[WN] [Info] 'Show je tack'-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 21:34

@DD: er zijn ook teugels met snelsluiting te koop, maar ik vond ze te duur :o
Heb al spijt dat ik ze niet gekocht heb ^)

Signe

Re: Centraal 'Show je tack'-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 21:50

Oh sorry...
Een vriendin van me heeft ze met snelsluiting.. ach zo snel zijn ze nu ook weer niet. :P

Nordan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 22:08

Bravura schreef:
spicegirl schreef:

Wat een oerlelijk zadel.

@Nordan, gave foto. Wat voor merk zadel heb je er op liggen? Kan het niet zo best zien, maar lijkt me een mooi zadel! B-)

Ha ha Dat zadel is inderdaat lelijk..
Ik heb een Billy cook pro reiner.. op Cashy liggen met een bijpassend hoofdstel ook van billy cook denk ik want het heeft dezelfde bewerkingen op het leer en op het zilver..

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 00:10

het zal op niemand zn paardje hier komen.kwestie van centjes :D

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 00:52

Ik zou dat zadel niet eens op m'n paard willen leggen, al is ie door Beatrix gemaakt :+ . En dat geld ....... Ach lenen is tegenwoordig heel gewoon hoor, op elke hoek van de straat kun je een lening afsluiten als t zou moeten :$ :$ :list:

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 10:30

Ik vind hem ook niet geweldig...

@ IcePrincess; Mooie set zo voor je prachtpoown, staat hem vast super!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 10:32

SG: Ik heb toch veel liever mijn 1000ste-hands Crates op mijn paard liggen ;)

Ik zoek trouwens nog een mooie koningsblauwe showblanket voor net al teveel centjes, heeft iemand nog iets hier?

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 10:51

Nordan schreef:
Ik heb een Billy cook pro reiner.. op Cashy liggen met een bijpassend hoofdstel ook van billy cook denk ik want het heeft dezelfde bewerkingen op het leer en op het zilver..

Het is vreemd. Als ik een zadel zie wat ik mooi vind, of ik het nu duidelijk zie of niet duidelijk zie, is het weer een BC Pro Reiner. :D Vraag me weleens af of ik ooit een ander zadel dan BC mooi vind, kon het op die foto niet zien aan het zadel welk merk, maar dus weer BC.

Wat vinden jullie van deze: http://www.kraemer-pferdesport.de/Matte ... &ci=251962 Staat op mijn verlanglijstje, vind hem erg mooi die bordeaux, maar twijfel nog of ik die punt er aan wel zo leuk vind voor western. Is het niet meer iets voor dressuur met zo'n punt en biesje???? Toch vind ik hem erg gaaf. Heb de gewone squarepad met inlages van Mattes en die bevalt mij en mijn paard perfect. :j

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 11:39

ik vind ze foeilelijk !

geen liefhebbers van showzadels hier dus..

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 14:13

Die roze PC vind ik ook erg mooi, eigenlijk de meeste sets daarvan wel, heerlijk heldere kleuren en printjes :) .

Wranglerbutt, niet mooi? :oo Ik hou juist van donkere round skirt zadels dus kwam heel mooi uit dat deze dat ook precies is :D
Wat een klein bekkie heeft Dainty, Lodewijk heeft ook een 4.5" :+ , hoofdstelletje is leuk, met goudkleurige gespen ie je toch niet heel vaak.

dapperdier, bedankt (en dat stukje maakt die hele film :D )

Coentjuh jij had toch ook dat zadel of een andere bf?

Die mattespad, ik weet niet wat ik ervan moet vinden, zou ehm op een paard met een zadel moeten zien, het is iig anders := , vind die turquoise kleur wel heel erg mooi.

Spicegirl, ik ben zeker wel fan van showzadels, alleen niet degene die je laat zien :+ , vind de kleuren niet mooi bij elkaar, de hoeken vind ik niet mooi, hou meer van vloeiende lijnen, ben ook geen fan van all over tooling, kan wel mooi zijn maar dan liever een groter patroon en het randje met spots vind ik er totaal niet mooi bij staan op deze manier. Dan kan hij nog zoveel geld kosten of zo mooi gemaakt zijn, ik vind hem nog steeds niet mooi.

http://cgi.ebay.com/Dale-Chavez-Show-Sa ... 5641e22e66 deze bijvoorbeeld zou ik ook nooit op mijn paard leggen, is ook niet helemaal mijn smaak maar vind hem wel erg mooi :) .

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 14:42

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:41

showzadels zijn nu eenmaal over de top.meestal op een mooi paard, met een mooie blanket, dan zie je pas hoe mooi het is.
al is mijn persoonlijke smaak ook ; less is more (zilver en tooling dan :D )

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:46

ooit komt d'r eentje, nu doe ik 't nog maar even met m'n oude allround billy cook(die overigens ook best mooie tooling heeft) helaas geen zilver.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:53

spicegirl schreef:
ik vind ze foeilelijk !

Bedoel je de Mattes of de Billy Cook zadels? :D

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:03

@bravura : ik vind de mattes met de punt spuuglelijk, en zo niet- western :n
het harris showzadel vind ik mooi, als artwork/ vakmanschap.ik zou hem zeker niet afslaan :P ,maar als ik 13.000 uit mocht geven, zou ik er 1 laten maken naar mn eigen smaak, minder tooling, minder zilver.
maar lelijk is ie niet, dat zijn die cheapie zadels, met kunststof, en/of scheef afgewerkt.dat is pas lelijk. van boomloos ben ik ook niet echt gecharmeerd.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:07

eindelijk eens fotos gemaakt van mn champion turf.een wat eenvoudiger showhoofdstel, met supermooie buckles.
Afbeelding
Afbeelding

en ff gekeken hoe deze staat.(foto niet echt mooi zo,oortje zit niet goed )
Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:18

De Champion Turf is wel mooi zeg! Inderdaad geen overdaad. Die andere vindik echt niet mooi. Iets te 'girly-girl'.
Dat 'over the top' van het meeste showspul vind ik echt niet mooi. Maar soms kom je echt juweeltjes tegen.

Mijn westernspul is helaas tijdelijk weg. Paardlief blijft maar wisselen qua vorm en ik kan het niet passend houden met mijn budget. Misschien dat er binnen een paar maanden een boomloos westernzadel bij komt. Maar nu houden we het even bij een mooie lichtbruine vzh set (wintec new-market zadel)... wellicht ooit nog voor hunter te gebruiken met een mooi hunter hoofdstelletje. Zijn er hier eigenlijk mensen met een mooie hunter set?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:53

welk hoofdstel vinden jullie mooier staan ?
ik wil er 1 voor training gebruiken, maar weet niet welk..twijfel nog :?
Afbeelding
Afbeelding

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:03

De onderste.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:34

Ik vind de onderste mooier, maar vind de kleur van de bovenste beter passen bij Trien.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:38

@ SG; Ik denk de onderste, ben niet zo van rose (details op hoofdstel) op een vos

@ Bravura; Ik vind die pads wel wat hebben hoor! Is eens een keer wat anders!

@ Iceprincess;
Ik vind je hoofdstelletje erg mooi, wat voor merk/type is dat?

En hoe doe jij dat met de showblanket onder je zadel ivm je boomloze pad?

Ja ik heb ook een Barefoot, de Missoula Nut, zie hieronder (voor de helft, maar goed dan heb je een idee :D) :
Afbeelding

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:45

@coentjuh- hij is niet rose, maar lila !

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:46

De bovenste.. Ik vind de onderste kleur niet zo mooi op trien.

Het blue ribbon zadel.. hm tja ik moet eerlijk zeggen dat ik ze vaak niet mooi vind. Ik hou niet van het lichte leer, maar wat een kwaliteit.. geweldig.. Doe mij maar een medium-oil showzadel, maar die zie je bij harris en blue ribbon vaak niet, omdat een lichter zadel voor meer opvalt en eruit springt in de showpen.. daarbij wil ik voor de reining natuurlijk een bob's en geen pleasure harris haha :D

Blue ribbons:
http://www.blueribbontack.com/images/sa ... wel-SH.jpg
http://www.blueribbontack.com/images/sa ... Sgle-R.jpg
http://www.blueribbontack.com/images/sa ... R08446.gif

Harris:
http://www.harrisleather.com/components ... 00x200.jpg

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:53

Oh sorry lila dan.. maar daar ben ik niet zo fan van voor op vosjes, dus ik zou voor de onderste gaan :)

Ben nog steeds opzoek naar een extra pad voor onder mijn boomloze zadel. Is er een winkel in Nederland (of BE) waar ze alle soorten/kleuren HAF pads uitgestald hebben? Net als je hier een Hyporama binnenloopt en alle soorten Anky's er hangen.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:05

Volgens mij heeft Country Mill wel verschillende HAF pads liggen.