[WN] De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:42

@dubbeldun,

kan dat dan, op alle zadels een afschroefbare laten maken, dus zeg maar veranderen?
Ik heb ook altijd het rpobleem als ik spring dat ik blijf hangen als het hoger word dan 50 cm.
Dus heb ik zo'n VZH zadeltje gekocht omdat ik graag een springlesje neem maar wat zit dat lastig als je zo'n westernzadel bent gewend ;)

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:52

Ik spring niet hoog hoor, maar de knop en pommel van de BM is echt erg stijl en hoog: dus dat is niet praktisch :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 14:25

@Loes'sCorner : het kan gemaakt worden, maar wel direkt direkt bij de fabrikage, anders wordt het 'slopen' en weer netjes afwerken.

@JR: BM heeft idd een onhandige montage van pommel. Als hij meer naar buiten zou staan zou je er al veel minder last van hebben.
Met mijn OF sprong ik zonder problemen, met de BM ben ik ook wat voorzichtiger :D

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 17:02

Ik hoorde vanmiddag dat er een soort van vertegenwoordigster van de FreeMax op de veluwe komt.
Zodra ik meer weet horen jullie het.

WillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 17:08

das makkelijk ,kan je in een keer de Freemax en de Debra Sibley uitproberen op de Veluwe

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 17:13

Wie doet de Debra Sibley dan?

WillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:12

kijk maar in mijn onderschrift,geloof dat hier geen namen genoemd mogen worden.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:18

Oh, dank je :D

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:35

Wow dat zou wel helemaal toppie zijn, als je bijde zadels kunt uitproberen!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 01:06

WillieB schreef:
das makkelijk ,kan je in een keer de Freemax en de Debra Sibley uitproberen op de Veluwe

WillieB schreef:
kijk maar in mijn onderschrift,geloof dat hier geen namen genoemd mogen worden.

Ik vind geen informatie hierover in de link van je onderschrift.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 09:37

Misschien wordt er niet bedoelt dat WillieB beide zadels heeft liggen, maar dat het beide op de Veluwe is ;)

WillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:26

Klopt ,op de website onder zadels staan de Debra Sibley's afgebeeld ,en die zijn over 2-3 weken in Otterloo om uit te proberen.
En ik heb (niets op de Veluwe) liggen en bedoelde inderdaad dat dan beide zadels op de veluwe uit te proberen zijn en voor mensen die van ver komen kan dat dus in een rit .

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:25

Maar de beide zadels zijn dan dus niet op 1 plek uit te proberen? Want dat begreep ik dus uit je post.

Ik kan die pagina zadels niet openen. Zon groot PDF file trekt de verbinding hier niet. Ik kan dus niet lezen wat er allemaal staat daar.
Mss handiger om daar geen PDF file van meer dan 2 MB van te maken maar gewoon een scrollpagina in HTML.

WillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:50

nee inderdaad niet op een adres ,maar ik dacht ..............de Veluwe ,maar dat is in NL soms nog uren rijden......hahahha uit elkaar ,anders dan hier .ik ben al blij als het in dezelfde staat is.
en wat betreft dat PDF , ........zal hen een mailtje sturen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:41

Wat zijn eigenlijk de ervaringen met deze boomlose zadels? De naam is namelijk compleet nieuw voor mij.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:43

De DS Ultra Light bedoel je ??

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:54

De DS heb ik al eens uit mogen proberen. Vond em niet verkeerd zitten. Een tikkie of wat harder dan de BM, en ik had wat moeite met de fenderophanging. Die zat mijn bovenbeen lichtelijk in de weg. Maar hij gaf mij en mijn paard dus geen slecht gevoel. Paard liep goed eronder (die is dus BM gewent) en ik kon aardig goed zitten.

WillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 23:12

En wat betreft die fender ophanging, die is dus anders op de reiner en kan ook anders op de trail.
en is is dus ook volledig custom mogelijk wat betreft uitvoering en design.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 23:15

Dat zou wel, voor mij dan, een hele verbetering zijn.
Heb je precieze info voor mij wanner die zadels in Otterloo zijn??

WillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 23:22

over enkele weken zijn er een paar om te proberen en dan word bekeken of er nog veranderingen nodig zijn (korter is gevraagd)
en wat voor standaard tooling (vanwege stock) maar er is ook custommade mogelijk wat betreft tooling en levertijd uiterlijk 6 weken.

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 23:52

Kan de spullen op die web site niet erg goed zien, maar als dat de prijzen zijn voor een zadel zonder boom zijn ze veel te duur imo,als je de prijs van een goede boom er bij op moet tellen, koop ik wel een boom zadel voor die prijs in $$$$ in de VS.

WillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 04:34

Een goede boom kost hier ongeveer 120-150 dollar een slecht zadel met boom kost hier 600 dollar een goed zadel met de zelfde boom kost 3000 dollar dus het is niet de prijs van de boom die bepaald of het een goed of slecht zadel is.
evenzoo zal er verschil zijn tussen goede en minder goede boomloze zadels ,maar een boomloos zadel is niet per definitie goedkoper omdat er geen boom in zit.
Een skyhorse zadel kost 20000 dollar en daar zit dezelfde boom in die ook in de handmades zitten die op de site van Greenwoodquarters staan.
en er zijn zadelmakers die beweren Herman Oak leather te gebruiken maar in werkelijkheid Hermanflut gebruiken .
wat overigens niemand ziet in NL.
maar een Debra Sibley kost in the US vanaf 1650 dollar en een met wat leuke tooling al gauw 2000 of meer en dan vind ik als die voor een 1700 euro in NL te koop zijn niet in verhouding staan tot een zadel wat hier 600 dollar kost en in NL voor meer dan 2000 euro verkocht word. dus ik weet niet waar de verhoudingen scheef getrokken worden maar niet bij de zadels op de site van greenwood.

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 07:26

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 08:41

MidnightPSan schreef:
Kan de spullen op die web site niet erg goed zien, maar als dat de prijzen zijn voor een zadel zonder boom zijn ze veel te duur imo,als je de prijs van een goede boom er bij op moet tellen, koop ik wel een boom zadel voor die prijs in $$$$ in de VS.

Ik ga met WillieB mee dat de boom niet de prijs van het zadel bepaalt.
Het lijkt me dat het leer en de vele uren werk die erin zitten meer aantikken.
De betere (!) boomloze zadels zijn daarbij vaak gebouwd rond hi-tech materialen en die zijn ook bepaald niet gratis ;-) .

Ik ben ook heel benieuwd naar de trailbeugelophanging van de DS want dat was dus ook het enige waar ik ruzie mee bleef houden. Het zadel zelf vond ik heel fijn :j .

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 08:56

Uren werk kan je als klant net zo duur maken als je wil,extra hier of daar,dus is dat met of zonder boom geen verschil, en hoe is een boom loos er over 20+ jaar er aan toe?
Als je inkoop/verkoop prijs rekent voor leer ect, moet je dat dus ook voor je boom doen.
als dus een zadel van $1500 hier E4000 moet kosten gaat dat dus ook op voor de boom die er in zit $150 is dan E400 ,dus als de verkoop prijs zonder of met boom gelijk is, is boom loos dus E400 duurder,of wel $560.