En die kloppen dus niet altijd met het hoofdstel. Dus vandaar, het wisselt per hoofdstel Al hebben de goedkopere hoofdstellen vaak wel redelijk dezelfde maat, de merken verschillen vaak wel wat.
Haha ja ik ben best erg heb dan wel geen zadels maarja, dat zal ik pas kopen als ik een eigen paard heb hoofdstellen en halsters kan je gelukkig ook gewoon aan de muur hangen
Vandaag verwacht ik 2 pakketjes, 2 hoofdstellen, een bit en een pad met amerikaanse vlag
Rennie89
Geplaatst: 10-08-13 16:54
mobiel fotos maar ach wat ik vandaag binnen heb gekregen
Ik vind van die eerste dat de oortjes niet kleuren bij de rest (lichter leer) en verder vind ik dat ze ook bewerkt zouden moeten zijn en geen rawhide dingetjes er op. De 2e is een mooi basishoofdstel wat je -dankzij de chicagoscrews- zelf nog kunt opleuken.
spicegirl
Geplaatst: 10-08-13 19:22
stars & stripes pad is eigenlijk een no-no ,maar goed, als jij m maar mooi vind. bij hoofdstel 1 zijn de oortjes er later opgezet, het zijn niet de originele (die zijn gewoon basket weave )
Rennie89
Geplaatst: 10-08-13 19:30
Het is idd raar betreft die oortjes, had idd verwacht dat ze hetzelfde leersoort zouden zijn. heb het namelijk gewoon uit een webshop gekocht maar hetgene waar ik het meest blij mee ben is het bit en ik overweeg idd om de cattleman hoofdstel een beetje op te leuken
Lifaya: Wouw! echt mooie spullen! Vooral dat one ear headstall en je bit
sevke
Geplaatst: 14-08-13 14:14
Niet echt mijn smaak. Het eerste hoofdstel heeft oortjes die er niet bij horen. Het tweede vind ik nogal basic. En de amerikaanse vlag pad... Tja... Het bit vind ik wel mooi.
Alleen die pad is veel te dun. Zou een goede dikke roundskirt westernpad eronder leggen als ik jou was. Je paardje zal je ook zeer dankbaar zijn .
Phrono
Geplaatst: 15-08-13 10:35
Nee hoor, deze pad is speciaal gemaakt voor onder de specialized zadels. Er zitten panelen onder het zadel (die je kunt veranderen) en een dikke pad is juist niet nodig.
_Cindy
Geplaatst: 15-08-13 11:09
Een bosal (set) kun je vinden via ebay.com Ik heb zelf een mecate van Jose Ortiz, die zijn nog goed verkrijgbaar op ebay
Mijn bosal is van Chauca, 60 plait cheek en 84 plait nose. Ik heb er een rawhide bosal hanger bij. Die zijn lastig te krijgen en zie ik nu ook niet op ebay. Ik moet nog eens voor een nieuwe mecate uit omdat het leadrope gedeelte bij mij is afgebroken.
Als je een echt goede bosal set zoekt, stuur dan even een e-mail naar Lollieschoice08@aol.com . Daar heb ik mijn spullen ook gekocht, maar ik vind ze nu niet meer op ebay.
Mooi zadel. Ik vind het wel echt western hoor; alle verplichte dingen daarvoor zijn aanwezig
Phrono
Geplaatst: 15-08-13 23:12
Dankjewel. Een iets kortere singel in dezelfde kleur moet er nog komen.. Maar een (hopelijk) bijpassend hoofdstel is onderweg, van Lucky Leather.
rina
Geplaatst: 15-08-13 23:59
Mooi zadel Roelke. Hij is idd showlegal. Ik vind alleen de fenders aan de onderkant iets minder mooi, is dat met een reden zo gedaan??
Mijn pakjes uit de usa waren eindelijk aangekomen. En de ene bevatte bling om een stel hoofdstellen te pimpen Ik en bling, mijn nieuwe verslaving geloof ik
Ik heb het zo gekocht dat ik de bling op beide hoofdstellen kan gebruiken Ik kan de concho's dus onderling tussen de hoofdstellen wisselen. Mijn oude Crates gepimpt. Het oude en lelijke montana eraf en mooie nieuwe concho's en buckles erop. Deze kleur heet AB.