[WN] Waar Bob marshall bestellen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Waar Bob marshall bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:44

Precies! Scheelde echt een boel! En t is helemaal wat ik wilde! Ja

Lars_Alida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:19

Goh, wat een fantasieprijzen weer.
Als onze winstmarge zo hoog was ging ik in Wassenaar wonen en niet bij Winschoten.
Lieve mensen,ze zijn er vanaf 1451,-e huidige koers maar met waarschuwing van BM dat de ship&handling eerdaags
weer omhoog gaat vanwege de olieprijsstijging.
I.o.m onze boekhouder is de winstmarge samengesteld, hij vind hem zelfs aan de krappe kant om een gezond bedrijf
te kunnen blijven.
Maar wij gunnen alle ruiters en paarden een goed zadel dus we redden ons ermee.
Trouwens we wonen leuk en willen niet naar Wassenaar.
vriendelijke groet Alida

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:33

Geen fantasie Alida, mijn zadel zou daadwerkelijk ruim 1800 euro hebben gekost, als t al niet meer was...

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:45

Het probleem zit met name in de marges van BM zelf, die zijn om te huilen dus als importeur moet je keuzes maken.
Alleen lijdt een open markt zoals BM het doet tot het resultaat dat mensen creatief gaan bestellen om zo honderden euro's te besparen. Geef ze eens ongelijk....
Maar zoals Alida aangeeft, een gezond bedrijf heb je er niet mee. Dus is de vraag of de opzet van BM niet eens veranderen moet Verward
Of het zo laten en grijze import voor lief nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:48

Idd goeie vraag! Is IMO echter iets dat de bedrijven zouden moeten aankaarten bij BM, mits zij last hebben van de 'grijze import'! Ik ben iig erg blij minstens 600 euro te hebben kunnen besparen! Ja

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:13

Zodra BM wat zou doen aan zijn prijzen en de marges voor de dealers dan heb je ineens een heel ander plaatje.
Maar wat dat betreft leven ze daar nog in de prehistorie qua marketing waardoor je een heel scheef beeld krijgt en je als importeur altijd aan het korste eind trekt. Nu concureer als je met de prijzen die http://www.sportssaddle.com openbaar maakt en waarvoor je een zadel in USA kunt kopen.
Daar kun je nooit tegenop maar je kunt het de mensen ook niet kwalijk nemen dat zij daardoor een zadel op een andere manier aanschaffen.

Er is dus niemand, Alida, die jou de winst misgunt of jou beschuldigd van woekerprijzen. Maar een antwoord waarmee mensen een aanvaardbaar prijsverschil krijgen kun je ook helaas niet geven....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:26

Idd Vera, al vraag ik me af of t BM interesseert...ze verkopen toch wel... Overigens wel belachelijk wat ze dan rekenen aan dealers, ik ben wel heel benieuwd hoe t plaatje er precies uitziet. Wat rekenen ze dan extra aan dealers?
Ik heb nu mijn zadel direct bij BM laten bestellen, vanuit de states laten opsturen voor een veel lagere waarde waarmee ik uiteraard een risico liep, maar dat vond ik aanvaardbaar. Ik heb uiteindelijk aan verzendkosten, invoerrechten, inklaringskosten en BTW totaal rond de 120 euro betaald, ook dit ligt veel hoger wanneer je een zadel via een NL-se dealer besteld, logisch want BM stuurt zn zadels natuurlijk op volgens alle geldende tarieven. Maar goed...op deze manier scheelt t dus dermate veel geld, dat via andere wegen een zadel bestellen héél veel geld scheelt.

Alida, ik ben wel heel benieuwd, welk model heb je voor t bedrag dat jij noemt? En in welke uitvoering, maw, hoeveel mooie extra snufjes zitten erop? Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:33

Overigens geldt dit niet alleen voor BM, maar voor alle zadels die je zelf uit de VS importeert ivm wat je hier bij een verkoper betaald. Voordeel van BM is gewoon dat het heel vaak gewoon past Haha!

@Alida: wat heb je bij jou voor dat startbedrag van 1451 precies voor een zadel??

*spuit 11 Clown *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:36

Da's idd ook zo DD, een boomzadel had ik niet snel direct uit de States besteld, dan was me t risico van niet passen te groot. Heb dan veel liever de garanties van een verkoper hier. Ja

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:37

@Skippy: en welke 'garantie' mag dat zijn Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:38

De 'garantie' dat ik niet met een niet passend zadel blijf zitten... Knipoog Als een verkoper voor mij zou bestellen, verwacht ik ook dat t past, past t niet, dan verwacht ik van de verkoper een ander passend zadel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:44

@SKippy: ik zou haast zeggen 'dream on' ware het niet dat die materie op zich al sneu genoeg is, als je de verhalen alleen op Bokt al mag geloven.
Leuk item voor een nieuwe diskussie, dat wel Haha!

Maar on-topic;
Ook niet álle boomloze zadels passen op álle paarden en bij zelf-import van een BM zul je hem dus ook zelf moeten verkopen mocht het niet bevallen.
Al heb ik niet de indruk dat er geen markt voor zou zijn, gezien de snelle verkoop van sommige BM's Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:46

Da's idd een andere discussie DD...kan iig altijd nog mn centen terug vragen...en ik betaal natuurlijk ook niet ik een zadel heb gepast op mn paarden! Knipoog

Idd...ook met een BM bestaat de kans dat ie niet past, de kans dat ie wel past is iig groter dan bij een boomzadel, omdat mijn paarden een vrij normale bouw hebben, durfde ik t aan. Had ik een Arab of Belg gehad, had ik t denk ik niet gedaan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:50

Mijn BM lag op die bekende Arab en Belg ook goed Knipoog

Overigens meen ik dat je ook bij BM vooruit (een deel) moet betalen voor er een zadel besteld gaat worden, zeker omdat er meestal sprake is van een 'persoonlijk samengesteld' zadel.
Voor 'op voorraad' modellen zal dat waarschijnlijk anders zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:57

Klopt, je moet een aanbetaling doen en daarna een week voor aflevering de rest betalen. Wanneer ik echter naar een verkoper ga, bijv. een grote westernstore, en ik wil een zadel, geef mijn voorkeuren aan en hij gaat opzoek, besteld desnoods in de States. Ik ga er dan wel vanuit dat hij zorgt voor een passend zadel, past t niet, dan betaal ik niet.

Mijn voorbeeld was niet een link naar die Arab en Belg, meer een voorbeeld als in: echt smal of echt breed.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:18

DubbelDun schreef:
Overigens geldt dit niet alleen voor BM, maar voor alle zadels die je zelf uit de VS importeert ivm wat je hier bij een verkoper betaald.

Nou niet helemaal; goede bedrijven in the USA maken niet de prijzen openbaar of alleen de adviesverkoop welke de dealer zou rekenen, hebben normale marges voor hun dealers en daar kun je altijd alleen maar via een dealer inkopen en niet bij de producent zelf.
BM lapt dit alles aan zijn laars....

Skippy; ik denk niet dat het netjes is om de marges hier openbaar te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:39

Hoeft niet openbaar Vera, mag ook per pb...ben gewoon benieuwd hoeveel marge BM rekent, nu wordt er wat over geroepen, dan is t toch logisch dat ik me afvraag hoeveel marge BM rekent? Ik vraag niet om winstmarges, enkel om wat BM dan extra vraagt aan een dealer, daar ben ik benieuwd naar! Ja En hoef echt geen precies getal te horen.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:00

Het is voor alle BM-dealers dan niet echt handig als er particulieren zijn die zelf mogen bestellen.
En dat er verschillen zitten in de marges tussen Amerikaanse en NL- dealers is ook belachelijk natuurlijk. Dat je verzendkosten (normale dan) erbij rekent, okee, daar kan ik inkomen, want dan zou het technisch niets uit moeten maken of je in Amerika bij een dealer besteld of hier in NL.

Feit is echter dat dat nu eenmaal niet zo is en dan gaan mensen andere wegen zoeken, ik geef ze geen ongelijk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:12

Vera schreef:
[BM lapt dit alles aan zijn laars....
Waarom aan de laars lappen?? Het is het concept waar zij voor gekozen hebben, ze leveren zonder tussenpersonen direkt af fabriek. En dus zijn de prijzen voor de consument en de tussenhandel gelijk. Hooguit dat de tussenhandel/retailer een 'vergoeding' krijgt voor elk zadel wat ze bestellen. En hoe gunstiger die ze kan aanbieden, des te meer zal die er verkopen en des te hoger zullen die inkomsten dus zijn.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:51

Maar waarom dan wel de keuze van het bedrijf om niet meer zonder tussenpersoon aan bijv. Nederland te verkopen, dat snap ik dan weer niet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:04

Dat snapt dus niemand Haha!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:42

Het "af-fabriek" is natuurlijk leuk in de USA en inderdaad, de luttele vergoeding voor een dealer is een leuk gebaar als het alleen zou gaan om het doorfaxen van de order maar er komt natuurlijk veel meer bij kijken. Daarnaast hanteert BM een one-fee-only, dus of je heel veel tijd steekt in een koper die alle toeters en bellen wilt of iemand die een standaard model besteld, de fee is hetzelfde.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:02

Ik zit topics over de BM's door te lezen en kwam hier terecht.

Volgens mij wil men ook alleen de BM anders hier krijgen, omdat het idd een boomloos zadel is, dus redelijk vaak past. Zeker als je het al uit kon proberen van iemand.

Maar in principe betaal je in elke winkel of dealer extra kosten. Ze hadden een tijd terug even een rekenplaatje laten zien van verschillende auto's als je die zelf importeerd. Dat scheelt ook genoeg, zeg maar; best veel.........
Een dealer, bedrijf of winkel moet altijd ergens op verdienen. Net als de fabrikant zelf.

Ik heb ook nooit iets tegen inkoop verkocht. Ga ik iets weg of was er een aanbieding, doe je dat om je klant kennis te laten maken met het product.

Ik vind zadels erg duur en het is nog steeds moeilijk om meerdere zadels goed uit te proberen helaas. En dat er ook nog een kundig iemand bij is. Dat is gewoon harstikke jammer. Maar het kost wel tijd, dus geld als iemand veel verschillende zadels op voorraad moet hebben en moet komen en ook nog eens een beetje oog ervoor heeft.

Zegt me toch nog steeds wel iets over het aanbod en de prijzen van het westernspul in Nederland, aangezien er nog heel veel geimporteerd wordt. Is oke, komt er ook weer veel hier, altijd goed. Maar toch........De kosten zijn er voor iedereen en je kan niet alles inslaan en goedkoop verkopen. Dat snap ik wel.

Gaat weer verder kijken en lezen.......

Lars_Alida

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:49

Heheh, weer terug van weggeweest.
NK Wanroy, Lars zilver op natuurlijk een BM in de Senior pleasure.
Te mooi weer om veel te schrijven maar even een vraag beantwoorden.
Barbwhire basictrail 16 inch 1451,-e.

vr gr Alida

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 12:56