Blijft zo fijn dat ze aan te passen zijn! We kunnen er weer tegenaan nu

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
germie schreef:Helaas hoorde ik gisteren van iemand die nog maar een handjevol keren op de Freemax Buffel gereden heeft dat het leer nu al lelijke plekken krijgt. En het is iemand waarvan ik weet dat die zuinig is op spullen. En anderen hebben er geen last van?
pmarena schreef:Zonder foto valt het ook lastig te zeggen hoe erg de plekken zijn. Waar de 1 zich van rot schrikt, is voor de ander: tja dat zie je nu eenmaal. Vaak zijn de eerste plekken ook het ergst
Berdien schreef:Sinds wanneer moet een zadel elke keer na het rijden ingevet worden met blank vet? Is dat echt dat vet uit z'n pot? Volgens mij is dat namelijk niet perse heel goed voor (western)zadels..
Berdien schreef:Sinds wanneer moet een zadel elke keer na het rijden ingevet worden met blank vet? Is dat echt dat vet uit z'n pot? Volgens mij is dat namelijk niet perse heel goed voor (western)zadels..
MalaQ schreef:Berdien schreef:Sinds wanneer moet een zadel elke keer na het rijden ingevet worden met blank vet? Is dat echt dat vet uit z'n pot? Volgens mij is dat namelijk niet perse heel goed voor (western)zadels..
Ik weet iig dat je de buffels niet met olie moet doen ivm het type leer, dan kan je vlekken en vegen krijgen. Mij is ook gezegd dat vet uit een pot inderdaad het beste is. Maar na elke rit lijkt me behoorlijk overdreven en ook z'n doel te missen..
Maar goed, we kunnen nog lang doorpraten over dit zadel, maar het is toch gewoon een gevalletje van contact opnemen met degene die het zadel geleverd heeft lijkt me?
Daihyo schreef:germie: waar op het zadel zitten deze vlekken?
Ik vraag me af of dit het leer is, of dat het schaafplekken zijn. Beiden mogen uiteraard niet zo snel bij een nieuw zadel, maar dat zou wel handig zijn om naar de verkoper te communiceren.