germie schreef:Die ziet er zeker nog goed uit MalaQ.
Bij tweedehands wordt een singel ook niet altijd mee verkocht. En een pad ook niet. Singels vind je soms voor 20 euro, dus dat is ook geen megabedrag, kun je zo duur maken als je wilt, krijg je echter tweedehands niet terug. En ook die moet de juiste lengte hebben bij een tweedehands zadel. Ik ga daar even niet van uit bij een prijsbepaling, want sommigen hebben misschien al een pad of singel (ik heb bijvoorbeeld een westernpad liggen voor een boomzadel, daar liep ik tegenaan en als ik die toch ga verkopen hoef ik er niet op te verliezen).
Normaal gesproken betaal je geen consultkosten bij het aanschaffen van een zadel. Dat heb ik nog nooit gedaan (ging om zadels boven de 1500 euro overigens, misschien dat dat nog wat uitmaakt). Dus dan hou je alleen de pure prijs van het zadel over. Bij een tweedehands zadel moet je die consultkosten wel alsnog betalen omdat je immers geen zadel koopt. Ik neig nog steeds naar nieuw op dit moment.
Ik heb exact hetzelfde zadel als dees. Hier zat het pasconsult er ook niet bij in maar dat komt omdat de passer ze zelf niet verkoopt. Hier toen wel mn eigen zadel een soort van ingeruild.