[WN] [Info] 'Show je tack'-topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

trustHim

Re: Centraal 'Show je tack'-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:48

losse lange vlechten vind ik ook wel netjes mits ze netjes verdeeld zijn

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 23:18

Sorry, Merel heeft jullie gezien en heeft

Moderatoropmerking:
Een aantal offtopic reacties verwijderd.

De regel is inderdaad 'een maand na je vorige foto/link'.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:04

zooooooo weer terug van 9 dagen Florida, ook even geshopt in een Cowboycenter (need I say more) en een Wrangler slimfit, een prachtige riem van donker roodbruin leer met wat zilver erop en een mooie zilveren gesp(30 dollar lachen!!!) en een basket tooled tasje in dezelfde donkere roodbruine kleur voor mijn Iphone gekocht. Mooi passend bij mijn nieuwe zadel..moest me dus echt inhouden...
Ik ben ook niet van roze maar ik vind het soms wel mooi om te zien, hoor.. en dan met een bijpassende helm, haha!
Grullo is geweldig mooi en ik vind de set ook mooi maar inderdaad wel errug basic, mag best iets gedurfder, zonder de kleur van het paard weg te cijferen!
en ja ik wil graag info over hoe ik evt de fenders wat langer kan maken??? heb niks van Evelien gehoord, helaas!
voor mijn paard kan ik alleen een zadel van Eurohorse erop hebben, dus dat wordt wat lastig voor de bijrijdser om dat even op te hoesten...en ze rijdt dus nog steeds niet "bij" want beugels zijn te kort (is een nieuwe bijrijdster die ik wel al langer ken en haar paard is verkocht dus zoekt tijdelijk wat anders en dat zou me goed uitkomen)

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 03:42

sinds een paar weken ben ik in het bezit van mijn eigen westernset. nog nooit eerder western gereden maar heb het altijd zo gaaf gevonden, nu kan ik zelf aan de gang!
Afbeelding
en mijn zelf-gemaakte versiering:
Afbeelding

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:14

keeyzie:
Ziet er heel mooi uit.

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:10

Je had misschien beter nog even doorgespaard voor een degelijke tweedehands :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:47

Josefien schreef:
ja ik wil graag info over hoe ik evt de fenders wat langer kan maken??? heb niks van Evelien gehoord, helaas!

Wat bedoel je precies? Je kunt toch gewoon je beugels een gaatje of wat laten zakken en dan je fender iets naar beneden trekken, die loopt nl door in je zadel en is dus gewoon op te schuiven?

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:44

Cissy dat is mnormaal gesproken wel zo maar dit zijn nieuwe fenders die al voorgedraaid zijn, met eeen leren veter, die er strak omheen gedraaid is...en ik kan nog 1 gaatje naar beneden maar niet verder want dan kom ik in de knoei met de draaiing van de beugels/ fenders..lastig uit te leggen!

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 23:32

Jaycee_ schreef:
Je had misschien beter nog even doorgespaard voor een degelijke tweedehands :)

is dit naar mij bedoeld??

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:48

waarschijnlijk was het bericht naar mij bedoeld. ik weet dat het zadel niet van de beste kwaliteit is, maar ik heb hem kunnen ruilen tegen een ander zadel. Voor die enne keer per maand dat ik naar buiten ga is dit zadel prima. Ik heb hem grondig nagekeken, en het zadel is goed recht en past perfect op mijn Fjord, daarnaast ligt er een goed dik pad onder maar dit is eigenlijk niet nodig. De onderkant is mooi afgewerkt en ook met druk op het zadel voel ik geen oneffenheden, ik weet wat voor troep er rondgaat. Mocht ik echt verder willen in de western koop ik tegen die tijd wel een goed zadel. Maar voor nu vind ik het voor de buitenritten en prima zadel ;) ik rijd voornamelijk dressuur en daarvoor heb ik een goed passend aangemeten zadel :) sorry voor de uitleg, maar voelde me een beetje aangevallen

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 21:07

keeyzie schreef:
waarschijnlijk was het bericht naar mij bedoeld. ik weet dat het zadel niet van de beste kwaliteit is, maar ik heb hem kunnen ruilen tegen een ander zadel. Voor die enne keer per maand dat ik naar buiten ga is dit zadel prima. Ik heb hem grondig nagekeken, en het zadel is goed recht en past perfect op mijn Fjord, daarnaast ligt er een goed dik pad onder maar dit is eigenlijk niet nodig. De onderkant is mooi afgewerkt en ook met druk op het zadel voel ik geen oneffenheden, ik weet wat voor troep er rondgaat. Mocht ik echt verder willen in de western koop ik tegen die tijd wel een goed zadel. Maar voor nu vind ik het voor de buitenritten en prima zadel ;) ik rijd voornamelijk dressuur en daarvoor heb ik een goed passend aangemeten zadel :) sorry voor de uitleg, maar voelde me een beetje aangevallen

ik vermoed dat je niet zo bekend bent met westerntack?
onder ELK westernzadel hoort nl zo'n dikke pad, ook onder een merkzadel. dat er een beetje fleece onder je zadel plakt wil niet zeggen.
verder schort er aan de goedkope merkloze dingen meestal hetgene dat je niet kunt zien, nl de boom of de manier waarop de fenders en dergelijke bevestigd worden.

edit: wat op de bovenste foto naast je zadel hangt is toch niet je 'goed dikke pad' he? want dat is voor een westernpad zeker niet dik en stevig... de mijne blijven vanzelf in vorm staan; dat is stevig :+

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 21:50

Citaat:
ik vermoed dat je niet zo bekend bent met westerntack?
onder ELK westernzadel hoort nl zo'n dikke pad, ook onder een merkzadel. dat er een beetje fleece onder je zadel plakt wil niet zeggen.
verder schort er aan de goedkope merkloze dingen meestal hetgene dat je niet kunt zien, nl de boom of de manier waarop de fenders en dergelijke bevestigd worden.

edit: wat op de bovenste foto naast je zadel hangt is toch niet je 'goed dikke pad' he? want dat is voor een westernpad zeker niet dik en stevig... de mijne blijven vanzelf in vorm staan; dat is stevig :+

Dat er onder een westernzadel een dik pad moet wist ik, dit is ook zo bij boomloze zadels. Ik weet niet veel over western maar ik heb we wel goed laten informeren. De pad die op de foto staat is wel de pad die ik bedoel. Dit is een kwalitatief goed pad met wol onderlegd. Ik heb hem op de foto even dubbelgevouwen omdat het er anders niet oppaste. Als ik hem los leg vormt hij gewoon terug dus hij is in ieder geval dik zat. Je hebt nog dikkere pads deze heb ik ook geprobeerd, maar deze liggen helaas niet fijn op mijn fjord. Dit is denk ik de pad die jij bedoeld, deze zijn ook veel moeilijker te buigen. Daarom heb ik gekozen voor deze pad. Voor de mooi heb ik er een gekleurd fleecedeken op genaaid, vandaar dat hij er erg dun uitziet.

ik bedoel met "wat eigenlijk niet nodig is" dat de pad er niet onder zit voor oneffenheden van het zadel.... ik hoop dat het een beetje duidelijk is. wil namelijk voor zowel mezelf als voor mijn paard t beste ;)

uniek2306

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 17:48

ik meld me hier ook eventjes,heb sinds 21 december mijn haflinger en vandaag voor de 3e keer kunnen rijden,
zo ziet mijn basis set eruit,
Afbeelding

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 17:58

mooi paardje! :D
wat voor een zadel heb je?

uniek2306

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:06

thnx,ben ook erg blij met hem
het zadel is een billy cook.

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 01:27

Afbeelding

O wat leuk kunnen jullie mijn tinkertje met zijn westernzadel zien.
Helaas is dit op het moment mijn beste foto.
Ik beweeg tijdens het rijden dus erg lastig om een goeie foto te maken.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 10:38

Wat een leuke thinker nikkielvis, knap in westernoutfit...ik vind het een hele mooie foto van jullie tweeën!!

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:39

weer leuke Haf en Tinker voorbij zien komen, vind dat turqoise ook errug leuk! Bij je haf mag je best wat meer kleur gebruiken...

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:00

iana en Josefien dank je wel.
Dit was de eerste keer met westernzadel.
Kreeg het zadel van mijn stalgenoten en was hemaan het uitproberen.
Ik ben er zo blij mee.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:08

hier mijn zadel, vond het wel een leuk plaatje zo. Was na het rijden, dan mag hij meestal even lekker in zijn blootje spelen :D
Ben aan het sparen voor een mooie pad, deze vind ik een beetje saai.
(moet het alleen eens poetsen zie ik nu :o , tis een beetje stoffig in de binnenbak)
Afbeelding
Afbeelding

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:15

@Hiphopje: misschien een gekleurde blanket over je pad?
Mooi zadel heb je toch! :j

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:19

Wranglerbutt schreef:
@Hiphopje: misschien een gekleurde blanket over je pad?
Mooi zadel heb je toch! :j

Ohja, heb nog twee oude liggen. Ooit van iemand overgekocht. Goh, helemaal vergeten.
Zal ik de volgende keer er eens overheen leggen :D

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:37

oh wat leuk, ik wil ook graag even mijn westernoutfit tonen. Was hier hartje zomer en snikheet dus even in iets luchtigs aan het rijden.

Lang geleden, inmiddels is hij omgeschoold naar engels ;-)
http://94.100.122.2/191000001-191050000 ... _dRJv.jpeg

hier iets minder lang geleden (nog steeds heerlijk om met westernzadel de lange ritten te doen!)

Afbeelding

hier in de barrelracetraining, weer iets minder lang geleden
Afbeelding

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:42

Cheveyo, mooie pad heb je op je onderste foto !!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:46

mooi he ;-), is een showblanket van cattleman's. Je hebt hem ook in geel met ik meen zwart of donkerblauw, maar deze vond ik wel stoer bij mijn vlek passen.