[WN] schuurplekken van de pad?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suprice

Re: schuurplekken van de pad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 23:17

Mijn pony heeft het ook (alleen in de winter) bij elk dekje. Ze is zowiezo heel gevoelig voor van alles en al snel verdwijnen de haren bij haar. Ik kan er verder ook niet veel aan doen, maar in de zomer is het eigenlijk altijd weer weg.. Dus ik weet niet of het aan jou pad ligt, maar als je het hiervoor nooit had misschien wel..

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 05:54

ja hij heeft het elk jaar
ik reed eerst altijd dressuur en elk jaar had ie het weer dus elk jaar kwam er een ander zadel Nagelbijten / Gniffelen

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 07:58

Ik ken het probleem ook en heb ook al wat geexperimenteerd. Het beste wat ik tot nu toe heb ontdekt is een lamswollen onderpad met een blanket eroverheen. Hij wordt nog steeds wel een beetje kaal, maar niet meer zo erg als met een 'gewone' pad.

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 15:09

en heeft die van jou het ook alleen in deze periode van het jaar?of het hele jaar door

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 21:36

Die van mij heeft het elk jaar in de overgang van winter naar voorjaar. Vaste prik, het haar wordt broos en breekt makkelijker af.

Als het met zomervacht blijft of echt schuurplekken tot op de huis wordne zou ik er wat meer aandacht aan besteden..

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 21:46

oke
dankje wel allemaal voor de reacties Haha!

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 21:59

Wat ik ook eens gelezen heb is om aan de achterzijde van je pad een soort van gladde stof te naaien, dan glijd de pad makkelijker over het haar en schuurt er het niet af. Je kunt bij van die naaiwinkeltjes van die "randjes" en omzoomband krijgen, zoiets zou moeten helpen.

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 08:40

Die van mij heeft het ook alleen in de winter. Zodra de zomervacht erdoor komt gaat het weer over, gelukkig. Maar hij lijkt er verder geen last van de hebben, ik voel de plekken regelmatig af met mijn hand om te kijken of hij er afwijkend op reageert, maar dat is niet het geval.

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 22:56

nee die van mij heeft er ook geen last van als ik er aan zit en met rijden heeft hij ook gewoon de oortjes naar voren

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 15:34

Ook de mijne heeft het al jaren en ik heb al heel wat pads en zadels versleten. Hij heeft het alleen in de winter en met de komst van de zomervacht is alles weer netjes behaard. Een lammetjespad van mattes met daaroverheen een dunne blanket werkt het beste bij ons.

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 22:48

Natascha schreef:
Ook de mijne heeft het al jaren en ik heb al heel wat pads en zadels versleten. Hij heeft het alleen in de winter en met de komst van de zomervacht is alles weer netjes behaard. Een lammetjespad van mattes met daaroverheen een dunne blanket werkt het beste bij ons.

heb je ook een afbeelding van de lammetjes pad?
zou zo niet weten wat voor pad dat is

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 08:22

Om de vacht op die plekken zacht en soepel te houden smeer ik de plekken in met CowboyMagic conditioner (die uit de tube)! Scheelt de helft!

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 10:42

Equinecoach schreef:
Om de vacht op die plekken zacht en soepel te houden smeer ik de plekken in met CowboyMagic conditioner (die uit de tube)! Scheelt de helft!

kan ook met gewoone creme/zalf toch?

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 10:52

Als het maar iets is wat de haren en huid zacht houdt. Misschien dat baby-olie ook werkt...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 11:28

Ìk vrees dat olie plakkerig wordt, terwijl idd CowboyMagic de haren van het schaap erg 'glijerig' maakt en dus idd minder kans op schuren.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 12:23

...En die tube moet toch een kéér op (nieuwe kopen Tong uitsteken )!

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 14:19

hebben jullie een link waar ik dit kan kopen?

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 16:09

Sorry, misschien wat laat, maar onze paarden hadden daar ook altijd last van. De "normale" pads kamde ik uit met een staalborstel om de zweetplekken eruit te halen en weer zacht te maken; of met een zg "poedelborstel" Cool

Sinds 2 maanden rijden we met z.g. coolback-pads en we vinden ze super! Als de paarden gezweet hebben, even op 30 gr. in de wasmachine met een heel klein beetje vloeibaar wasmiddel (sensetive) en met een uurtje komen helemaal zacht en schoon de machine uit. Droog zijn ze dan al bijna.
Ik rul ze even op met mn handen en klaar! De slijtplekken zijn helemaal weg en komen op deze manier ook niet meer terug! Je hebt de pads in allerlei flitsende kleuren (ook gewone kleuren) De prijs is
Euro 69,00 en te koop bij Monique in Westerbork

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 16:21

heeft zij ook een site waar je het kan bestellen?

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:10

Ik ben het helemaal met Dropje eens! Ik heb ook een coolbackpad en vind hem ideaal. Met andere pads ook steeds schuurplekken, met de coolback niet meer. Ik geloof wel dat je hem inderdaad regelmatig moet wassen, anders krijg je nog van die zweetranden erin en dus schuurplekken. Ik was hem praktisch elke week en hij blijft mooi en schoon! En zo weer droog voor gebruik!

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:14

Nor schreef:
heeft zij ook een site waar je het kan bestellen?

Haar adres en telefoonnr. staan bij shops enz. Oregon Trail Tack Store

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:14

Dus als je een gewone pad ook schoner houdt zul je ook minder last van schuurplekken hebben Haha!

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:17

Helemaal waar DD, maar ik wilde graag een nieuw pad, oude was behoorlijk versleten, toen ik deze zag. Ik wilde hem wel proberen met bovenstaand resultaat! Knipoog

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:21

DubbelDun schreef:
Dus als je een gewone pad ook schoner houdt zul je ook minder last van schuurplekken hebben Haha!

Dat is waar, maar een gewone pad stop je vaak niet heel gemakkelijk in de wasmachine... Dan is er ook nog zoiets als een hogedrukspuit, werkt prima, alleen duurt het een week voordat je pad weer droog is. Dat vind ik het voordeel van die coolback, hij is soepel genoeg om in de wasmachine te 'proppen' en van zeer snel drogend materiaal.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:25

Tja persoonlijk vind ik een Coolback te dun voor onder een westernzadel.
Overigens gaan mijn pad's jaren mee zonder dat ik ze onder een hogedrukspuit oid hoef te doen. Na elke rit het haar eraf borstelen en goed opruwen en eenmaal per week de stofzuiger op standje levensgevaarlijk en het stof/zand/zweet eruit zuigen.