestigd is aan de ring waaraan je een achtersingel zou mogen verwachten :+

XxChelsey1xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:38

ohw haha dankje :D ik vind het maar een lelijk ding :x

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:22

@WB: Dat viel mij dus ook al op.
@Chelsea: maak nog eens een foto als je pony droog is. Zo doe je zowel het dier als het halster geen eer aan :D

XxChelsey1xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:00

ja moet het van de week even doen, dit was echt puur even snel passen