[WN] Wat zijn goede merken Western zadels?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

spicegirl

Re: Wat zijn goede merken Western zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 01:37

hoofdstellen: koop een merk!weaver kan, is niet zo duur. of billy cook/circle y.hele dure- maar zal je wel niet zoeken-b.v. dale chavez.
koop geen merkloze-made in india-troep. als je op de site horsesaddleshop checkt-horsetack/bridles/showbridles. staat een circle y showfuturity knot.heb ik te koop voor de helft van de amerikaanse prijs!!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 01:59

Hoofdstellen heb je er ook in verschillende merken, de meesten van mjn zijn van Weaver
Crates is ook een goed merk voor zowel zadel als hoofdstel

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 10:16

Allemaal weer bedankt voor de reacties. Inmiddels heb ik besloten om Arthur gewoon bij mij op stal te laten komen. Over het algemeen hoor en lees ik alleen maar goede reacties over hem. Verder zie ik geen (western) paarden met rugklachten bij ons op stal, dus ik vertrouw er op dat hij weet wat hij doet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:22

@Adrienne : en jij durft voor 100% te beweren dat het niet waar is ??
Of sluit je je opgen voor alle zadelperikelen die je hier regelmatig langs ziet komen ??
Of alleen als het woord Arthur/Adje er in voorkomt Knipoog

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:18

Ik heb eerst een gebruikte Billy Cook gehad, die was super! Nu heb ik al mn tweede Triplehorn zadel en ben er errug tevreden over!

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 13:19

DubbelDun schreef:
Of sluit je je opgen voor alle zadelperikelen die je hier regelmatig langs ziet komen ??

Dat durf ik inderdaad te beweren ja, daar ken ik hem al lang genoeg voor. Ik zal niet zeggen dat mensen geen fouten maken. Iemand die zo veel paarden voorziet van een zadel zal ook altijd hier en daar een misser maken. Ik zal ook niet zeggen dat verkopers niet wilen verkopen. Maar wat jij stelt is dat iemand met opzet en om geld te verdienen mensen belazerd! Dat vind ik een belachelijke uitspraak! Sterker nog je beweegt je eng dicht richting "laster" met dit soort uitspraken!

Ik zou dit ook een belachelijke uitspraak vinden als je dat bv over een andere gerenomeerde verkoper of zadelmaker zou hebben!

Deze uitspraak van jou zegt weer meer over jou dan over de gene waar je je tegen richt.

Deniies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 14:01

Adrienne schreef:
DubbelDun schreef:

Dat durf ik inderdaad te beweren ja, daar ken ik hem al lang genoeg voor. Ik zal niet zeggen dat mensen geen fouten maken. Iemand die zo veel paarden voorziet van een zadel zal ook altijd hier en daar een misser maken. Ik zal ook niet zeggen dat verkopers niet wilen verkopen. Maar wat jij stelt is dat iemand met opzet en om geld te verdienen mensen belazerd! Dat vind ik een belachelijke uitspraak! Sterker nog je beweegt je eng dicht richting "laster" met dit soort uitspraken!

Ik zou dit ook een belachelijke uitspraak vinden als je dat bv over een andere gerenomeerde verkoper of zadelmaker zou hebben!

Deze uitspraak van jou zegt weer meer over jou dan over de gene waar je je tegen richt.

ik ben het met je eens. ik had de eerste keer een paard mee die een erg moeilijke rug had. hij keek naar ze rug voelde even enzo en zij ik denk dat ik maar een paar zadels voor hem heb. toen kwam die met allemaal 2de hands zadels en 1 nieuwe en 2 van de 2dehands lagen maar goed uiteindelijk hebben we dus 1 genomen die rade hij ons ook aan. en toen wou me vader zelf een nieuw zadel erbij dus weer passen passen uiteindelijk 1 gevonden en die hebben we toen op eigen hand zelf genomen.
misschien dat je slechte ervaringen er mee heb dat je daarom zo reageerd. maar over het algemeen heeft die man er echt kijk op.

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 14:09

En daarom heb ik dus ook besloten om dus wel gewoon Arthur te laten komen. Ik lees maar 1 negatief bericht, de rest is allemaal positief. En dan heb ik het nog niet eens over mijn stalgenoten, die ook allemaal positieve ervaringen hebben Haha!. Ik denk dat die man goed weet waar hij het over heeft en wat hij doet.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 14:11

Verhaal:
Nieuweling in de westernsport met 0,0% verstand van westernzadels doet een beroep op de expertise en goede reputatie van A.'s zadelpasservice. Zij is op zoek naar een eenvoudig, tweedehands westernzadel waarvoor zij ongeveer 800 euro wenst uit te geven.
Het paard is een kruising warmbloed/arabier met een verre van 'standaard' (westernpaarden) rug.

A. verkoopt de nieuweling een nieuw zadel (alle tweedehandsjes pasten natuurlijk niet), dat volgens hem uitstekend past, voor ongeveer 1600 euro. Dat doet behoorlijk pijn in de portemonnee van de nieuweling, maar zij wil natuurlijk het beste voor haar paard Ja

Binnen 2 weken wordt duidelijk dat het zadel niet past: het (doorgaans zeer kalme) paard reageert agressief als hem het zadel wordt opgelegd, begint onregelmatig te lopen, toont verzet bij het rijden en weigert bepaalde oefeningen (zijwaarts, achterwaarts) uit te voeren.
Als het paard met zijn oude, engelse zadel wordt gereden, reageert het weer als normaal.

De nieuweling meldt bij A. dat het zadel niet past. Ze wil het zadel terugbrengen en het aankoopbedrag retour. Daar kan A. natuurlijk niet aan gaan beginnen A. zegt tegen de nieuweling dat zij het niet passende zadel kan inruilen op een nieuwe. Met fikse bijbetaling natuurlijk, want haar 2 weken oude 'nieuwe' zadel is inmiddels 'gebruikt' en volgens A. slechts zo'n 900 euro waard.....

Feit of fictie?
Gedeeltelijk fictie, want dit verhaal speelde zich af in het pre-euro tijdperk en ik weet echt niet meer wat de bedragen in guldens waren Bloos

A. is door deze klantonvriendelijke, op het randje van wanprestatie balancerende, transactie enkele (toekomstige) klanten kwijtgeraakt. Maakt hem kennelijk niet uit, klanten (die om de 2 jaar een nieuw zadel nodig hebben 'omdat hun paard eruit is gegroeid') genoeg! Doei!

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 14:35

Ik denk dat je bij iedereen wel ontevreden klanten treft. Dat hou je altijd. Maar ik vind dat het zo allemaal wel erg offtopic gaat. Ik tem dus even.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 14:42

Moderatoropmerking:
Graag ontopic blijven. TS vraagt naar goede merken zadels en niet naar positieve of negatieve ervaringen van verkoop adressen.

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 23:22

Mloez schreef:
Ik heb eerst een gebruikte Billy Cook gehad, die was super! Nu heb ik al mn tweede Triplehorn zadel en ben er errug tevreden over!

Ik heb voor onze Fjord een tweedehands Triplehorn (en ja....je raad het al, bij Adje vandaan....), echt een heerlijk zadel! Ik vrees dat Adje daar wel een foutje heeft gemaakt: als ik (ooit) weer een ander zadel nodig heb, dan vrees ik dat ik alleen nog maar een Triplehorn wil en aangezien de Triplehorn zadelmakerij dichterbij zit voor mij dan Adje, zal ik uiteraard rechtstreeks naar hun toe gaan.
Voor onze arabier heb ik een Billy Cook, ook wel een fijn en goed zadel, maar de Triplehorn vind ik toch echt veel fijner.

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 04:20

Ik weet niet waar je woont maar ik zou eens bij de zadelmaker van Triple Horn (Steckelbruck in Waldfeucht, Duitsland) een kijkje gaan nemen. Je kunt hier je paard ook mee naar toe nemen en hij kan een goed passend zadel voor je paard aanmeten. Ook heeft hij regelmatig tweede hands zadels liggen. Omdat hij weet welke bomen in deze zadels zitten (hij heeft ze immers zelf gemaakt) kan hij de betreffende naakte boom die ook in het tweede hands zadel zit op je paard passen. Zo ben ik aan mijn triple horn zadel gekomen. Ik had een paard met een schouder probleem. Ik ging voor een nieuw op maat gemaakt zadel maar toevallig had hij een zadel liggen dat amper was gebruikt en eigenlijk precies was wat we zochten. Naakte boom gepast en paste perfect. Hij verkoopt je dus niet perse onnodig een duur op maat gemaakt zadel terwijl hij iets heeft liggen dat mogelijk goed zou kunnen passen. En dat was bij mij dus ook zo.

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 08:07

Dank je wel voor de tip. Helaas ben ik niet in de gelegenheid mijn paard ergens mee naar toe te nemen (geen trailer, geen auto die trailer met paard mag trekken Knipoog ). Dus dan houdt het al snel voor op voor mij.

rosanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 14:15

Hier nog een Triple Horn fan!!
Heb eerder een Crates gehad en een Billy Cook maar de TH is het helemaal.
ps. je kunt ook Eurohorse benaderen, zij komt bij je thuis voor zadelpas (ze hebben ook TH zadels)

aurian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 14:27

Ik rijd al een aantal jaren met een tweede hands Pullman. Gekocht bij Evelien van Eurohorse. Topkwaliteit leer en een perfecte pasvorm.
Ook onderstaande zijn prima merken:
- Continental, equiflex en montana
- Crates
- Billy Cook
- Westwood
- Triple Horn
- Circle Y
- Garland

Een paar aanvullende tips, om ellende zoals hierboven beschreven (en die ik helaas ook zelf uit de praktijk maar al te goed ken; zelfde meegemaakt als Wranglerbutt, maar met een andere leverancier):
- Bedenk ook wat je met het zadel wilt doen. Enkel recreatieve buitenritten maken stelt andere eisen aan een zadel dan het willen gaan starten van reining-wedstrijden.
- Wees duidelijk in wat je zoekt en laat je niet verleiden tot een veel hogere prijs. Er is namelijk genoeg te koop. Beter even langer doorzoeken dan financiele drama's. Je hoeft niet bij hem te kopen!
- Maak voor een nieuw zadel de afspraak om langer dan 1 dag te mogen proefrijden. bijvoorbeeld een maand, met teruggave van het totale aankoop bedrag. Uiteraard op papier laten vastleggen !
- Ga niet blind op de pasvorm voor je paard. Die kan perfect zijn, echter als jij er niet op kan zitten wordt het alsnog een drama. Dus laat iedereen maar banketstaaf, jij moet er dagelijk mee werken. Het is jouw gevoel dat telt. Luister ernaar.
- Merkvoorkeur is zooooo persoonlijk!!! merkloos: niet aan beginnen.

Succes en veel plezier.

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:26

ik heb een crates en ben daar heel erg tevreden over

Alline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 23:19

aurian schreef:
Een paar aanvullende tips, om ellende zoals hierboven beschreven (en die ik helaas ook zelf uit de praktijk maar al te goed ken; zelfde meegemaakt als Wranglerbutt, maar met een andere leverancier):
- Bedenk ook wat je met het zadel wilt doen. Enkel recreatieve buitenritten maken stelt andere eisen aan een zadel dan het willen gaan starten van reining-wedstrijden.
- Wees duidelijk in wat je zoekt en laat je niet verleiden tot een veel hogere prijs. Er is namelijk genoeg te koop. Beter even langer doorzoeken dan financiele drama's. Je hoeft niet bij hem te kopen!
- Maak voor een nieuw zadel de afspraak om langer dan 1 dag te mogen proefrijden. bijvoorbeeld een maand, met teruggave van het totale aankoop bedrag. Uiteraard op papier laten vastleggen !
- Ga niet blind op de pasvorm voor je paard. Die kan perfect zijn, echter als jij er niet op kan zitten wordt het alsnog een drama. Dus laat iedereen maar banketstaaf, jij moet er dagelijk mee werken. Het is jouw gevoel dat telt. Luister ernaar.
- Merkvoorkeur is zooooo persoonlijk!!! merkloos: niet aan beginnen.

Succes en veel plezier.

Handige tips! Daar wil ik graag nog 1 bij toevoegen. Wanneer je afspraken maakt over bijvoorbeeld garantie oid (en je krijgt er niet duidelijke garantiepapieren bij) zet dan deze afspraken altijd op papier (hoe vervelend het soms ook lijkt)

(spreekt uit ervaring.. Bloos (niet bij de desbetreffende hoor))

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:03

Ik heb ook een westernzadel, is een St Angelo, volgens mij niet echt vreselijk bekend maar komt uit jawel, St Angelo, Texas. Ik heb deze in Duitsland gekocht.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:43

Moderatoropmerking:
Graag weer on topic en niet persoonlijk worden. Reclame plaatsen is ook niet toegestaan.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 19:03

Ben een heel tevreden Vaquero klant !