Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelFun schreef:Gewicht is maar deels het probleem voor een paard. Goed in balans kunnen rijden is één ding, maar ook het soort rijden, de lengte van een rit, het terrein, de temperatuur....
Bij meer ruitergewicht is verspreiding van het gewicht belangrijk, maar als eerste moet je kijken naar wat een bepaald paard aan gewicht 'kan hebben'... zie mijn profiel
Achterom schreef:Een boomloos westernzadel moet gewoon altijd met een speciale pad.
De Silverado heb ik ook geprobeerd, tijdens een pasconsult en later nog een week, is zeker een goed zadel, maar was voor mij minder geschikt. Verder is er ook nog de startrekk, ook een mooi zadel. De Bob Marshall ook.
En dan heb je nog de zadels die wat meer als een boomloos zadel ogen van o.a. ghost, barefoot en edix.
Er is echt wel wat te kiezen, maar ik zou je vooral aanraden om een pasconsult te doen.
Wat betreft je eerste vraag: je betaalt voor een hogere kwaliteit leer. Niet dat er iets mis is met de Buffel, maar de Cow is gewoon kwalitatief beter leer.