[WN] gewicht equi flex ea

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Re: gewicht equi flex ea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 22:45

Ik vind de kilo's van mijn equiflex in vergelijking met de veel zwaardere zadels van Jip erg meevallen. De virginia barefoot die ik heb getest is denk ik zo'n 2 kilo lichter, scheelt niet heel veel. En de vraag is of je er lekker in zit. Het zadel zet relatief erg in stoelzit en in draf moet je wel meer zitten/zitten dan bij een boomzadel. Moet je proberen denk ik. Je kunt een testzadel aanvragen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 23:24

Mijn eerste idee was een equiflex. Ik las op de site alleen dat die toch nog 15 kilo wegen, behalve de endurance. Dat zou met mijn huidige zadel maar 3 kilo schelen.
Geen idee wat die van Jip wegen? Welk merk rijdt zij zelf mee? Ook lastig dan, zwaar tillen, of niet?
Ik ben dus ook aan het lezen over de BM en heb nu zitten lezen over de barefoot.
Mijn zoontje heeft wel een keer op een barefoot gereden en vond hem wel lekker zacht zitten, maar goed....... Dacht ook aan jouw test, Anya en heb dat nog eens beter gelezen.

Uitproberen is wel erg belangrijk. Ik hoop dat het mogelijk wordt van de equiflex en de BM ook. Bij Barefoot is dat redelijk normaal las ik.

Ik ben niet voor kunststof, maar hou het wel in mijn achterhoofd dat het nog evt kan. Ik mis hier alleen de pasvorm en keuzes daarin voor mijn pony. Daarnaast lijkt het me niet lekker rijden elke dag, maar wie weet is dat een vooroordeel. Dan moet ik niet mijn leren zadel erbij houden, want dan weet ik al hoe het gaat.......

Dank je wel iig!!

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 11:10

Ik heb ook 2 equiflexen maar die zijn beduidend zwaarder dan de barefootzadels.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 11:32

De nieuwe BF's hebben het VPS ingebouwd en zijn daardoor toch ook wel wat zwaarder (ik heb het dan over de Nut en de Rose).

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 11:52

Ik heb sowieso het idee dat mijn zadel zwaarder is ook door jarenlang het vuil etc. Ondanks het gewone schoonmaken. Een nieuw zadel is wat stijf en lijkt ook makkelijker te tillen....Dan heb ik het even over de equiflex als vb.

Jammer dat van alle zadels altijd net zoveel voor als tegenstanders zijn. Is logisch, maar wel jammer dat er niet eentje overtuigend bovenaan staat bij iedereen die het probeert.

We zullen zien......

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 22:26

mehlika schreef:
Ik heb ook 2 equiflexen maar die zijn beduidend zwaarder dan de barefootzadels.

De western barefoot is ongeveer net zo zwaar als de equiflex. Tenminste de nieuwe.
Als jij de barefoot bedoelt zoals Wendy er eentje had, die is wel wat lichter qua gewicht.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 22:48

Oke, had beide barefoots bekeken op de site. En begreep dat de nieuwe ook steviger is.

Maar Anya, jouw equi flex is wel vrij licht, ook voor equiflex. Op de site zijn ze 14/15 kilo. Ik weet niet in hoeverre een kleinere zitting lichter is en hoeveel je mag rekenen voor olie? Ik wil iig geen bling.

Ik zal mijn zadel ook eens goed opmeten qua lengte. Misschien is korter wel handzamer als dat ook zou passen....Dat tezamen met minder kilo's???

Trouwens als er al gewicht bij staat, zie ik bij andere boom merken ook wel 15 kilo staan........

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 07:20

Ik heb geen bling bij zadel wiz en minimale bling bij zadel lan.
korter is minder zwaar, roundskirt ook.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 13:49

Mijn equiflex zadel is 15 kilo maar dat is ook een groot en breed stuk leer. Wel roundskirt. Voor dat gewicht hoef je ook niet echt meer te spreken van licht.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 15:38

Dat zie ik op de site ook, dus dan zou het niet veel schelen.

Moeilijk uit te leggen misschien en kan het mis hebben, maar zit zelf te denken dat mijn zadel ook weleens gewoon lastig handteerbaar is en dat ook gevoelsmatig zwaarder aanvoelt dan die 18 kilo.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 15:45

Die van mij voelt ook echt zwaarder dan de 15 kilo. Een zak voer van 20 kilo vind ik gemakkelijker tillen dan het zadel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 15:49

@superpony : gewoon wegen dus Haha! . Maar wat maakt jouw zadel moeilijker hanteerbaar dan een andere zadel ??

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 16:01

Ik heb die van mij gewogen en hij is 18 kilo.

Er zit wel verschil in zadels natuurlijk, maar kan zo niet uitleggen hoe ik dat bedoel. Meerdere mensen hebben hem al in hun handen gehad en vinden hem ook erg zwaar.

Ik heb bij een shop wat equi flex toen opgepakt en leek niks, maar goed, die waren nieuw, zat niks aan nog en waren best fijntjes imo.

octavodia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 11:31

Hoi, ik heb een Endurance equiflex van Continental 131, heerlijk zadel, en hij weegt 9 kilo, scheeld een hoop gezeul. Het ziet eruit als een round skirt westernzadel, heeft alleen geen knop..hij is te koop trouwesn..weeh past niet op mijn fries...erg jammer en is ook maar in een maat verkrijgbaar...baal er echt van...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 13:53

Zonde dat ze die maar in 1 maat hebben en deze jouw paard niet past. Zag dat ze lichter zijn, maar wil toch graag een western model. Ben er nu toch wel erg aan gewend ook.