Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Josefien schreef:ja ik wil graag info over hoe ik evt de fenders wat langer kan maken??? heb niks van Evelien gehoord, helaas!
keeyzie schreef:waarschijnlijk was het bericht naar mij bedoeld. ik weet dat het zadel niet van de beste kwaliteit is, maar ik heb hem kunnen ruilen tegen een ander zadel. Voor die enne keer per maand dat ik naar buiten ga is dit zadel prima. Ik heb hem grondig nagekeken, en het zadel is goed recht en past perfect op mijn Fjord, daarnaast ligt er een goed dik pad onder maar dit is eigenlijk niet nodig. De onderkant is mooi afgewerkt en ook met druk op het zadel voel ik geen oneffenheden, ik weet wat voor troep er rondgaat. Mocht ik echt verder willen in de western koop ik tegen die tijd wel een goed zadel. Maar voor nu vind ik het voor de buitenritten en prima zadelik rijd voornamelijk dressuur en daarvoor heb ik een goed passend aangemeten zadel
sorry voor de uitleg, maar voelde me een beetje aangevallen
Citaat:ik vermoed dat je niet zo bekend bent met westerntack?
onder ELK westernzadel hoort nl zo'n dikke pad, ook onder een merkzadel. dat er een beetje fleece onder je zadel plakt wil niet zeggen.
verder schort er aan de goedkope merkloze dingen meestal hetgene dat je niet kunt zien, nl de boom of de manier waarop de fenders en dergelijke bevestigd worden.
edit: wat op de bovenste foto naast je zadel hangt is toch niet je 'goed dikke pad' he? want dat is voor een westernpad zeker niet dik en stevig... de mijne blijven vanzelf in vorm staan; dat is stevig