Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daihyo schreef:Jammer dat je verder geen antwoord geeft op de vraag die ik al 2x gesteld heb: waar zitten de plekken?
Het lijkt alsof je een beetje je gelijk wilt halen: 'zie je wel, Freemax is geen fantastisch zadel.'
Nee, het is geen fantastisch zadel, het is een prima zadel voor het budget. En zoals bij alle producten op de wereld zal er soms een minder exemplaar tussen zitten. Dan moet je dat oplossen met de verkoper en als je daar niet mee uit komt, dan zoek je juridische ondersteuning.
Over dit specifieke zadel zijn vragen, al dan niet terecht. Maar wees dan wel duidelijk, met een compleet verhaal en duidelijke foto's. Stop met drammen om je gelijk te halen, ik vind het een beetje irritant worden.
Leo schreef:Wat wil je nou horen Germie? Dat Freemax een D merk is?
Prima als jij geen Freemax zadel wilt, dat is je goed recht. Maar dat maakt het geen D merk. Ook geen A merk: daar is de nieuwprijs ook naar.
En ja het is een natuurlijk product dus zoiets kan gebeuren en ja het is aan de zadelmaker om dit te voorkomen maar zoals overal kan een foutje gebeuren. Dan hoef je niet een heel zadel op af te kraken in het algemeen.
Daihyo schreef:Ja, maar dan moet je wel een goede broek hebben die geschikt is om te rijden. En dat is niet iedere spijkerbroek, dat ligt aan de binnennaad.
Want als die dubbel gestikt is, dan krijg je slijtplekken op en naast het zitvlak. Draag je je laarzen over je broek, krijg je slijtplekken op de fenders.
1 Freemax zadel met slijtplekken maakt boomloos niet slecht hè
Berdien schreef:Het is natuurlijk onzin om op basis van één ervaring (die dus niet eens volledig is, dat blijkt wel uit de vragen/antwoorden) te stellen dat Freemax een C/D merk zou zijn.
Je lijkt vooral op zoek te zijn naar redenen waarom de Freemax een slecht zadel zou zijn, of boomloos in het algemeen.
Berdien schreef:Sowieso zal er eerst getest moeten worden of het überhaupt wat is. Kun je er wel van alles steeds bij halen, maar zolang je nog niet eens een keer op het zadel hebt gezeten kun je er niks over zeggen.
Daihyo schreef:Heel wat anders: ik dacht dat de markt voor de Freemax 2dehands best aardig was. Maar de verkoop valt toch nog wat tegen
Heb 'm nu op Bokt, FB pagina voor boomloze producten en mijn eigen Facebook staan. Wel wat geïnteresseerden, maar of ze haken ineens vlak voor een bezoek af, reageren ineens niet meer op berichten, verwachten dat ik zelf even 50+ km ga rijden om te passen (is het gek dat ik dat wat te ver vind?). De prijs is volgens mij niet heel raar die ik vraag. Heb 'm er in eerste instantie voor 600 opgezet, wil best zakken naar 550. Of is dat te hoog?
Iemand een idee waar het in kan zitten?
Berdien schreef:Ik vind het een nette prijs hoor AmandaEn ik denk dat het nu juist de tijd is, met het voorjaar op komst. Het is dat ik net een zadel heb gekocht
anders had ik zeker belangstelling gehad
![]()
Misschien ook op marktplaats zetten? Ik merk dat daar toch ook nog wel veel gekeken wordt. Dat ging dan wel om pensionstalling, maar via MP is denk ik 80% van onze nieuwe klanten bij ons gekomen. Terwijl dezelfde advertentie ook op Bokt en op FB (meerdere groepen) stond.
germie schreef:Daihyo schreef:Heel wat anders: ik dacht dat de markt voor de Freemax 2dehands best aardig was. Maar de verkoop valt toch nog wat tegen
Heb 'm nu op Bokt, FB pagina voor boomloze producten en mijn eigen Facebook staan. Wel wat geïnteresseerden, maar of ze haken ineens vlak voor een bezoek af, reageren ineens niet meer op berichten, verwachten dat ik zelf even 50+ km ga rijden om te passen (is het gek dat ik dat wat te ver vind?). De prijs is volgens mij niet heel raar die ik vraag. Heb 'm er in eerste instantie voor 600 opgezet, wil best zakken naar 550. Of is dat te hoog?
Iemand een idee waar het in kan zitten?
En Daihyo, ik vind 550-600 niet direct te duur, laatst stond er 1 te koop en die persoon wilde 800 hebben, en dan moest ik de fork ook nog wisselen. Dus dan zat ik op de nieuwprijs. Zelf ga ik meestal uit van de helft van de nieuwprijs. Bij echt weinig gebruikt iets er boven.
Rijden om te passen ga ik niet doen, dan komen mensen zelf maar kijken of nemen maar een zadelboommeter mee om te bepalen of iets past. Dus ik snap dat je dat niet doet.
Heb je zo'n rare forkmaat er in zitten? Dat dat de prijs drukt? Want mensen willen graag direct gangbaar en passend natuurlijk. Geen idee of er bijvoorbeeld maatje trekpaard is en de meeste mensen een maatje welsh nodig hebben.