Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cer schreef:Ik heb het over de Million Dollar trainers.. niet over de lokale talenten of mensen die ook een keer een paardje op een plaatselijke wedstrijd hebben laten zien...
En dat is waar de gemiddelde reining ruiter ook op doelt qua goede trainer...Als je million dollars verdient, dán ben je een trainer van belang..
Die gebruiken ook die hulpmiddelen en omdat ze miljoenen dollars verdienen zijn ze goed. Zo werkt het. En eerlijk is eerlijk, daar valt weinig tegenin te brengen..
Cer schreef:Laat ik even nuanceren... ik vind de topruiters, de milliondollarriders, die hulpmiddelen als een TW gebruiken, oprecht prutsers. Maar ik snap wel dat er een volgelingengroep achteraan loopt die alles recht praat wat krom is, onder het mom van geld verdienen...
En dat gaat de paardensport de nek omdraaien
Citaat:dit dus.![]()
Dat wil niet zeggen dat de eerste de beste die een cowboyhoed op heeft, met dezelfde middelen moet gaan prutsen, maar die mensen onkundig noemen, die wel million dollar of meer rider zijn, gaat mij wel een paar bruggen te ver. Ze zijn in elk geval stukken kundiger dan de gemiddelde bokker.
En het is echt wel zo dat paarden uit bepaalde bloedlijnen dikwijls dezelfde karaktertrekken vertonen. Gunners bv zijn niet echt gekend voor hun boterzachte monden en goed gesprongen galop, net als Einsteins Revolutions ook niet de makkelijkste zijn. Topsail Whiz is dikwijls 'heet' bloed, Ricochet Rooster geeft dikwijls brave, goed trainbare nonpro paarden. Is dit wetenschap? Zeker niet, maar ik zie het wel heel vaak terugkomen.
Cer schreef:Nee want ik heb ze wel gezien/gereden, maar ik vraag me dan nog steeds af wat je ermee wil zeggen?
Als mensen geen Gunner gezien hebben, kunnen ze niet vinden dat een twisted wire een onding is..?
NB: en uiteindelijk is Gunner ook gewoon een DocBar..
Verder zeg ik niks over lege profielen en anonieme roepers...
sevke schreef:Maar ik blijf erbij dat men niet zomaar million dollar-of meer- rider wordt, als men geen kennis van zaken heeft. Met een paard bang te maken en te intimideren kom je er, in deze tijd en met het huidige jureringssysteem, niet meer. Zo iemand weet waar hij mee bezig is, beter dan de gemiddelde bokker die maar wat staat te blaten vanaf de bakrand.
sevke schreef:Maar ik blijf erbij dat men niet zomaar million dollar-of meer- rider wordt, als men geen kennis van zaken heeft. Met een paard bang te maken en te intimideren kom je er, in deze tijd en met het huidige jureringssysteem, niet meer.
Citaat:Zo iemand weet waar hij mee bezig is, beter dan de gemiddelde bokker die maar wat staat te blaten vanaf de bakrand.
Citaat:Ik zeg niet dat je klakkeloos moet geloven wat "men" (de betere trainers) zegt, maar ik vind het nog meer verkeerd om te pretenderen het beter te weten, want dat doe ik niet!