[WN] [INFO] 'Show je tack'-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Friso_lover

Re: Centraal 'Show je tack'-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:27

Ah oke, en hebben jullie suggesties voor een bepaald merk? Dat liever niet boven de 1000 euro is omdat ik toch alleen maar recreatief western rij :Y)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:33

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:49

Of via Ebay (uit de USA). Ik heb deze (alleen dan dark oil), inclusief reins ongeveer 50 euro inclusief verzendkosten. Had hem binnen een week in huis. Alleen geluk gehad dat ik geen importkosten hoefde te betalen.

http://www.flyingpranch.com/100_3716.jpg
Laatst bijgewerkt door Lous op 14-04-13 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:06

Wow, dat is wel een mooie! Ebay heb ik nog niet op gekeken, zal ik meteen even doen :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:13

Friso_lover schreef:
Daar had je dan inderdaad geluk mee! Nee ik zie op de bokt markt steeds de quartermaatjes voorbij komen, maar die zijn denk ik te klein voor mijn fries :=

Ligt denk ik aan de verhoudingen. Mijn ruin heeft een flinke kop, stevige kaken en forse neusomvang. Maar zijn hoofd is niet heel lang. Normaal gesproken heeft hij een grote cobmaat maar mijn hoofdstel, ik geloof dat het van Weaver is, had voor het mooie te lange bakstukken. Het paste wel maar het stond niet mooi. Gelukkig is inkorten altijd nog makkelijker dan langer maken :P

Overigens ben ik het niet eens met de opmerking dat mooi getoold beter zou zijn dan goedkoop zilver. Ik vind tooling niet mooi, goddank hebben we allemaal een andere smaak. Je spullen moeten passen bij je eigen smaak en bij je paard. Ik heb een sober paard, en goede hoofdstellen die niet te opzichtig zijn. Ten eerste omdat ik dat niet mooi vind maar ook omdat ik niet ga doen alsof mijn paard een showquarter is want dat is hij niet. Hij zou er idioot uitzien met zo'n hoofdstel met heel veel gedoe eraan.

Dus ja, als je een paard hebt dat 't kan hebben en je vindt het mooi: prima. Maar als dat dan het doel moet zijn ofzo kijk ik wel uit om m'n spullen hier te laten zien :o Ik lees hier graag mee maar ik zit er niet op te wachten dat m'n spullen (of paard, for that matter) worden afgekraakt. Want zo komt het hier af en toe wel over.

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:22

Nee het gaat mij erom dat het hem past ;) Al die poespas kan leuk zijn maar daar ga ik niet voor :) Het moet wel sws bij mijn zadel passen!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:23

Mijn hoofdstel is net iets lichter dan mijn zadel, maar dat vind ik absoluut niet storend.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:25

ik zei dat een hoofdstel met tooling mooier is als een hoofdstel met nepzilver.ik zei NIET dat je alleen een hoofdstel met tooling moet nemen. ik zei alleen dat het mooier is als..ik ben gek op tooling.
tooling en zilver staat juist het mooist op een effen paard.hoe bonter het hoofd, hoe mooier simpel(er ) staat.bont + bont = str*nt :D
maar als je er niet van houd, prima.
maar je zou knap zijn, als je hier kan quoten waar er word afgezeken. >;) want dat is niet zo. ik (en anderen) zijn verantwoordelijk voor wat we daadwerkelijk schrijven, niet hoe jij (of iemand anders ) het opvat :roll:
ik hoor ook vaak ; niet mijn smaak/ding...so what ?
maar als jij het niet durft te laten zien , is ook prima. het is geen verplichting.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:26

@lous- je hoofdstel word vanzelf wel donkerder.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:28

Ik zie hem al steeds iets donkerder worden, dus dat zou wel kunnen kloppen ja :)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:32

de mijne was light oil.nu dark medium. is hetzelfde als mijn zadel (bijpassend ),maar die blijft een end lichter..
zon en zweet maken het donkerder. invetten ntl. ook wel.maar mn zadel is net zo vaak gedaan..

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:55

Ik ben al een hele lange meelezer, en sinds kort ook in bezit van mooie spulletjes :)

Hoofdstel en teugels: http://i1174.photobucket.com/albums/r61 ... 7eaa50.jpg
Teugels hebben al in de olie gelegen, maar blijven glibberig, iemand tips?
M'n pad: http://i1174.photobucket.com/albums/r61 ... 0f8a5c.jpg
En de onderkant:http://i1174.photobucket.com/albums/r619/evastapper/pad_zps2c0f8a5c.jpg
Alles op mn pony: http://i1174.photobucket.com/albums/r61 ... cd03ff.jpg
Ben niet zo handig met photobucket, dus even linkjes, kreeg ze niet kleiner..

Zadel is een simco 8450, hoofdstel, teugels, pad en kinriempje komen bij country mill vandaan.

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:57

omg ik heb precies hetzelfde hoofdstel :))
leuk paardje!

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 18:02

haha wat leuk!
Dankje! Is mijn bijrijdpaardje :) ben zo blij met mn spullen, ze zijn het geld absoluut waard! Voorlopig moet pony het doen met muesli van de welkoop haha!
Zadel, hoofdstel, pad, teugels, kinriempje.... binnenkort hoop ik ergens mooie (betaalbare) laarzen te vinden...

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 18:36

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:09

haha welke maat is het? vind ze wel erg mooi!!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:48

Verdorrie,alles wat te vinden is tweedehands en mooi en handig is , is alleen in maat 39. Laat ik nou net maat 40 hebben :(

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:54

Ik heb toevallig vandaag nieuwe laarzen gekocht :+
Wel dezelfde maat. :))

Ben er helemaal blij mee!
Afbeelding

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:23

Mooi, vind persoonlijk alleen die gaten niet zo :)

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:38

Juist handig die gaten, en je ziet ze toch niet onder je broek.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:41

Inderdaad, ideaal met aantrekken :j Super mooie laarzen Amanda :D

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 07:29

Bij mijn laarzenzoektocht zat ik dagenlang de twijfelen tussen die van Amanda en een paar die er erg op leek (die is het uiteindelijk geworden), oftewel helemaal mijn smaak :)) nu ik ze weer zie krijg ik bijna opnieuw spijt van m'n keuze :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:47

spicegirl schreef:
ik zei dat een hoofdstel met tooling mooier is als een hoofdstel met nepzilver.ik zei NIET dat je alleen een hoofdstel met tooling moet nemen. ik zei alleen dat het mooier is als..ik ben gek op tooling.
tooling en zilver staat juist het mooist op een effen paard.hoe bonter het hoofd, hoe mooier simpel(er ) staat.

Dat vind jij. Maar daarmee is het nog geen algemene waarheid. Waarom presenteer jij jouw mening als iets wat algemeen geldt?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:18

er zijn het er meer met me eens.kijk maar in de "do en don 't "sticky :j
soms is iets gewoon zo, zelfs als ik het zeg.
eenvoud van goede kwaliteit, is gewoon beter als een geperst kartonnen hoofdstel, getooid met aluminium folie.
en als jij een andere mening toegedaan ben, fijn voor jou ! ;)
ik kan bogen op een zeer ruime ervaring met tack. ik heb alles bezit, en dus in handen, gehad, van 39,95 tot een hoofdstel van bijna 900 euro.door veel te kopen, en te passen, weet ik al gauw wat een paard staat, en wat niet.ik herken een goed(kwaliteit) hoofdstel van een slecht. goed zilver, van nep..
ik krijg echt veel PB'tjes , met vragen over tack, waar je het kan kopen, en wat staat, of niet.en ik sta iedereen netjes te woord.
op welke reden zet jij er vraagtekens bij dan ? jouw ruime ervaring ?
mijn arrogantie/onvriendelijkheid (gelukkig zijn er, die me beter kennen als dat) heeft niks te maken met mijn kennis van tack.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:32

Omdat je je kop niet boven het maaiveld mag steken :D