Hobbyhorse schreef:Als je de naam van het paard in het artikel googled vind je de naam van de trainer Linda
Zo had ik hem gevonden, daarom ben ik ook niet verbaasd als het wel door extreem bit of hand is gebeurd.
Dankjewel voor de korte samenvatting. Ik had artikel, met mijn gebrekkig Duits, toch vrijwel correct begrepen, en begrepen wat de dierenartsen zeggen. Maar er is helaas nul hard bewijs, dat het daadwerkelijk een dergelijk bit is, dus technisch gezien (ook al is het highly unlikely), kan het een snaffle zijn of paard zelf toegedaan. (En imo denk ikzelf iets harders dan die double twisted wire, mss een mule bit ofzo. Maar niemand zal het ooit weten, behalve die erbij waren).
Reden dat ik niet vind dat DA 100% uitsluitsel kan geven, is dat kennis had paard in training en dat paard had een schop gekregen van ander paard op zijn hals. Veearts heeft vervolgens eigenaar gezegd, dat het kwam doordat het paard geslagen is met iets. Ik was erbij, en weet dat het van een ander paard kwam. Gelukkig niks slechts van gekomen voor die trainer, maar ik kan al zien dat je tegenwoordig zo op fb wordt gezet. Omdat DA iets oordeelt, zullen mensen dat eerder geloven dan wat de trainer zegt. Dus ik vind het belangrijk om dat altijd in het achterhoofd te houden.