[WN] [INFO] 'Show je tack'-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:28

@gaucho - vind dat hoofdstel nog steeds schitterend ! :j ik zou m nu zo weer aanschaffen (een ander paard ) . die buckle ben ik nergens meer tegengekomen..(was een custom )

dit vind ik zelf een erg mooie buckle
Afbeelding

en deze
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ik hou wel van een opvallende buckle...
(maar ze staan niet bij alle paarden. bij mn vorige stond het niet.en dan moeten ze ook nog op de juiste "hoogte "zitten, anders vind ik het ook niet mooi-voor mezelf dan }> )

D_Desteny

Re: Centraal 'Show je tack'-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 23:01

Ik kan echt zo nog niet mee praten over het verzorgen van tack.
Ik lees het zeker mee maar ik ga me er nog even niet in mengen.

Een tijd terug had ik jullie heel trots mijn mooie laarzen laten zien maar waarschijnlijk moet ik ze weg doen ;( Ik heb last gekregen van Hallux valgus(afwijking aan de voet) en daardoor doen mijn laarzen nu zeer.

Ik moet waarschijnlijk op zoek naar brede laarzen iemand misschien tips?
Of misschien tips om mijn laarzen bij de voet wijder te maken?

Als ze warm zijn dan gaat het eigenlijk wel maar als ze in het begin krapjes zitten is de schade al weer aangericht en is het weer geïrriteerd

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 06:30

@SG: die 2e vind ik erg mooi :j

brede laarzen kom je snel richting ariat fatbaby's / probaby's etc.

Ik heb deze: Afbeelding

Niet heel elegant maar vallen wel breed.

In heb een vrij grote voet en pas ook herenmaten, in Amerikaanse merken zijn die vaak in bredere maten verkrijgbaar.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:02

Neroo schreef:
Wat beveel je dan aan Spicegirl?

Ik heb dat spul en ik vind het zonde om mijn dure champion turf hoofdstellen naar de knoppen te helpen!

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:13

Ik vind vooral die laatste buckle mooi sg.
Ik hou dan ook wel van die vloeiende lijnen.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 10:18

zoveel werk zit er aan goed onderhoud..
Afbeelding
alles los schroeven, om het zilver goed te kunnen reinigen, zonder het leerwerk te bevuilen.en het leer eronder eens te kunnen doen...

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 10:35

Ik vind de eerste dan weer het mooiste SG, zoveel mensen zoveel smaken haha :D.
Wat betreft de discussie op de vorige pagina's, ik kan beide begrijpen. Ik had in het begin wat moeite met je posts maar je bent echt hobbyist wat betreft tuigage, zodra ik dat door had begreep ik je posts wat beter.
Fotografie is mijn hobby, ik fotografeer met een camera+objectief die samen de waarde van €2000 hebben en aas alweer op een nieuwe body, die maakt kwalitatief mooiere foto's als iemand met een goedkopere camera. Maar als diegene gewoon een leuke foto wil maken, verder weinig bijzonders wil dan is die goedkopere camera voor hem/haar ook prima. Uiteindelijk gaat het ook gewoon om degene die de camera beet heeft, en kunnen ze dat geld voor een dure camera misschien beter besteden aan een fotografie cursus. Ik zou dus elke keer kunnen zeggen dat men een Canon 7D moet kopen omdat hij een betere kwaliteit levert, ik zou ook naar de ambities kunnen kijken en dan uitleggen dat wat minder ook prima voldoet. Kwaliteit kost geld, een hobbyist heeft meer geld over voor hetgeen dat z'n hobby is dan de meeste anderen.
Jouw geld gaat op aan (prachtige :9 ) hoofdstellen, mijn geld gaat op aan kwaliteitscamera's en iedere week paardrijles. Sinds ik je posts wat beter heb leren lezen kan ik ze ook waarderen, je bent erg trots op je spulletjes (en terecht!) maar soms wil je de gemiddelde persoon die niet voor die kwaliteitscamera gaat alsnog een 7D aanraden ;).

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 10:39

aanraden is geen verplichting ;)
zat toevallig van de week te denken, dat ik maar niet echt mooie foto's krijg, en mss voor een betere camera moet gaan.maar deze is net 1 jaar oud, en je raad het al ; ik vind het zonde geld :') _O-
kijk, als iemand een redelijk toestelletje hebt , en tevreden is met de foto's. prima !
maar als iemand een goedkoop toestelletje heeft, en zegt dat de foto's net zo goed zijn, als jouw professionele 7D (wat dat dan ook moge zijn :D ), dat is ntl. niet zo.
en als iemand je advies zou vragen,waarmee je de blits *-:) maakt met foto's, zou je ook diezelfde 7D aanraden..

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:35

Heeft iemand ervaring met het inkorten van de bakstukken van een hoofdstel en hoe/of het mogelijk is de zilveren 'puntjes' (hebben die een naam? :o ) aan het uiteinde los en weer vast te maken? Volgens mij zijn die door het leer geslagen oid en ben bang dat het niet zo makkelijk is, op die laatste foto van SG zitten ze er ook nog aan...

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:45

word lastig. je zit met je stiksel. het gaat makkelijker, als je geen gestikt-enkelvoudig-leer hebt.en de verhoudingen raken zoek.
ze heten tip keepers, en zitten vast met een soort van spijkertje.nauwelijks te verwijderen, of terug te zetten. ik begin er sowieso nooit aan..

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:53

Ik moet de bakstukken van m`n mooie hoofdstel ook laten inkorten.
Zulke dingen laat ik lekker aan de vakman-zadelmaker over.
Vind t jammer, maar een mooie gesp achter de oren vind ik ook geen gezicht.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 12:42

Die puntjes zitten soms vast met een miniem 'spijkertje' en zijn dan makkelijk los te halen en weer vast te zetten. Een stiksel is makkelijk zelf te 'stoppen' als je beide draden naar beneden haalt en er een knoopje in legt. Je moet dan wel eerst het stiksel losmaken voordat je iets van het leer afhaalt ;)

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:28

Hoe haal je die los dan DD? Eerst het stiksel losmaken snap ik inderdaad, maar dan moet ik eerst dat zilver eraf krijgen en misschien nog moeilijker.. er weer fatsoenlijk op zien te krijgen :P heb hier ook wel een ruitersportzaak waarvan de eigenaar zadelmaker (engels dat wel) is, zou het evt. aan hem kunnen vragen maar was eerst benieuwd naar jullie ervaringen.. ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:37

Bij mijn DC zit er aan de onderkant een minium schroefje en aan de bovenkant een soort spijkerkopje. Zit er alleen en spijkertje in de bovenkant dan kun je hem misschien van onderaf wat omhoog tikken en dan met een nijptang beetpakken.

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:43

Er zit geen schroefje in maar een spijkertje idd, ik ga vanavond m'n best doen (wel heeeel voorzichtig) :+ :=

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:44

Mijn man heeft het bij mijn spoorriempjes voor mij gedaan. Vond het net iets te lange uiteinde irritant, dus is een stukje af. Zit nu al een aantal maanden zo en is prima.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:05

de spijkertjes die erin zitten, hebben niet of nauwelijks een kop. en zitten helemaal in het zilver geslagen. dus om er grip op te krijgen, beschadig je het zilver.
of je moet het geluk hebben, dat ie er net bovenuit steekt..

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 22:10

Na ruim een half uur heb ik het spijkertje eruit gekregen ( met 't zweet op m'n rug, dat wel) *\%/*
Hij is alleen zo krom als een banaan -O-
ff kijken hoe ik dat ga oplossen :') wordt vervolgd! maar niet eerder dan morgen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:12

Wat de laarzen betreft, ik vond de fatbaby's niet allemaal even breed. Ja, bij de neus, maar verder richting hiel werden er een aantal best smal.
Heb je een mogelijkheid om wat modellen te passen?

Ik heb van de week nieuwe laarzen gekocht, ook Ariats.
Links zit heerlijk, rechts nog niet helemaal. Ze vouwen wat naar binnen op mijn enkel en zijn erg stug. Dus ik denk dat ik ze binnenkort laat uitkloppen bij een schoenmaker ofzo. Ik kan er overigens prima mee rijden, alleen met lopen irriteert het.
Ik vind ze wel echt heeeeel gaaf :D
Afbeelding

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:29

Gewoon stug door dragen, dan zitten ze over een poosje als gegoten. :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:33

Dat geloof ik graag :D
Links zit ook echt al super lekker.
Rijden ging wel goed gister. Had er verder geen last van. Alleen van een rondje bak met de kruiwagen werd ik nog niet vrolijk :+
Nu nog sporen en riempjes en dan is onze outfit eindelijk helemaal compleet :))
Het kost even wat tijd (en geld), maar dan heb je ook wat :j

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:33

Ja, hier ook de ervaring dat je bij nieuwe laarzen echt weer even moet doorlopen. Meestal zaten je oude laarzen als "sloffen" en moet je aan nieuwe even wennen.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:34

Amanda schreef:
Wat de laarzen betreft, ik vond de fatbaby's niet allemaal even breed. Ja, bij de neus, maar verder richting hiel werden er een aantal best smal.
Heb je een mogelijkheid om wat modellen te passen?

Ik heb van de week nieuwe laarzen gekocht, ook Ariats.
Links zit heerlijk, rechts nog niet helemaal. Ze vouwen wat naar binnen op mijn enkel en zijn erg stug. Dus ik denk dat ik ze binnenkort laat uitkloppen bij een schoenmaker ofzo. Ik kan er overigens prima mee rijden, alleen met lopen irriteert het.
Ik vind ze wel echt heeeeel gaaf :D
[ Afbeelding ]

Gaucho: Thanks voor de tip!

Breed bij de neus is voor mij belangerijk, de afwijking zit in die knobbel naast me grote teen.
Ik debk dat ik niet echt die mogelijkheid heb op het moment, volgens mij zit et niks in de buurt en ik kan momenteel niet echt reizen.

Zou de schoenmaker misschien iets voor mij kunnen doen met me laarzen?
Ze zijn zeker erg gaaf! Die zou ik ook wel willen!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:36

superpony: ik ben overgestapt van dressuur, dus ik reed nog met jodphurs. Dat is inderdaad erg wennen :D

D_Desteny: dan zou ik de fatbaby's toch proberen. Die hebben een ronde neus en veel ruimte :j

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:48

ff kijken of het zo gaat lukken;

https://www.google.nl/search?q=schoen+o ... B600%3B600

En dan dit spuiten :https://www.google.nl/search?q=schoen+oprekken&hl=nl&rlz=1T4ADFA_nlNL441NL441&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=yCBxUf_uNaqu0QXRioDADA&ved=0CFQQsAQ&biw=1261&bih=818#imgrc=pCSJibdSDpGVbM%3A%3BQ3oeyshh34tLWM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.fransmuller.nl%252Fhst%252Ff08r02a%252Fartikel.nsf%252F0%252FE5B0D947E17D8663C12578F7004AA934%252F%2524FILE%252Fstretch%252520spray%252520100%252520ml%252520295%252520x%252520500.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.fransmuller.nl%252Fhst%252Ff08r02a%252Ffransmuller.nsf%252FShopArtikel%253FOpenForm%2526ArtikelID%253DE5B0D947E17D8663C12578F7004AA934%3B295%3B500