[WN] De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 21:33

biancaaatje schreef:
nu heb ik geen forkmeter natuurlijk, maar toevallig is hetzelfde zadel :D :D :D :D die ik heb gezien.
Maar heb totaal geen haast, boomzadel heb ik ook altijd goede match gehad op mijn brede haf. Nu met brede witte Fell vind ik mijn oude niet fijn vallen en ben ik aan het rondkijken voor een ander zadel.

fork meter is wel te koop is niet zo duur

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 22:14

Tinka schreef:
SecretLIN schreef:
nou zeg dat wel binnenkort nog een fucsia pad te koop ik ga over op een ander type pad[ [url=m/0LqaIa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb interesse in je pad mocht je hem verkopen.

stuur maar pb

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 23:36

Heel soms kan het nog zijn dat niet alleen de fork meter precies verteld wat je paard nodig heeft. Na een heel fijn en goed pasconsult van Ella had mijn paard toch net een afwijkende maat dan alleen hetgeen dat de fork meter aangaf.
Bouw kan soms ook daar invloed op hebben. (Paard zijn rug is meer een picknick tafel model haha)
Bouw en ligging kunnen ook invloed hebben en niet ieder zadel past op ieder paard.
Zo was de freemax voor ons een van de weinige welk goed lag.
Mijn freemax ligt echt heel goed op mijn paard, hij zit heerlijk en Mn paard loopt er erg fijn mee!

Ik raad echt aan om een pasconsult te doen,
Ook als je 2e hands koopt.
Na een consult ben je niets verplicht :)

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 15:52

Sjintoo schreef:
Ons zadel na aanpassingen door Kitty (edges onder de fork en extra inlages in de pad)

Voor het rijden
[ [url=m/FRNSJJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na het rijden
[ [url=m/cxlmu3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat voor pad heb je eronder liggen? Is dat een Mattes?

Sjintoo

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 11:20

Dat is idd een Mattes met inlages.

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 12:47

Sjintoo schreef:
Dat is idd een Mattes met inlages.

En bevalt die bij de Freemax? Ik ben nogal weg van Mattes pads maar zie geen Nederlandse dealer voor een western, round met inlagen.

Via buitenlandse sites vind ik de Konfigurator maar dan kom ik op 300+ prijzen uit :oo

Gister is Kitty geweest, zodra het beter weer wordt ga ik met een testzadel aan de slag, maar ik ben al behoorlijk overtuigd van de Freemax voor mijn jonkie!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 10:02

Ben er heel blij mee. Op aanraden van Kitty heb ik er wel extra inlages in. De mijne komt van een Belgische verdeler die er helaas mee gestopt is. Maar ook mijn pad was vrij duur. Weet niet meer juist hoeveel. Is al enkele jaren geleden.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 19:30

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 18:00

paddraigh schreef:
Wat vinden jullie van de singel? Nog maatje langer of?
Hij is niet strak gesingeld
[ [url=m/r7CxQw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XSGz6v.jpg]Afbeelding[/url] ]

ligt het zadel wel goed achter de schouder?
lijkt tever naar voren te liggen en dan komt de singel strak achter het voorbeen....

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 14:47

Heeft iemand toevallig een kifrapad in de kleur oranje op zijn of haar paard? en heeft hier een foto van

Lobita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:50

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 18:38

Mijn freemax komt te koop, een gloednieuwe. Slechts drie keer mee gereden, helemaal onbeschadigd dus eigenlijk een nieuw zadel. Het is een 17 inch short forkmaat 5. Eventueel met 8-pocket kifrapad (royal blue) en pools bontsingel. Mocht iemand interesse hebben, PB :)

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 10:48

Ik kom ook even m'n zadel showen (heb um sinds december). Heel blij mee! Nu alleen nog een leuk western hoofdstel.. Helaas past ie heel veel niet (heeft extra full :') en ja het is een volle Haf.. Maar hij heeft super groot hoofd :+)
Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 14:49

Nou ik ga hier ook maar eens meelezen... :) Na diverse zadels gehad te hebben, het afgelopen jaar een fijn boom westernzadel gehad. Helaas ligt dat niet goed meer. ;( Ik wil daarom nu voor een pasconsult met de Freemax gaan, nadat ik zaterdag op Equiday even heb gevoeld en proef gezeten op de bok. Ik ben erg gecharmeerd van de Freemax zadels en hoopt dat daar een betere oplossing voor ons ligt.

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 13:11

Mocht er iemand interesse hebben, ik heb mijn freemax buffel short 16 inch met fork maat 4 te koop staan.

Mijn paard heeft astma en daardoor heb ik hem helaas niet veel kunnen gebruiken, dat is nu ook de rede van verkoop.

https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr

Sumiry76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 08:23

Leuk topic!
Heb het inmiddels helemaal doorgelezen, ik heb deze week pasconsult, hoop zo dat de Freemax gaat passen op mijn merrie.

Heb meteen een vraag aan jullie:

Ik heb nul ervaring met een westernzadel maar ben echt helemaal verliefd op het uiterlijk van de Freemax cow short. Hoe werkt dat met licht rijden, kan dat gewoon met dit zadel?

Doel is om gewoon lekker buiten te rijden zowel korte als lange rondes en ooit hoop ik een trektocht met haar te kunnen maken.

Eveyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 08:58

Lichtrijden kan gewoon hoor, het voelt alleen natuurlijk wel heel anders. Je hebt geen wrongen zoals bij een Engels zadel, dus meer balans nodig van jezelf. Je hebt wel wat steun van de fenders daarentegen.

Maar wat betreft de opbouw van het zadel kun je er prima mee lichtrijden, springen.. wat je maar wilt :)

Sumiry76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 09:01

O dat is fijn te horen, balans zal ik weer even moeten vinden, merrie is net pas onder het zadel en ik heb al best lang niet meer gereden, had met mijn vorige paard een christ iberica dat was super zitten voor mij maar mocht ik natuurlijk niet op lichtrijden

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 09:23

Springen met een western zadel vind ik persoonlijk weer wat minder, kom nog wel eens naar hard op de knop terecht als peerd wat lomp springt, ben ik blij op zo'n moment dat ik geen jongetje ben haha

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 09:40

Springen is max 40cm hier. Maar het gaat wel :j
Lichtrijden doe ik ook gewoon.
Dus dat moet lukken :D

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 09:51

Je kan met dit zadel inderdaad gewoon rijden zoals je met ieder ander western zadel rijd.
Als je nog nooit op een westen zadel hebt gereden zal het wel even wennen zijn! Ook met lichtrijden e.d. Als je het eenmaal gewend bent zit het echt als een lux bankstel (en voor mij een Engels boom zadel als een houten stoel maar dat is heel persoonlijk! En ik reed voorheen met een prestige haha!)

Sumiry76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 10:12

Haha springen kan ze niet dus dat is niet aan de orde.
Fijn dat jullie zo positief over dit zadel zijn, heb in mijn zoektocht echt nog niets negatiefs gevonden erover.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 10:24

Ik heb overigens een silverado, heb freemaxen ook geprobeerd, zat ook heel goed maar silverado net wat beter

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 10:29

Tinkermuts schreef:
Ik heb overigens een silverado, heb freemaxen ook geprobeerd, zat ook heel goed maar silverado net wat beter

Bij mij andersom, de silverado kon ik echt niet goed op zitten.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 10:42

Mooi hoe dat verschilt hè.
Ik kon de freemax ook goed h bben maar silverado net wat beter, alleen lastig om tweedehands aan te komen, in NL practisch niet