Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
XxChelsey1xX schreef:Amanda schreef:Staat hem heel goed Renee
Het is niet mijn ding, maar het past wel goed bij hem
En daar gaat het om
Ik heb vandaag mijn reins in de olie gegooid. In een emmertje. Morgen maar kijken hoe ze er uit komen. Behalve vet van de olie
Heb gelukkig nog een reservepaar, mocht het te erg zijn
ik lijk nu heel dom, maar wat doet het met je hoofdstel als je het in de olie legt?
en in wat voor olie(olijfolie, zonnebloemolie, slaolie)
spicegirl schreef:Een shank is gevoelig in de mond. Daarom is het de bedoeling, zo licht mogelijk op de hand te zijn. Clips zijn al wat zwaarder. Als je de teugels maar lichtjes beweegt, blijven ze draaien/bewegen aan de ringen van het teugeloog. Hou het bit maar vast met je hand, en beweeg de teugels maar op en neer, zoals b.v. in galop.. Door het zwaardere metaal (in vergelijking met leer) vallen ze na iedere opwaartse beweging, ook harder in het teugeloog. Het lijkt niet veel, tot je het bit in je mond hebt.
In de VS word het haast niet gebruikt. Ik deed het eerst ook, tot ik van een Amerikaanse showruiter dat verhaal hoorde en zelf geprobeerd had (uiteraard); nooit meer teugelclips gebruikt.
Geldt ook voor snaffle, want daar hebben ze nog meer "bewegingsvrijheid", oftewel; kunnen ze nog harder heen en weer gaan. Zeker als je een paard hebt die wat minder goed in balans is en veel nek/hals/hoofdbeweging heeft in b.v. galop.
Clips zijn er uitsluitend voor luie ruiters..![]()
Ik heb gewoon aan ieder hoofdstel een eigen paar teugels. Probleem opgelost!