[WN] Showhalster, hoe krijg ik.....

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Signe

Re: Showhalster, hoe krijg ik.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 18:19

Sigaren of sigaretten as!
JA echt.. wordt aanbevolen door alle antiqiars. Het beschadigd namelijk het verzilverde laagje niet en poetst het wel mooi op!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 18:39

Gatver.. stinkt je hele showhalster naar asbak.... Misselijk De as zal waarschijnlijk ook op 't leer vlekken, zou ik niet doen dus, tenzij je alle zilver er eerst af haalt.

paint_angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 11:37

Ik heb ghoord dat als je een erg veroest bit hebt je dat het beste kunt weken in cola? is dat waar en werkt het goed?
Iemand ervaring? (best zonde van de cola eigenlijk Clown )

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 13:08

Roestig bit moet je gewoon lekker roestig laten, vinden paarden lekker. Veel bitten roesten 'expres' op het mondstuk, dat hoort zo en moet je dus niet weghalen. Mylers roesten bijv. ook op het mondstuk maar niet op de ringen/shanks.
Als het dus alleen om het mondstuk gaat wat roest, dan fijn zo laten, dan hoort dat zo.
Is het hele bit roestig, dan is't een goedkoop flutbit en zou ik gewoon een nieuwe kopen, want dan kan het ook door en door roesten (gebeurt met een bit waarbij het hoort n.l. weer niet, daar is het een speciale legering die wel aan de oppervlakte roest maar niet 'door roest') en dus óf scherpe randen krijgen van het roesten, óf gewoon een keer breken door een zwakke plek. Dat soort bitjes kun je beter voor de sier aan de muur hangen.
Maar idd, cola schijnt roest weg te halen. Heb het wel es geprobeerd met roestige sporen maar kon niet zeggen dat het veel deed. Misschien had ik 't verkeerde merk cola Haha! Tong uitsteken