[WN] De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 12:35

Ja mijn voet zit helemaal op het zooltje :j . Ik zit inderdaad wel aan de buitenkant van de beugel maar het is ook wel een heeeeel breed paard :+

tjaakje

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 13:17

Wat een duidelijk verschil! Je benen liggen echt veel netter met de Wall's beugels. Misschien moet ik ze ook maar eens overwegen. Ik zag gister een foto van mezelf op m'n belg en mijn onderbenen steken best uit, terwijl ik het gevoel heb dat ik netjes aangesloten zit. En gister na een staprit van 2 uur had ik behoorlijk last van m'n knieeen en enkels...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 15:28

Ik zie wel 2 verschillende paarden, dus voor een goed vergelijk zou je ze op hetzelfde paard moeten fotograferen :)

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 15:39

Ik zie 2 verschillende seizoenen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 15:59

DubbelDun schreef:
Ik zie wel 2 verschillende paarden, dus voor een goed vergelijk zou je ze op hetzelfde paard moeten fotograferen :)

Is dezelfde dikbil :j . Die helaas is sinds de winter een paar kilotjes is bijgekomen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 16:03

tjaakje schreef:
Wat een duidelijk verschil! Je benen liggen echt veel netter met de Wall's beugels. Misschien moet ik ze ook maar eens overwegen. Ik zag gister een foto van mezelf op m'n belg en mijn onderbenen steken best uit, terwijl ik het gevoel heb dat ik netjes aangesloten zit. En gister na een staprit van 2 uur had ik behoorlijk last van m'n knieeen en enkels...

Ik vind ze fantastisch <3 . Hoef er nu geen enkele moeite voor te doen, kiep niet meer continu naar voren en ben niet telkens mn beugels kwijt.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 16:35

Gloa schreef:
tjaakje schreef:

Ik vind ze fantastisch <3 . Hoef er nu geen enkele moeite voor te doen, kiep niet meer continu naar voren en ben niet telkens mn beugels kwijt.

*gaat topic terug lezen waar die dingen te krijgen zijn* :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 17:05

@gloa: ahhh ik zie nu dat de rechtse geen witte benen heeft, maar geschoren is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 18:29

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 21:53

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:08

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:40

Mijn scheve beugels van Showman van CGS zijn gearriveerd en ik heb ze zojuist aan het zadel gehangen. Hier wat foto's, service voor jullie :)
Afbeelding
Afbeelding
Vanavond ga ik er een rondje mee rijden. Ik vind de draai al prima ogen, hoop dat ze in praktijk ook fijner zitten dan de af-fabriek Freemax beugels.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:15

Ziet er prima uit! Ik heb ze ook binnen maar kan ze pas morgen of maandag aan m'n zadel hangen en testen. Ik ben benieuwd!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:21

@dees: hangt de rechter wel gelijk aan de linker ?? De buiging lijkt een stuk minder te zijn rechts ??

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:31

Vergeef me mijn onmogelijk gebrek aan fotografie-talent :D
De beugels zijn in orde en symmetrisch, mijn foto's zijn dat helaas niet. Wat je meent te zien aan verschil, komt echt door de hoek waarin de foto's zijn genomen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:33

Gelukkig :)
Je zou echt de eerste niet zijn die ze verkeerd om heeft hangen :)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:36

Hahaha, nou dat was wel even puzzelen hoor. Had ze in eerste instantie ook verkeerd om in de handen. Nog gezocht om een L en een R, stond er niet op. Toen maar even wat geprobeerd en dit lijkt wel logisch te hangen :D

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 18:06

Ik vroeg hier laatst om advies voor een bewaarplek voor mijn Freemax. Hij lag al een tijd op een houten schraagje en dat lijkt me niet echt goed voor het zadel.
Vandaag is mijn man aan het knutselen geweest en dit is het (voorlopige) resultaat, tadaaaaaa:
Afbeelding
Afbeelding
Komen nog wieltjes onder en een handvat om hem mee te trekken. Denk dat ie ook nog wel een lakje gaat krijgen. Maar ik ben nu al heel blij! Past perfect!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 18:26

Mooi gedaan hoor. Als je die zo moet kopen ben je een vermogen kwijt :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 22:24

Dees schreef:
Ik vroeg hier laatst om advies voor een bewaarplek voor mijn Freemax. Hij lag al een tijd op een houten schraagje en dat lijkt me niet echt goed voor het zadel.
Vandaag is mijn man aan het knutselen geweest en dit is het (voorlopige) resultaat, tadaaaaaa:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Komen nog wieltjes onder en een handvat om hem mee te trekken. Denk dat ie ook nog wel een lakje gaat krijgen. Maar ik ben nu al heel blij! Past perfect!

Mooi zeg, ik wil mijn vriend ook even aan het werk zetten om zoiets te maken

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 09:05

Waarom niet zelf proberen ??

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 15:26

DubbelDun schreef:
Waarom niet zelf proberen ??

Tijd en ik rommel niet aan zijn machines. :')

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:49

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met een short op een ijslander? Ben heel benieuwd of dat zou passen en naar foto’s.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 19:21

Dees schreef:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Mooi!! Ik wil ook zoiets maken voor in mijn kast als vervanger van mijn huidige steun.

Beugels van CGS vandaag aan het zadel gehangen en voelde al veel fijner dan de beugel draaiers! Morgen ga ik wat intensiever rijden met les, dus benieuwd hoe het dan voelt. :)

Doeriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:24

Ik volg hier even mee.
Heb de freemax cow en buffel getest en vind het een heerlijk zadel.
Heeft er iemand eentje op een wit paard? En toevallig een foto welke kleur pad daar mooi bij is ;) ?