[WN] Wat voor kleur is mijn zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat voor kleur is mijn zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 18:35

Vervang eens gewoon het woord BIT door ZADEL in mijn eerste zin in mijn laatste reactie voor deze die ik nu post.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 18:38

Sonja schreef:
Vervang eens gewoon het woord BIT door ZADEL in mijn eerste zin in mijn laatste reactie voor deze die ik nu post.

Snap het nog steeds niet helemaal maar denk dat het te maken heeft dat er geen passend zadel is voor een trekpaard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 18:40

Allemachtig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 18:42

Sonja schreef:
Odetje, ik zie dat je in een ander topic het totaal logisch vindt dat westernBITTEN niet vaak verder gaan dan QUARTERmaat en dus niet passen IN jouw trekpaard.

Als je daar nou eens over nadenkt, en dan BIT vervangt door ZADEL en IN door OP.
Gaat er dan een belletje rinkelen? Of een lampje branden?

Oftewel:

.... is het niet logisch dat westernZADELS niet verder gaan dan QUARTERmaat en dus niet passen OP jouw trekpaard....
Als er nu NOG geen belletje gaat rinkelen zie ik het echt somber in...

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 18:43

Dan is de enige oplossing een op maat gemaakte

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 18:43

ik denk dat ze zelf wel kan inzien of haar zadel past of niet, daar hoeven wij ons niet druk over te maken.

Ik vind het overigens een heel mooi zadel. Succes bij het vinden van een hoofdstel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 18:44

Of mogelijk een extra extra brede boom.
Maar die hebben ze niet in Hypodrama-kwaliteit................

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 18:44

Siebjelover schreef:
ik denk dat ze zelf wel kan inzien of haar zadel past of niet, daar hoeven wij ons niet druk over te maken.

Ik vind het overigens een heel mooi zadel. Succes bij het vinden van een hoofdstel!

Nee als je een struisvogel bent hoef je je nergens druk over te maken, doe je gewoon je kop in het zand Haha!

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 18:47

Sonja schreef:
Siebjelover schreef:

Nee als je een struisvogel bent hoef je je nergens druk over te maken, doe je gewoon je kop in het zand Haha!

Nou Sonja mag wel iets aardiger Scheve mond
Ik ben nou geen westernpro.
Dit topic was bedoelt voor advies en tips, niet om mij af te snauwen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 18:49

Dat advies wat wij geven accepteer je niet.

With stupidity, even the gods struggle in vain.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 18:49

Je krijgt hier goed advies maar je struisvogelt lekker door.
Maar maakt mij niet uit, het is niet mijn paard dat je aan gort helpt. Succes.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 18:51

Ik sta open voor advies, jullie advies is idd terecht maar breng het dan wat netter

Van mij mag hier een slotje op!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 18:51

Gelukkig niet Sonja

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 19:00

Ik wil me er niet mee bemoeien hoor, maar kunnen sommige mensen nou echt geen normaal advies geven in plaats van iemand de grond in te boren? Sommige mensen kicken daar op ofzo...niet echt gezond!

Odetje, Caroline, ben ff dr bokt naam kwijt...zit ook vaak in het trekpaarden topic. Zij heeft ook een westernzadel op een belg. Misschien kan je voor vragen bij haar terecht...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 19:00

ik heb jouw paard eens bekeken en volgens mij is hij niet extreem groot, wel rond, maar ik denk dat er best een westernzadel op past
eentje van een redelijk merk en die zijn 2dehands best voor een leuk bedrag te krijgen
wil je dus verder rijden met een westernzadel kijk dan alsjeblieft uit naar een ander zadel, voor je paard en jou veiligheid en gezondheid

laat je niets wijs maken door handige verkopers , maar neem contact met een echte westernzadelverkoper
die komen ook zadels passen aan huis om te kijken of het ook echt past op jouw paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 19:03

izzy1985 schreef:
Odetje, Caroline, ben ff dr bokt naam kwijt...zit ook vaak in het trekpaarden topic. Zij heeft ook een westernzadel op een belg. Misschien kan je voor vragen bij haar terecht...

Ik denk dat ze Brechtje heet, of anders heet het paard Brechtje. Maar haar Boktnaam... ben er niet zeker van dat dat Brechtje was maar zou kunnen. Even zoeken.

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 19:04

Jah Brechje. Zij heeft speciaal naar een wat groter maat zadel gezocht dacht ik. Maar die is het! Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 19:05

Odetje92 schreef:
Dan is de enige oplossing een op maat gemaakte

Nee dat is niet zo. Ik heb een paard van 1.70 en eentje van 1.80 waar ik western mee rijd. Het is even zoeken maar er zijn fatsoenlijke zadels die passen op dergelijke grote paarden. Maar dat kost even zoeken. En je bent er niet met 100 euro (meer kun je voor dat vod wat de op de rug van je paard ligt niet betaald hebben).

Nog een keertje: je zadel past niet én is onveilig en ontzettend slecht voor de rug van je paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 19:06

Ik heb ze beiden nooit live gezien Haha! maar volgens mij is dat paard groter dan degene waar dit topic over gaat. Dus als ZIJ al een goed zadel heeft kunnen vinden, dan moet het met deze ook lukken zonder meteen aan maatwerk te moeten.
Echter een goed zadel kost al snel rond de 700 Euro (tweedehands)

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 19:08

ik heb net in het trekpaardentopic al mijn mening gegeven voordat ik dit gelezen had.
in grote lijnen sluit het aan met wat ik hier lees... ik heb zelf voor mn trekpaard al 3 zadels gehad en er nog tig gepast van anderen en heb nu boomloos, het eerste zadel waarvan ik het ide heb dat het lekker ligt.
ik ben van mening dat op zo'n rond paard als een belg een op maat gemaakt westernzadel de enige oplossing is( is mij ook door verschillende zadelmakers aangeraden toen ik driftig op zoek was naar een westernzadel)en das idd behoorlijk prijzig, zelfs als de boom breed genoeg is, zat het bij de schouders van mijn paard veel te krap

maar mensjes toch..... íetsie vriendelijker mag best hoor Knipoog

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 19:09

hoezo we gaan nu heel erg offtopic reageren pb mekaar als je wat wilt zeggen dit heeft niks meer te maken met de kleur hoofdstel die zij zoekt!

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 19:20

ja idd, iet wat vriendelijke mag best Knipoog ze zoekt een kleur hoofdstel, en alle reacties heir zowat gaan over haar zadel. Kan ook via pm lijkt me. Uit ervaring weet ik dat er ook veel bagger engelse zadels zijn,die op sommige paarden wel goed liggen.. Maar je ziet ook vaak dure merkzadels die van geen kant passen op het paard. En wat is dan slechter?! vraag ik mij dan af hoor..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:33

De TS heeft het antwoord op haar vraag al gehad.

Wat betreft de reacties over de kwaliteit van het zadel: dit is niet zozeer vanwege de pasvorm voor het paard, maar ook voor de veiligheid van de ruiter. De leerkwaliteit van dergelijke zadels, en de bevestiging van de fenders is van dien aard dat er hele gevaarlijke situaties kunnen ontstaan. Ik heb zelf gezien dat de verbinding van de fenders, als hij alleen met nietjes vast zit, heel snel kan scheuren, helemaal als het leer ook niet best is. Een goed zadel is niet alleen geniet, maar ook genaaid. En van stevig dik leer, niet van dat geperste karton.

Dus we mogen misschien hard overkomen, maar liever een bokker met een gekneusd ego, dan een begravenis omdat er iemand door verkeerde zuinigheid om het leven is gekomen....

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:28

Afgod Amen!

Earmpykje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 00:21

Tsja Odetje, dat wordt inderdaad even goed zoeken.
Ik heb hier voor de aardigheid even het zadel van m'n bolle Haf op puber-trekpaardje gelegd.
Past inderdaad ... nog wel.
Afbeelding
Maar tegen de tijd dat ze uitgegroeid is tot de volle breedte,
ga ik op zoek naar een zadel dat net zo super is als deze Crates.
Kost een vermogen - ik weet niet of 1250 euro teveel was voor een gebruikt exemplaar,
maar ik heb er geen moment spijt van gehad.
En zelfs voor voor 'een gewone Haflinger' was het moeilijk om iets te vinden....
Doorsparen en doorzoeken!!!! Heel veel succes ermee.