[WN] Western bit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

alyel

Re: Western bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 16:23

Ni echt een reactie op de vraag, maar kan mij misschien iemand zegge hoe zo'n bit noemt dat op een fietsketting lijkt... ?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 16:41

schandalig?

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:35

Romkabouter schreef:
schandalig?

OK dan! ROFL
die zit

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:55

Gleyla schreef:
Ni echt een reactie op de vraag, maar kan mij misschien iemand zegge hoe zo'n bit noemt dat op een fietsketting lijkt... ?

Martelwerktuig!

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:19

Bestaat zoiets echt? Verdrietig Welke idioot heeft dat bedacht, die zou zelf zoiets eens in zijn mond moeten krijgen!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:52

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:55

Ik ben begonnen met het zelfde bit als ik voor onze westerntijd reed. Daarna heb ik een gewoon dubbelgebroken bitje gekocht. Nu rijd ik bitloos.

Ik zou gewoon op dit bitje blijven rijden, als je pony er goed op loopt. Voor de mooi zou je dan een westernbitje kunnen kopen voor op wedstrijden.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:01

capopjekop schreef:
Ik ben begonnen met het zelfde bit als ik voor onze westerntijd reed. Daarna heb ik een gewoon dubbelgebroken bitje gekocht. Nu rijd ik bitloos.

Ik zou gewoon op dit bitje blijven rijden, als je pony er goed op loopt. Voor de mooi zou je dan een westernbitje kunnen kopen voor op wedstrijden.

Maar dan zal je wel een bit met hetzelfde mondstuk / werking moeten kopen, anders heb je snel een probleem op een show, als je paard opeens met een ander bit moet lopen.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:05

Maar het is een gewone snaffle, dus zonder kantels...maar dan wel met echt precies zo'n fietsketting.

Er werd mij verteld dat dit een "correctie snaffle" was.

Ik wou hier eerst meer over opzoeken vooralleer ik aan zoiets begon...

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:08

Clovertje schreef:
Bestaat zoiets echt? Verdrietig Welke idioot heeft dat bedacht, die zou zelf zoiets eens in zijn mond moeten krijgen!

Bestaat echt helaas! Wij hebben ze in de winkel ook. Vooral de barrelracers die zoiets kopen. Als iemand mij om advies vraagt over dit bit zeg altijd dat geen enkel paard dit verdiend!

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:11

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 19:11

Nou ja zeg!
Zoiets stop je toch niet in de mond van een paard, arm beestje toch Ach gut

Ik doe t dan wel gewoon met de bustrens die ik nu ook heb..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:12

ElCid schreef:
capopjekop schreef:

Maar dan zal je wel een bit met hetzelfde mondstuk / werking moeten kopen, anders heb je snel een probleem op een show, als je paard opeens met een ander bit moet lopen.

Kun je toch een paar dagen voor de show mee oefenen. Maar ik dacht dat ik las dat ze (voorlopig) toch geen wedstrijden wou rijden, dus dan is het ook geen probleem.

Edit: Als je gewoon met een enkelgebroken trens rijdt, lijkt het verschil met een snaffle me niet zo groot. die werkt mss net iets scherper in als ie wat dunner is.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 19:38

WN-AM -> WN-TR

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 19:42

Weet niemand hoe zulk bit heet ?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 19:47

je zou niet moeten willen weten hoe zo'n bit heet, je moet ze zo snel mogelijk vergeten, beter voor je paard. (neem aan dat je het over de fietsketting hebt)

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 19:51

Ja, inderdaad, maar wou er toch wat over lezen, maar mits ik de naam er niet van weet lukt dat dus niet. Ben ook gewoon nieuwsgierig naar de naam van dat bit.

Mareeq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 12:28

Ik had eerst een snaffeltje geprobeerd,.
Maar nu rijd ik met shanks Lachen
die extra hefboom kan ik wel gebruiken! Knipoog

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 12:40

Mareeq schreef:
Ik had eerst een snaffeltje geprobeerd,.
Maar nu rijd ik met shanks Lachen
die extra hefboom kan ik wel gebruiken! Knipoog

Dat geeft te denken over je rijkunsten

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 12:41

Waratje schreef:
Dat geeft te denken over je rijkunsten

Is ook de 1e gedachte die bij mij opkwam!

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 12:56

Gleyla schreef:
Ik wou hier eerst meer over opzoeken vooralleer ik aan zoiets begon...

Ik denk dat ze niet zonder reden amper verkrijgbaar zijn in Nederland en het is voor mij een complete no-no. Kan me niet voorstellen dat je dat bit zonder bloed kunt gebruiken met al die scherpe schakels. Maar goed, aangezien je de naam wilt weten: bicycle chain bit of fietsketting. Heeft gelukkig geen glorieuze eigen naam toegekend gekregen. In de volksmond staan ze ook bekend als 'mule bit' = muilezelbit, ook al suggereert dat bijna dat zo'n dier het nodig heeft, wat klinkklare onzin is.
Voor de schrikbarende plaatjes en het beelddenken: http://www.4showhorsetack.com/index.php?cPath=42_52
Ik hoop dat dat je op andere gedachten brengt...

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:32

Iedereen die het in zijn hoofd haalt met zoiets te rijden zouden ze openbaar aan de schandpaal mogen plaatsen en daarna door 4 paarden laten vierendelen; met fietskettingen Boos! .
Dat zoiets alleen al bestaat zegt al genoeg, belachelijk. Ik hoop toch niet dat TS het in zijn/ haar hoofd haalt om serieus te overwegen dit bit te gebruiken, ik zou er dan graag de DB op af sturen Duivel

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:40

Gera, ik snap niet dat je er nog serieus op reageert en nog voorbeelden geeft ook, stel je nou voor ze gaat er eentje bestellen..... Huilen

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:45

cissy schreef:
Gera, ik snap niet dat je er nog serieus op reageert en nog voorbeelden geeft ook, stel je nou voor ze gaat er eentje bestellen..... Huilen

Dan maar haar vraag niet beantwoorden en in de doofpot stoppen waardoor ze nog niet duidelijk weet dat dit belachelijke bitten zijn? Geloof me, als iemand er perse mee WIL rijden dan doet diegene dat toch wel. Genoeg voorbeelden nog te noemen in Nederland. Knap dat ze het nog durft te vragen op bokt... Rolleyes Als er iemand aangevallen moet worden om uberhaupt de intentie (hoe klein dan mogelijk ook) een dergelijk bit te gebruiken, dan is dat Gleyla zelf. Maar om een dergelijk bit slechts 'een correctiebit' te noemen.....

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:52

dat snap ik maar kat op het spek binden hoeft nou ook weer niet.... Knipoog
als ze beetje moeite had gedaan (wat ze dus duidelijk niet had) had ze zelf ook eea kunnen vinden, maar kennelijk is dat niet gelukt en dan kom jij met die voorbeelden, ik had eigenlijk gehoopt dat het 'over zou drijven' als wij maar niet reageerden. Is niet kwestie van doofpot maar meer van niet wijzer maken dan ze is.
Ken ook genoeg voorbeelden helaas, maar als je niet weet dat ze er zijn ga je misschien ook niet shoppen of is dat te naief gedacht Lachen