Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Romkabouter schreef:schandalig?
Gleyla schreef:Ni echt een reactie op de vraag, maar kan mij misschien iemand zegge hoe zo'n bit noemt dat op een fietsketting lijkt... ?
Welke idioot heeft dat bedacht, die zou zelf zoiets eens in zijn mond moeten krijgen!
capopjekop schreef:Ik ben begonnen met het zelfde bit als ik voor onze westerntijd reed. Daarna heb ik een gewoon dubbelgebroken bitje gekocht. Nu rijd ik bitloos.
Ik zou gewoon op dit bitje blijven rijden, als je pony er goed op loopt. Voor de mooi zou je dan een westernbitje kunnen kopen voor op wedstrijden.
Clovertje schreef:Bestaat zoiets echt?Welke idioot heeft dat bedacht, die zou zelf zoiets eens in zijn mond moeten krijgen!
ElCid schreef:http://www.nrsworld.com/istarimages/p/t ... 12!STC.jpg
http://images.google.nl/images?um=1&hl= ... +mouth+bit
weliswaar geen fietsketting, maar het bestaat.
Chain mouth bit!
En ze worden vast nog gebruikt ook!

ElCid schreef:capopjekop schreef:Ik ben begonnen met het zelfde bit als ik voor onze westerntijd reed. Daarna heb ik een gewoon dubbelgebroken bitje gekocht. Nu rijd ik bitloos.
Ik zou gewoon op dit bitje blijven rijden, als je pony er goed op loopt. Voor de mooi zou je dan een westernbitje kunnen kopen voor op wedstrijden.
Maar dan zal je wel een bit met hetzelfde mondstuk / werking moeten kopen, anders heb je snel een probleem op een show, als je paard opeens met een ander bit moet lopen.

Mareeq schreef:Ik had eerst een snaffeltje geprobeerd,.
Maar nu rijd ik met shanks
die extra hefboom kan ik wel gebruiken!
Waratje schreef:Dat geeft te denken over je rijkunsten
Gleyla schreef:Ik wou hier eerst meer over opzoeken vooralleer ik aan zoiets begon...
.
cissy schreef:Gera, ik snap niet dat je er nog serieus op reageert en nog voorbeelden geeft ook, stel je nou voor ze gaat er eentje bestellen.....
Als er iemand aangevallen moet worden om uberhaupt de intentie (hoe klein dan mogelijk ook) een dergelijk bit te gebruiken, dan is dat Gleyla zelf. Maar om een dergelijk bit slechts 'een correctiebit' te noemen.....