[WN] Singel voor gevoelige huid. Anatomisch?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Singel voor gevoelige huid. Anatomisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:19

Die singel kwam bij mij bij de BM en die gebruikte ik vroeger in de winter omdat die de lange winterharen niet brak en de neopreen wel.
Nu ik de Westip heb gebruik ik hem niet meer omdat die de winterharen ook heel laat.

vonnie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:23

[/quote]
Is dat niet gewoon een singel van Westip?? Hij lijkt er iig sprekend op. Bij Buitenzinnig kun je die kopen. Ik gebruik hem nu al meer dan een jaar en ben er erg tevreden over. Paardjes lopen er goed mee, geen wondjes en geen gezeur met aansingelen.[/quote]

Mijn pony doet niet moeilijk met aansingelen dus daar hoef ik het niet voor te doen maar hadden jouw paarden met andere singels wel last van wondjes?
Op de website van buitenzinnig zie ik hem niet in western uitvoering?
En deze zijn zeker niet anatomisch te verkrijgen?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:28

Kaunos schreef:
@ Foxy80: mij is juist verteld dat als je een droger met wolprogramma hebt, dat dat juist perfect is om de wol weer als nieuw te krijgen. Ik doe dat dan dus ook met mijn Mattes pad, sinds ik een droger heb en het resultaat is inderdaad als nieuw. In de droger wordt eigenlijk ook alleen de wol droog, de huid en zelf het stof moet daarna nog nadrogen, maar de wol is superfluffy.

Kijk, dit is nieuw voor mij. Mattes zelf zegt: liever geen droger, terwijl er op de producten zelf een teken staat dat ze wel in de droger kunnen. Wat je 100% zeker niet mag doen, is wassen met tennisballen erbij. Dat klopt de wol alleen maar in elkaar.
Hebben de meeste drogers een wolprogramma trouwens (geen idee, werk niet bij de elektro Clown )
Ik probeer deze tip even uit met mijn singel de volgende keer dat ik hem was.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:02

Als ik wollen dingen in de droger doe kies ik vaak geen programma maar gewoon 20 m 'luchten' ( zo staat het ook op mijn droger). Soms ook het knopje indrukken voor minder heet en de boel wordt lekker fluffig. Maar idd, de huid zelf is dan nog niet droog maar de wol wel lekker los.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:34

vonnie1 schreef:
Mijn pony doet niet moeilijk met aansingelen dus daar hoef ik het niet voor te doen maar hadden jouw paarden met andere singels wel last van wondjes?
Op de website van buitenzinnig zie ik hem niet in western uitvoering?
En deze zijn zeker niet anatomisch te verkrijgen?

Nee geen last met wondjes, maar ik hoorde er veel positieve dingen over. Hij staat niet op de site, maar ze hebben ze wel.
Ze zijn niet anatomisch, maar zijn zo elastisch dat dat blijkbaar ook niet nodig is.

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:11

Ik heb inderdaad een droger met speciaal wolprogramma, wat volgens mij niet alle drogers hebben. Het werkt in ieder geval erg goed.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:08

Bij mijn appaloosa met heel gevoelige huid heb ik al veel geprobeerd: Neopreen, bont, nepbont, leer. Beste blijkt bij mij een mohair singel, ik heb er een van Billy cook die net als die van Gera in het midden breder is. Ik zou ook graag nog een singel met vilt willen proberen, lijkt mij erg fijn.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:27

ik heb een 5-star mohair singel, model roper.bevalt prima. duur, maar goed!ik heb een lederen voor mn jonge merrie gekocht, maar bij de 3e keer opzadelen, ging ze liggen tijdens het aansingelen.mohair weer om, no problems. sowieso gebruik ik geen kunststof voor mn paard!

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:56

Maya schreef:
Gera : Ik moet zeggen dat ik gevoelsmatig mijn twijfels heb over die strengen... Doet me denken aan de touwsingels van vroeger bij engelse zadels.

Ik had zelf ook mijn twijfels, maar heb er eentje gekocht met het idee 'als je het niet probeert, dan weet je het niet'. Meteen met de eerste keer aansingelen en rijden merkte ik verschil. De wondjes en beschadigingen aan haar huid waren verleden tijd (terwijl ook de Mattes bontsingel dus irriteerde) en de singel 'stretcht' iets mee, waardoor ze gemakkelijker beweegt voor mijn idee. Door de vorm van de singel blijft de boel op haar rug netjes recht liggen en vanwege de dubbele 'stroken' mohair wol in de singel, komen er geen haren of stukjes vel tussen. Daarvoor zitten de koorden veel te dicht op elkaar.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:44

@gera; precies Ja
plus mohair is samen met (echt )wol en katoen de enige stoffen die daadwerkelijk vocht kunnen absorberen en afvoeren. dat geld absoluut niet voor alle kunststoffen, wat de fabrikanten ook beweren...

vonnie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:57

Hebben jullie (paarden) geen last van de gesp bij een mohair singel?
Ik ken ze zelf niet maar op de fototjes die ik heb gegoogeld van een mohair singel heb je geen bescherming onder de gespen?
Kunnen jullie misschien wat links/ sites plaatsen waar dit soort singels te verkrijgen zijn in NL?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:59

absoluut geen last!
ik denk niet dat je hier echte mohair kan kopen. ze adverteren er wel mee, maar het zijn niet de echte(gemengd met kunststof vezels).

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:02

Ik heb er ook nog nooit last van gehad. Zou ook niet weten waarom. Ik moet zeggen dat ik ook een vrij lange singel heb, die vlak onder mijn pad sluit, dus hij kan in ieder geval in de oksels niets 'beschadigen'.
Mijn singel heb ik in Amerika gekocht. Ben in Nederland eigenlijk nog geen mohair singels tegengekomen, maar ik kan het me niet voorstellen dat Arthur ze niet heeft, eigenlijk...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:04

ik heb een sharskin anatomisch gevormde singel te koop.
Afbeelding
deze heeft aan 1 kant een rolgesp voor makkelijker aansingelen,hij was voor mijn pony te kort
zoek je zoiets?
ik heb deze bij Eurohorse vandaan en heb daar 56 euro voor betaald,voor een goed bod mag hij weg.
ik heb hem heel weinig gebruikt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:07

Wat is 'sharksin' anders als Airopreen ??
Want bij Cornelie zijn deze singels een stuk goedkoper.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:09

Pim heeft na een lange rit ook snel een gevoelige huid. Ik heb de tip gekregen om voor het rijden babyolie op de singelplek te smeren en de benen even naar voren te trekken zodat er geen vel dubbel zit oid.

Misschien valt het te proberen?

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:33

spicegirl schreef:
absoluut geen last!
ik denk niet dat je hier echte mohair kan kopen. ze adverteren er wel mee, maar het zijn niet de echte(gemengd met kunststof vezels).

Hier in Nederland zijn zowel 'blended' mohair singels te koop (54,- ) als 100% mohair singels ( 58,- )

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:49

als je de prijzen voor de 100 % mohair in de VS bekijkt, kan ik me niet voorstellen dat die hier 58 e. kosten. mss 100 % wol, maar geen mohair!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:24

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:35

Sash : Benen naar voren trekken doe ik idd ook altijd Ja

Babyolie kan een tip zijn, maar ik wil eigenlijk gewoon een nieuwe singel, omdat deze ook duidelijk aan het verslijten is Lachen Dus daarom gelijk maar op zoek naar een echt fijne.

Euh... wat zit er dan in / anders mbt die 'blended' singels? Weet je dat toevallig Cornelie?

Verder ben ik idd wel benieuwd naar wat voor materiaal sharkskin dan is? Aeropreen heb ik een pad van. Op zich wel fijn, maar niet direct materiaal wat ik voor een singel zou willen gebruiken Lachen

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 21:08

Evelien noemde het shark-skin,het is een soort neopreen met allemaal kleine gaatjes voor betere circulatie.

en ze is idd duurder dan sommige andere Clown ben ik achter gekomen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 21:29

Sharkskin is dus idd gewoon een soort neopreen met gaatjes.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:40

bij blended zitten er goedkopere(meestal kunsstof) vezels in. om t wat goedkoper te maken(voor de fabrikant dan!mi is dan de hele sjeu er vanaf. kan je net zo goed neopreen kopen.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 19:29

Ik ben ook op zoek naar een goede westernsingel.
Heb ook een appy met gevoelige huid.
Ze heeft daarbij ook haar schoft iets meer naar achter liggen ten opzichte van de singelplek en verder een buikje als het ware.
Zadel ligt super.
Ik heb ook al van alles geprobeerd....
Bont, touwsingel, bontjes om singels, anatomisch gevormde singels, leer, neopreen etc etc....
Gebruik nu een oude met vilt die werkt het beste, alleen vandaag na 4,5 uur rijden iets haren weg en 2 oedeemplekken een paar uur later.
Dus ik zoek echt dé perfecte singel.

Hoe weet je eigenlijk precies de goede maat voor een westernsingel?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 19:32

aan beide zijdes 15/20 cm. onder je zadel.