[WN] Droge plek VS. Drukplek

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Re: Droge plek VS. Drukplek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 15:07

nee, mijn zadel is met de kale boom gepast,het zadel is dus goed.
ik heb gewoon de neiging om voorover te vallen ,daardoor komt er meer druk op de voorkant van het zadel
zit ik met de juiste houding dan is het egaal nat.
het hoeft niet altijd aan een niet passend zadel te liggen.

Violaaa

Re: Droge plek VS. Drukplek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:20

Ik heb het topic gelezen en nu vraag ik me af, zijn er niet toevallig ook plekken waar een paard sneller zweet (bv bij mensen onder de oksels) want als je je paard dan traint is het toch logichs dat er daar eerder een zweetafdruk komt dan op andere plekken. En je dus op de ene plek meer zweet heb dan op de andere.. ?
Of is dit een héle domme gedachte? Clown

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 08:40

Maar hoe zit het dan bij boomloos met droge en natte plekken?
Bij het paard van een vriendin zie ik bv dat haar paard enkel natte plekken aan de achterkant van het zadel heeft en de rest is droog. Ze rijd met een BF veelzijdigheids zadel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 09:34

@kasper: bij boomloos werkt het idd anders. Omdat er op de plek van de zit en de bovenbenen meer 'druk' is zal een paard dáár ook eerder zichtbare zweetplekken ontwikkelen. Zolang de ruggegraat maar droog blijft is dat geen enkel probleem

@Violaaa: ik weet niet of een paard minder/méér zweet onder zijn oksels als een mens, zolang de singel goed zit zal hij er iig geen drukplekken van krijgen :D