Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MalaQ schreef:Het stond al lang op mijn lijstje, een Freemax zadel, en nu een hele nette tweedehands kunnen kopen die erg weinig gebruikt isHeb een afspraak gemaakt met kifrahorse ter controle, dus ben heel benieuwd naar het oordeel over passen of niet. Tot die tijd mezelf maar even beheersen en er niet op kruipen
Heb hem er wel even mee gelongeerd, en dan valt vooral op dat hij wipt aan de achterkant. Ik gok dus wel een andere fork nodig te hebben.
Maar knap staat het hem wel al zeg ik het zelf![]()
[ [url=m/oI6LA9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RUvoGF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Christina schreef:Gloa schreef:Waar heb jij ze gekocht?
.
Ik heb ze rechtstreeks bij SA Walls gekocht. Dit zijn ze aan mijn Freemax.
[ [url=m/NCahfC.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dees schreef:Mijn Freemax is in bestelling!
Wat ik mij afvroeg: hoe kan ik het zadel het beste bewaren als het niet op mijn paard ligt?
Mijn Engelse zadel ligt op een balkje. Maar is dat wel goed voor een boomloos zadel?
Gloa schreef:Vandaag zijn de mijne eindelijk binnen gekomen![]()
Staat left en right in gestanst maar als ik ze zo bevestig dan hangen ze hetzelfde als op de foto hierboven. Een licht ingedraaide fender en toch vlak langs het paard.
Dus ik heb ze lekker eigenwijs andersom eraan gedaan en zo horen ze volgens mij ook te hangen![]()
Ze rijden in ieder geval fantastisch en zijn elke cent dubbel en dwars waard.
[ [url=m/SvAv1k.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AWKpoq.jpg]Afbeelding[/url] ]
rina schreef:In Duitsland wordt door alle zadelpassers van Freemax geadviseerd het zadel op een goede (compleet het zadel ondersteunende) bok te leggen. Zeg maar een rugvorm. Ik heb zelf van een oude kapotte cementton 2 stukken in een rugvorm gemaakt (plastic warm gemaakt en in vorm gebogen). Die op een zadelkar vastgemaakt. en daarop ligt een pad waar dan weer het zadel (in dit geval mijn BM) op ligt.
Die rugvorm voorkomt dat je zadel scheeftrekt. Ook geen pads ed op je zadel leggen om te bewaren of drogen. Ook dat kan je zadel scheef maken.