dat geeft een fout plaatje in mijn hoofd van een paard dat aan de kletter gaat "ahhh ik wordt achtervolgd door iets wat roze is en zich aan mijn staart vastgebeten heeft"
spicegirl
Geplaatst: 28-02-11 17:34
Isegrim
Geplaatst: 28-02-11 19:19
MissMyAppa schreef:
Om de staart en de hals van het paard schoon te houden, vooral voor de wedstrijden. Sommigen rijden met een staartzak tijdens de training, ten eerste om de staart schoon te houden en ten tweede om de staart heel te houden.
Aha, logisch, thanks.
Coentjuh
Geplaatst: 28-02-11 19:25
spicegirl schreef:
dan moet je die vraag stellen aan dressuur ruiters.
Dat was niet mijn vraag
HumbleTalent schreef:
Waarschijnlijk omdat dressuurpaarden van alles in paniek raken dus zo'n felgekleurd ding aan zijn staart gaat nooit een succes zijn
Dat zou goed kunnen inderdaad
spicegirl
Geplaatst: 28-02-11 22:20
ik snap dat dat je vraag niet was. maar je kunt moeilijk aan western ruiters vragen, waarom het niet gebruikt word bij dressuur/springstallen.dat weten wij niet...
ik denk dat de sleezy's ook niet echt gebruikt worden omdat de paarden in de dressuur ingevlochten moeten zijn, dan heeft de sleezy niet veel nut om de manen plat te houden en aan 1 kant...
sevke
Geplaatst: 01-03-11 11:48
Bij springpaarden toch niet ? Die hebben toch van die manen op een handbreedte afgeknipt ? Die zouden wel profijt hebben van een sleazy. Maar krijg dat eens om het hoofd van zo'n warmbloed van 1.75 *ziet nu ook grappig beeld voor ogen van een ruiter met een sleazy in zijn handen, en een megapaard dat met zijn hoofd in de lucht staat met een pruillip "nee, ik wil geen pyama aan !"*
mensen we gaan weer off topic zil met een roze staart zak ... hmm...... (beest heeft al moeite met het uitelkaar houden van merries , ruinen , hengsten en fietsen)
Ik vind hem ook verschrikkelijk lelijk, alles wat ik niet mooi vind in 1 zadel .
Ik heb eindelijk een passend westernzadel
BF Arizona maat 0 , mijn mayatex pony blanket die al 4 jaar in de kast ligt past er heel mooi onder en mijn hoofdstel heeft precies dezelfde kleur , alleen de reins een tintje donkerder maken dan zijn die ook precies goed, heb geloof ik ook nog precies de goede kleur paarse peesbeschermers. En ik wil er nog een paarse pad met regenboograndje bij die bij mijn andere set past .
Foto's op Lodewijk moet nog even wachten, is hij net naar de chircopractor geweest dus moet nog even rustig aan doen (en dat snapt hij niet want hij heeft waarschijnlijk iets te wild gespeeld waardoor zijn achterbenen helemaal kapot zijn dus duurt nog langer voor hij weer wat kan )
Paintlinger
Geplaatst: 05-03-11 11:05
Wat cool Ik wist niet dat arizona's in maat 0 maakten.
Nu nog een foto op lodepoown!! Hopelijk kan dat snel
QueenD
Geplaatst: 05-03-11 11:13
SG ieder z'n eigen keus maar ik vind het niks .
IcePrincess
Geplaatst: 05-03-11 11:23
Ze hebben ze ook niet standaard in die maat, kunnen alleen in een oplage van een X aantal gemaakt worden maar er is zo weinig vraag naar dat ze het eigenlijk nooit laten maken. Ze had er nu een paar kunnen krijgen dus dat kon ik niet aan me voorbij laten gaan natuurlijk. Er is zo weinig voor korte brede pony's dus ben heel blij dat ik eindelijk wat heb gevonden, en ook nog eens iets wat ik niet verschrikkelijk lelijk vind, kijken of ik er nog wat zilver op kan zetten en dan is het zelfs iets wat ik ook voor het mooie zou kiezen . Nu nog een pony die niet steeds kapot gaat .
Nordan
Geplaatst: 05-03-11 11:39
Roosje1987 schreef:
Yay! Blue in pink
Hee wat leuk die heb ik ook..
Wranglerbutt
Geplaatst: 05-03-11 17:48
Fijn dat je een passend zadel voor Lodewijk hebt gevonden, IP! 'k vind 'm overigens niet mooi Showzadel op Ebay vind ik ook niet mooi, ben overduidelijk geen liefhebber
Ik heb voor Dainty ook wat nieuws:
One-ear trainingshoofdstelletje en "my first real" shankbit (met 4,5" Billy Allen mondstuk, 5" is nog steeds te groot....) Teugels zijn ook nieuw, maar ga ik waarschijnlijk weer verkopen; ik vind ze toch iets te dun
spicegirl
Geplaatst: 05-03-11 19:04
@WB-ben je al over naar 1- handig dan ? zit wel een handige snelsluiting op..
Wranglerbutt
Geplaatst: 05-03-11 19:07
spicegirl schreef:
@WB-ben je al over naar 1- handig dan ?
Nog niet geheel; voorlopig trainen we lekker door op de Myler snaffle, maar doen af en toe een 'oefenritje' met dit bit. Als ik APHA amateur wil starten moet ik op 1 hand, WRAN mag voorlopig nog op snaffle
Iceprinsess, wat een leuke poown heb jij! Heb even je profiel bekeken (oMG its soooo fluffy! ;D) Wranglerbutt, mooi eenvoudig hoofdstelletje zeg! Vind die snelsluiting ook sjiek staan, jammer dat de teugels met `gewone`touwtjes zijn. E-bay zadel vind ik YUK, komt nooit op mijn paardje. Gelukkig verschillen smaken...