[WN] De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:41

Zitmaat is het misschien, ik zou zelf ook zoeken naar een 16 inch. Maar goed, dat is dan ook een kwestie van proberen, zo sta ik er ook in. Forkmaten geen verstand van. Ik weet dat Loesdau ze levert met fork 5, dat lijkt me dan eerdig standaard. Ik heb een kwpn-er, dus gok dat ik wat smaller nodig zou hebben.
De round vind ik mooier dan de short. Maar ik denk dat je gewoon even geduld moet hebben. Op de foto's vind ik het een net zadel en niets mis mee. Maar te ver weg voor mij om te proberen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:45

Ik denk dat als je gaat twijfelen over het concept boomloos omdat er op een boomlooszadel een lelijke plek zit dan moet je toch eens een winkel met boomzadels binnen lopen en eens heel goed naar boomzadels in een vergelijkbare prijsklasse moet gaan kijken. Ik denk dat er op elk zadel wel iets valt aan te merken al is men héél goed in het verhullen van kleine dingetjes.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:56

DubbelFun schreef:
Ik denk dat als je gaat twijfelen over het concept boomloos omdat er op een boomlooszadel een lelijke plek zit dan moet je toch eens een winkel met boomzadels binnen lopen en eens heel goed naar boomzadels in een vergelijkbare prijsklasse moet gaan kijken. Ik denk dat er op elk zadel wel iets valt aan te merken al is men héél goed in het verhullen van kleine dingetjes.

Dat klopt, daarom had of heb je bij goedkopere zadels vaak van die zweetbladen met al wat 'geprint' leer. Maar glad leer is dan normaal gesproken wel gewoon zuiver van plekjes.

Maar het ging mij er om of het normaal was, nee dus. En de eigenaar van het zadel gaat wel weer in conclaaf met de verkoper. Er zijn dus helaas van elk merk nog steeds af en toe maandagmorgenprodukten.

DubbelFun

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:58

En die zul je ook altijd houden. En afhankelijk van de verkoopprijs zul je de koper meer of minder tegemoet moeten komen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 15:13

Ik heb ooit eens een nagelnieuwe Fryso gekocht, toen ze nog superpopulair waren. Zadel werd geleverd met een zitting waar een streep van 10cm overheen zat. IN het leer. Was een litteken van het dier waar het leer van gemaakt was. Doe je niets aan. Het maakt voor de sterkte van het zadel ook niet uit.
Was bij verkoop van de Fryso een tijd later ook geen enkel probleem. Maar ja, mooi is anders.

Ik zie op de foto's van Germie eigenlijk geen probleem. De kwaliteit van het leer van de Freemax Buffel is niet denderend, maar voor 1.000 euro koop je ook geen beter zadel. Niet in Western en ook niet in Engels. Het craquelé in het leer zoals dat te zien is op de erg ingezoomde foto, kun je ook op mijn zadel terugzien (als je supergoed kijkt en het leer een beetje opbolt). Op vrijwel ieder ander zadel van vergelijkbare prijsklasse is dat ook te zien. Is niet erg en ook dat tast het gebruik van het zadel niet aan. Dat fenderriempje, ach... dat is slordig, maar een nette leverancier zal je kennis een nieuwe verstrekken.
De Freemax Buffel is gewoon een keurig zadel voor een makkelijk prijs waar je bij doorsnee gebruik echt wel 8 tot 10 jaar plezier van kunt hebben. Dat is de value for money. Het is geen zadel dat ooit bedoeld is om 30+ jaren mee te gaan. Verwacht dat er ook niet van.

Daihyo, wacht nog maar even. Over 2 weken is het mooi weer, dan bellen ze wel. En anders wel in mei (vakantiegeld). Ik denk dat je gewoon nog even geduld moet hebben. De meeste Freemaxes op Marktplaats zijn doorgaans vrij vlot verkocht, ook wel voor jouw prijs en hoger. Als het jouw advertentie is uit Emmen-Compascuum, dan zou ik iets betere foto's maken. Die advertentie geeft een heel rommelig beeld. Foto op je paard geeft voor veel mensen een indicatie over hoe het zadel valt.
Laatst bijgewerkt door Dees op 15-03-21 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 15:18

Nee, die is niet van mij :D
Ik heb er geen foto te paard bij staan, maar dat is nog wel een idee inderdaad.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 15:20

Nou, zeker omdat je een haflinger eronder had lopen. Er is een hele grote groep 'minder ingewijde ruiters" die zo'n foto een dikke pre vinden want dan kunnen ze beter inschatten of het op hun tinker/fjord/haflinger zou passen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 15:22

Ja goeie. Heb ik op Bokt gelijk even aangepast. Ga ik op FB ook even doen. Thanx voor de tip!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 15:26

Ik zit soms ook wat rond te kijken voor een tweede freemax voor mijn jonge paard, maar voor mij is de zitmaat ook een punt. Je ziet ze volgens mij weinig voorbij komen in 15 inch, tweedehands.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 15:28

Ja meest gangbare is de 16 inch inderdaad :j

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 15:46

Achterom schreef:
Ik zit soms ook wat rond te kijken voor een tweede freemax voor mijn jonge paard, maar voor mij is de zitmaat ook een punt. Je ziet ze volgens mij weinig voorbij komen in 15 inch, tweedehands.

In Duitsland staan er genoeg te koop zowel 15"als de cow versie

Maaaaar beste prijzen staan erbij soms

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 15:59

Waarom zie ik hier een hele discussie over de leer kwaliteit van een Freemax ontstaan en zie ik niks in mijn mailbox? Niet erg netjes...

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 16:02

pmarena schreef:
Bij welk zadel zou dat niet kunnen dan...?

Als ik lees hoe kritisch je bent denk ik trouwens wel dat je er goed aan doet om dit vóór aankoop te melden aan de verkoper van je zadel. Dan kan die kijken of er iets op voorraad ligt dat een kans maakt of men er bij voorbaat al liever niet aan begint want met alle respect, sommige mensen vinden altijd wel iets... en het is ook wel fijn om vooraf te weten dat als ze bvb. met een fenderriempje ergens langs schrapen, ze verwachten dat dat onder garantie zal vallen....

Bij mensen die er zo in staan, neem ik zadels graag terug en verwijs ze met liefde door naar een concullega van een ander merk :=

Als iemand aangeeft perfectie te verwachten, vind ik dat persoonlijk fijn want dan weet ik waar ik als verkoper aan toe ben en kunnen we kijken of dat een match gaat kunnen zijn met wat er op voorraad ligt :)

Ik sluit mij hier volledig bij aan :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 16:07

Kitty_ schreef:
Waarom zie ik hier een hele discussie over de leer kwaliteit van een Freemax ontstaan en zie ik niks in mijn mailbox? Niet erg netjes...

Wat is er niet netjes? Er is gewoon een vraag gesteld over plekken in het leer die er niet zouden moeten zitten na zo beperkt gebruik. Het forum heeft geholpen dat het om een uitzondering gaat. Normaal blijft het leer dus wel goed. Dat is mooi.

Maar waarom zou jij een mail moeten ontvangen? Dat snap ik niet. Het is een openbaar forum hier. Ik weet dat jij Freemax verkoopt, maar in deze ben jij NIET de verkoper, dus je hoeft je ook niet aangesproken te voelen :o . Er is nergens genoemd waar het zadel gekocht is.
Laatst bijgewerkt door germie op 15-03-21 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 16:09

paddraigh schreef:
Achterom schreef:

In Duitsland staan er genoeg te koop zowel 15"als de cow versie

Maaaaar beste prijzen staan erbij soms

Ja dat viel me ook op, dat de prijzen in Duitsland tweedehands een stuk hoger liggen dan hier.
Het is dat reizen van en naar Duitsland een ding is nu, anders kan ik 'm beter daar te koop zetten :))
Zover zit ik niet van de grens :+
(geintje, ik spreek amper Duits, dus dat zou zeker een uitdaging worden :+ )

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 16:17

Daihyo schreef:
Ja dat viel me ook op, dat de prijzen in Duitsland tweedehands een stuk hoger liggen dan hier.
Het is dat reizen van en naar Duitsland een ding is nu, anders kan ik 'm beter daar te koop zetten :))
Zover zit ik niet van de grens :+
(geintje, ik spreek amper Duits, dus dat zou zeker een uitdaging worden :+ )

In Duitsland worden echt behoorlijke bedragen gevraagd ja. Maar of mensen de zadels er ook voor verkopen weet je niet natuurlijk. Je zou iemand dan misschien kunnen vragen om een advertentie op te stellen. Ik hou de grensstreek ook in de gaten voor zadels, maar het is net of alles te koop staat in het Ruhrgebied of zuidelijker. En bij communicatie per chat: google ist dein Freund. :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 16:29

@Daihyo: je kunt hem ook van hier uit op de Duitse Kleinanzeigen van Ebay zetten. Dat is gratis, je hebt alleen een postcodenummer nodig net over de grens. Ik heb er ook wel eens iets geplaatst (en verkocht).

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 17:28

DubbelFun schreef:
@Daihyo: je kunt hem ook van hier uit op de Duitse Kleinanzeigen van Ebay zetten. Dat is gratis, je hebt alleen een postcodenummer nodig net over de grens. Ik heb er ook wel eens iets geplaatst (en verkocht).

Klopt
Nu woon ik zelf in Duitsland, maar vraag me ook af als de prijzen betaald worden .
Moet wel zeggen dat ik mijn zadels altijd vlot kwijt ben (nu niet meer want ben nu verslaafd aan mijn huidige)
Laten bezorgen bij een duits DHL punt of hermes UPS kan ook (wat vlak aan de grens zit).. Ffe een tip

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 17:45

Dat is een goeie tip !

Of de prijzen echt betaald worden blijft de vraag natuurlijk, maar als een zadel in korte tijd verdwenen is dan zal er misschien iets van de prijs af zijn gegaan, maar nooit veel.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 18:14

DubbelFun schreef:
Dat is een goeie tip !

Of de prijzen echt betaald worden blijft de vraag natuurlijk, maar als een zadel in korte tijd verdwenen is dan zal er misschien iets van de prijs af zijn gegaan, maar nooit veel.

Ik weet niet hoe de cultuur in duitsland is van 2e hands dingen. Ik ga wel eens naar vrijmarkten over de grens, maar daar kan wel gehandeld worden. Er zijn landen waar ze altijd te veel vragen.
Maar niet geschoten is altijd mis en zit je echt te hoog, dan kan de advertentie opnieuw plaatsen altijd nog immers. Ik bied ook wel eens onder de helft van de vraagprijs en dan merk je wel of er speling in zit.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 18:30

Onderhandelen is prima, maar zó laag bieden zou ik als een belediging ervaren. En als iemand dan alsnog ineens flink meer gaat bieden kan die gewoon de pot op.
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 15-03-21 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 18:51

germie schreef:
Kitty_ schreef:

Wat is er niet netjes? Er is gewoon een vraag gesteld over plekken in het leer die er niet zouden moeten zitten na zo beperkt gebruik. Het forum heeft geholpen dat het om een uitzondering gaat. Normaal blijft het leer dus wel goed. Dat is mooi.

Maar waarom zou jij een mail moeten ontvangen? Dat snap ik niet. Het is een openbaar forum hier. Ik weet dat jij Freemax verkoopt, maar in deze ben jij NIET de verkoper, dus je hoeft je ook niet aangesproken te voelen :o . Er is nergens genoemd waar het zadel gekocht is.

Ah in dat geval ligt het anders, want als iemand iets bij mij koopt en er niet tevreden over is of er is iets, dan moet je altijd aan de bel trekken :-) Dank voor je toelichting

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 19:58

Kitty_ schreef:
Ah in dat geval ligt het anders, want als iemand iets bij mij koopt en er niet tevreden over is of er is iets, dan moet je altijd aan de bel trekken :-) Dank voor je toelichting

Ja klopt en ik heb jij jou nog nooit geklaagd hoor. Wat ik besteld heb is geleverd en het was mij naar de zin (ok, ook geen zadel gekocht, maar wel wat hoofdstellen en andere dingen). :D
Maar nee, je hoeft je niet aangesproken te voelen. Er is zelfs niet gezegd dat het zadel in Nederland gekocht is. En ik heb ook geen ervaringen met de verkoper.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 20:16

germie schreef:
Kitty_ schreef:

Ja klopt en ik heb jij jou nog nooit geklaagd hoor. Wat ik besteld heb is geleverd en het was mij naar de zin (ok, ook geen zadel gekocht, maar wel wat hoofdstellen en andere dingen). :D
Maar nee, je hoeft je niet aangesproken te voelen. Er is zelfs niet gezegd dat het zadel in Nederland gekocht is. En ik heb ook geen ervaringen met de verkoper.

Goed om te horen :D Het leer van de buffel is gewoon iets kwetsbaarder dan dat van de cow, dat verschil zie en voel je duidelijk. Vaak kun je met de juiste verzorgingsmiddelen het leer wel weer mooi krijgen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 20:33

Kitty wat adviseer jij om het zadel mee in te vetten? Ik had vroeger altijd hamamol creme? Kan zoiets?