[WN] Fijn 'buitenrij' zadel welke?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

p_ponypaard

Re: Fijn 'buitenrij' zadel welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 19:00

ik vind het boomloze zadels barefoot ook echt wel iets hebben... maar ik krijg zo veel slechte reacties op, op een boomloos zadel. hoewel de mensen die er 1 hebben juist wel weer heel enthosjast zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 19:21

@p_ponypaard : en komen die slechte reactis van mensen die er zelf langere tijd mee gereden hebben of van 'horen zeggen en napraten" ??

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 20:31

jha dat is dus het moeilijke he! er worden zo veel verschillende meningen gegeven. en tjha ik wil gewoon een fijn zadel dat goed licht en een beetje betaalbaar is. ik vind het gewoon belangrijk omdat ik er zelf te weinig kijk op heb. en een goed zadel is toch wel heel erg belangrijk! en wat ik bij een boomloos zadel als grootste voordeel zie is dat het zo soepel is en gewoon mee beweegt. mijn paard verandert heel erg in bespiering en dergelijke. ook heeft hij altijd een enorme wintervacht en ik merk dus ook gewoon dat mijn zadel het ene moment beter licht dan het andere. hoewel hij nu totaal niet meer goed licht en ik dus echt iets anders wil.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 20:51

Ik ben zowel positief als negatief over boomloze zadels, dit ligt in mijn geval geheel aan het paard waar het zadel op zou moeten komen te liggen.
Ik heb op Tinka (tinker met redelijk wat schoft) een boomloos testzadel gehad liggen en daar lag het super op en het zat/reed heerlijk, dus als ik voor haar een ander zadel had aan willen schaffen was het waarschijnlijk boomloos geworden.
Op Devon (tinker, zoon van Tinka, met amper schoft ) bleef hetzelfde zadel voor geen meter liggen, met opstijgen hing het zadel er telkens onder, het had gewoonweg geen grip op de schoft om te blijven liggen.
Aangezien ik voor Devon op zoek was naar een ander zadel is het dus geen boomloos geworden maar een stubben scout en ik ben er erg content mee.

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 19:45

ik ga denk ik maar eens het boomloze zadel op proef nemen zodat ik ff kan kijken hoe het zit enzo.....

PBT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 14:53

Ik rijd lange afstanden en ik spring met mijn Bob Marshall zadel. Helaas past dat niet binnen je budget, anders zou ik het je zeker aanraden.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 16:38

Een heel fijn zadel is bv de Prestige Trekker. Is wel iets boven je prijsklasse, maar misschien vind je wel een tweedehandse. Het zadel heeft hele brede en lange keilkussens en een soort van "zwevende" zit dmv een heel speciaal systeem. Pb maar voor meer info of foto's, hubbie heeft er eentje Knipoog
Het leuke eraan is ook dat je speciale tassen kunt kopen die er met schroeven aan bevestigd worden en heel stevig liggen. Een echt fijn zadel Ja

http://www.kerckhaert.be/webshop/zadels ... ls/?id=144

Zelf kets ik heel wat kms af met mijn eigen Vaquero westernzadel. Ben er ook heel tevreden mee Vingers aflikken

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 08:14

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 16:35

Ik weet niet of ze in Europa te krijgen zijn maar een Tucker (Tucker Saddlery) is toch wel 'het' zadel voor lange buitenritten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 17:50

Helaas zijn die hier niet te krijgen, ik ken er 2 in NL; een endurancemodel en een westernmodel.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:17

sevke schreef:
Een heel fijn zadel is bv de Prestige Trekker. Is wel iets boven je prijsklasse, maar misschien vind je wel een tweedehandse. Het zadel heeft hele brede en lange keilkussens en een soort van "zwevende" zit dmv een heel speciaal systeem. Pb maar voor meer info of foto's, hubbie heeft er eentje Knipoog
Het leuke eraan is ook dat je speciale tassen kunt kopen die er met schroeven aan bevestigd worden en heel stevig liggen. Een echt fijn zadel Ja

http://www.kerckhaert.be/webshop/zadels ... ls/?id=144

Zo'n Trekker heb ik nog liggen, is over en te koop mits het past op het paard. Ik heb nu een Oakfield, is nieuw ook ruim boven je budget en ze zijn zeldzaam als tweedehandse.

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 20:50

ík heb nu een barefoot test zadel besteld. dus nu kan ik het zelf eens uit proberen....
ik ben heel benieuwd Lachen