[WN] Westernzadel welke zijn goed?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tarqsgirl

Re: Westernzadel welke zijn goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:09

Je moet je ook nooit doodstaren op een merk: je moet voor jezelf kijken wat je wilt. Het zadel moet qua boom goed op je paard passen, en dan kijk je waar jezelf lekker op zit: als jezelf niet lekker zit heeft het ook geen zin, want dan val je je paard lastig omdat je de hele tijd gaat verzitten: probeer zoveel mogelijk zadels uit; vraag aan iedereen of je even op hun zadel mag zitten, en onthoud welke je lekker vind zitten. Dat kan je alleen zelf beslissen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:34

Aafke_ schreef:
Je moet je ook nooit doodstaren op een merk: je moet voor jezelf kijken wat je wilt. Het zadel moet qua boom goed op je paard passen, en dan kijk je waar jezelf lekker op zit: als jezelf niet lekker zit heeft het ook geen zin, want dan val je je paard lastig omdat je de hele tijd gaat verzitten: probeer zoveel mogelijk zadels uit; vraag aan iedereen of je even op hun zadel mag zitten, en onthoud welke je lekker vind zitten. Dat kan je alleen zelf beslissen.

eens

zo vind ik een billy cook lekker zitten maar een vriendin van mij heeft er een
(nutteloos in de kast liggen ..3 x gebruikt ..staat oook te koop)
zij noemt het een Billy Cu.t .. ze vind het een waardeloze zit hebben

fransis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:26

ik rijd al jaren op een continental gekocht bij de eurohorse ridingshop. evelien komt persoonlijk met een bus met zadels naar je stal om daar op het gemakje de zadels te passen. zij is zeer professioneel en verkoopt aleen de beste zadels. zij verkoopt ook tweedehandse zadels

Quartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 07:44

Ik heb een Crates gekocht omdat dit zadel het beste op mijn 4 jarige lag. Ik moet zelf nog wel wat wennen aan de zit, maar dat komt ook omdat ik nu pas na 2 jaar weer aan het rijden ben. Als mijn paardje op den duur wat ouder is en hij heeft een ander zadel nodig dan zit ik aan een custom made te denken. Hij is nu nog zo in de groei dus nu nog maar even geen custom made.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 11:27

Ik heb jaren een Circel Y gehad een super zadel vond ik. Maar mijn dame is daar uit gegroeid. Na een stoelendans voor mij en mijn paard zijn we uitgekomen op een Pullman. Van de prijs moest ik wel even slikken bij het op ja drukken van de pin automaat maar goed dat ben je ook weer snel vergeten. Het is een geweldig goed zadel en ik en mijn paard rug zijn er super blij mee.

Het is gewoon belangrijk dat je naar een echte westernzadel kenner gaat als je een zadel koopt. Er zijn er al een paar genoemd. Handen af van bv Divoza zadels of zadels die bij 100% dressuur winkels worden verkocht. Deze laatsten menen het niet verkeerd maar hebben nul ervaring met hoe een westernzadel moet liggen. De western experts zullen je niet van dat "Mexicaans karton" verkopen en hebben een keuze uit verschillende merken en kwalteiten (maar wel nog steeds goede kwaliteit) en vaak erg goede tweedehandsjes. Het merk doet er wat minder toe. Dat is eigenlijk ieder zijn eigen smaak en afhankelijk van je bankrekening. De meest gangbare merken zijn al voorbij gekomen. Sommige "grote" merken hebben ook een "B" merk. Neem bv Pullman dat heeft als B merk Continental op de markt. Ook super zadels maar gewoon net beter betaalbaar (eigenlijk is het meer een A- merk want het zijn gewoon goede zadels Knipoog )

Ga gewoon naar een goede winkel laat je adviseren neem als je echt besluit een zadel te willen kope je paad mee om zeker te weten dat het ook echt past.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:50

ik ben een heel tevreden klant van vaquero. Voor mij nooit meer iets anders !! Op mijn andere paard heb ik een Westwood Platinum, en die is ook niet slecht, maar als mijn varkentje weer wat dikker is, wordt het toch opnieuw een vaquero.
Laatst bijgewerkt door Vera op 20-08-07 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: link verwijderd

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 18:00

Heb jij dan een geldboom in de tuin of zo?

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 23:46

Ik heb ook een custom! Superfijn zadel, zit heerlijk, en met zo'n extravagante tooling dat niemand hem ooit zal willen jatten! Haha!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:11

en ook ik ben heel blij met mijn custom van muijs
en de service was prima ook na levering!
en ja mijn tooling is ook echt "suus" *LOL*

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 20:42

MSQuincyTE schreef:
Heb jij dan een geldboom in de tuin of zo?

Hoezo? Verward
Een custommade zadel hoeft helemaal niet duurder te zijn dan een fabriekszadel van een zgn 'goed' merk.
Het is maar net hoeveel extra's je er op wilt.

Ik heb ook goede ervaringen met Vaquero OK dan!

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 22:07

Mijn Westwood Platinum was niet zo veel goedkoper, hoor ! Vaquero is gewoon top, en daar heb ik iets voor over Haha!

edit:stukje toegevoegd