Groot deel wit ook goed

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Doeriaan schreef:Ik volg hier even mee.
Heb de freemax cow en buffel getest en vind het een heerlijk zadel.
Heeft er iemand eentje op een wit paard? En toevallig een foto welke kleur pad daar mooi bij is?
Leo schreef:Dees schreef:Ik vroeg hier laatst om advies voor een bewaarplek voor mijn Freemax. Hij lag al een tijd op een houten schraagje en dat lijkt me niet echt goed voor het zadel.
Vandaag is mijn man aan het knutselen geweest en dit is het (voorlopige) resultaat, tadaaaaaa:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Komen nog wieltjes onder en een handvat om hem mee te trekken. Denk dat ie ook nog wel een lakje gaat krijgen. Maar ik ben nu al heel blij! Past perfect!
Mooi!! Ik wil ook zoiets maken voor in mijn kast als vervanger van mijn huidige steun.
Beugels van CGS vandaag aan het zadel gehangen en voelde al veel fijner dan de beugel draaiers! Morgen ga ik wat intensiever rijden met les, dus benieuwd hoe het dan voelt.
Dees schreef:Ik vroeg hier laatst om advies voor een bewaarplek voor mijn Freemax. Hij lag al een tijd op een houten schraagje en dat lijkt me niet echt goed voor het zadel.
Vandaag is mijn man aan het knutselen geweest en dit is het (voorlopige) resultaat, tadaaaaaa:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Komen nog wieltjes onder en een handvat om hem mee te trekken. Denk dat ie ook nog wel een lakje gaat krijgen. Maar ik ben nu al heel blij! Past perfect!
Jets schreef:Mijn fenders hangen ook niet gedraaid op de steun.
Ik heb sinds kort een kifra pad die ik via een winactie gewonnen heb. Super blij mee!
[ [url=m/4tytuY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XxKhOr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dees schreef:Over dat fender-draaien. Die van mij, Buffel-zadel, hebben 3 volle dagen gedraaid met zo'n stok gehangen. Ook ingevet. Maar zodra ik de stok eruit haalde, hup, fenders weer recht. Het materiaal is te dun om zich goed te vervormen. Als je in het zadel zit, draaien ze net zo makkelijk met je been mee, dan is het dunne leer juist wel een voordeel.
Waar ik tegenaan liep met de originele beugels was dat mijn voeten maar geen grip op die dingen konden krijgen en ik daardoor mijn been juist heel erg moest uitdrukken om de beugels aan mijn voeten te houden. De twist van de huidige beugels helpt, maar ook het rubbertje in de beugels zelf helpt.
Ik ben nu nog op zoek naar het juiste schoeisel, want die gladde Ariat johdpurs... dat werkt niet in western beugels ben ik achterDe Panama Jack stevige schoenen die ik nu gebruik zijn eigenlijk wat te groot voor de beugels. Ik vind cowboylaarzen lomp lopen, dus daar wil ik eigenlijk ook niet aan beginnen. Ik ben er nog niet uit. Wat dragen jullie eigenlijk voor schoeisel?
Cemlys schreef:Vandaag voor het eerst even echt gereden met mn freemax buffel. Ik moet nog een beetje wennen, heb hem op mn oude paardje gehad, niet op hem aangemeten, hij is ook iets scheef waardoor hij het zadel iets maar rechts gooit en ik die beugelophanging links iets te veel voel. Maar voor de rest reed hij fijn. Ik twijfel alleen of de fenders voor mij niet te lang zijn,ik ben 1.65 en heb ze volgens mij op zn kortst nu. Iemand die de korte fenders gebruikt? Mn beugels draaien ook nog niet helemaal lekker mee maar dat moet nog komen denk ik. Ik las al dat je een paar dagen een stok erdoorheen kan doen?
BellaSharon1 schreef:Cemlys schreef:Vandaag voor het eerst even echt gereden met mn freemax buffel. Ik moet nog een beetje wennen, heb hem op mn oude paardje gehad, niet op hem aangemeten, hij is ook iets scheef waardoor hij het zadel iets maar rechts gooit en ik die beugelophanging links iets te veel voel. Maar voor de rest reed hij fijn. Ik twijfel alleen of de fenders voor mij niet te lang zijn,ik ben 1.65 en heb ze volgens mij op zn kortst nu. Iemand die de korte fenders gebruikt? Mn beugels draaien ook nog niet helemaal lekker mee maar dat moet nog komen denk ik. Ik las al dat je een paar dagen een stok erdoorheen kan doen?
Een vriendin van mij is ook 165 en die zit op gaatje 10/11. Ik ben 168 en ik zit op 8/9. Heb je gekeken in welk gaatje de fender zit? (Zeg maar het nylon gedeelte onder de flap) bij mij zitten daar 2 gaatjes