[WN] Barefoot Arizona

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vippie

Re: Barefoot Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 10:12

BlazingBoots schreef:
Ik heb hem ook getest..
Ik vind wel dat je door dit zadel erg in een bepaalde zit geduwd wordt...dat verklaard ook de rugpijn van Vera!

Zelf heb ik een Cheyenne, het is dan wel geen westernzadel maar ik vind de zit veeeeel beter, je zit veel onafhankelijker.
Want ook ik kreeg van de (mooie) Arizona na een kwartier al last van mijn rug.

Vreemd want ik heb juist het tegenovergestelde, ik ben eindelijk van mij rugpijn af en vind (in vergelijking met reguliere westernzadels) dat je helemaal niet in een bepaalde houding gedwongen wordt, daarom heb ik nu ook geen last van mn rug. Mijn houding is veel beter geworden.

Ook qua zit vind ik tussen de arizona en ceyenne geen verschil zitten. heb ze allebei in de kast hangen (mits je natuurlijk de nieuwe cheyenne heb met het verhoogde achterboogje), enige verschil is dat je bij de arizona een Horn hebt in je pommel, verder zijn ze nagenoeg hetzelfde hoor.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 11:06

Ik heb gisteren de arizona caramello binnen gekregen Haha!
Vandaag of morgen komt de singel, en dan kan ik em eens gaan proberen Haha!

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 12:10

peaches schreef:
ik heb ook al een tijdje de arizona en vind m heerlijk rijden. Heerlijk zacht, maar benverliefd op de caramello en wou dat ik deze nog kon inruilen. Dus hypofocus als je m hebt zet ffkes een foto neer! ben heelbenieuwt hoe ie er op een paardje uitziet!

Heb je een zwarte of bruine Arizona?
Als het zadel me met de test bevalt kan ik die van jou wel kopen zodat jij de caramello kan nemen...idee??

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 17:04

Vippie schreef:
BlazingBoots schreef:
Ik heb hem ook getest..
Ik vind wel dat je door dit zadel erg in een bepaalde zit geduwd wordt...dat verklaard ook de rugpijn van Vera!

Zelf heb ik een Cheyenne, het is dan wel geen westernzadel maar ik vind de zit veeeeel beter, je zit veel onafhankelijker.
Want ook ik kreeg van de (mooie) Arizona na een kwartier al last van mijn rug.

Vreemd want ik heb juist het tegenovergestelde, ik ben eindelijk van mij rugpijn af en vind (in vergelijking met reguliere westernzadels) dat je helemaal niet in een bepaalde houding gedwongen wordt, daarom heb ik nu ook geen last van mn rug. Mijn houding is veel beter geworden.

Ook qua zit vind ik tussen de arizona en ceyenne geen verschil zitten. heb ze allebei in de kast hangen (mits je natuurlijk de nieuwe cheyenne heb met het verhoogde achterboogje), enige verschil is dat je bij de arizona een Horn hebt in je pommel, verder zijn ze nagenoeg hetzelfde hoor.

Ik heb het eerste model van Cheyenne.
Ik heb ze beide op de zelfde dag getest en ik vind dat er wel degelijk verschil inzit.
In de cheyenne zit ik veel vrijer, de arizona dwingt me in een bepaalde houding te zitten. (het was ook geen nieuw zadel dus dat was het ook niet.)

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 17:16

Ik heb sinds twee weken een Arizona. Zit prima, en ligt lekker op m'n ronde tinkertje, alleen in galop wil het wel eens iets naar voren schuiven. Heb het daarover met verkooppunt gehad, ik moest volgens hun iets strakker aansingelen, en het zadel moest nog wat uitzakken in model. Verder zit het echt heerlijk, had eerst wel wat vermoeide benen, maar is nu helemaal over. En idd 't staat ook erg mooi he?

... AnjaKos, naar Putten verhuizen? Grappig, daar woon ik ook...

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 19:20

BlazingBoots schreef:
[Ik heb het eerste model van Cheyenne.
Ik heb ze beide op de zelfde dag getest en ik vind dat er wel degelijk verschil inzit.

Daar zit dan het verschil want bij de nieuwe cheyenne zit je net als in de arizona wat dieper. Ik heb ze ook beide op dezelfde dag getest (en nu dus beide in de kast hangen). Het oude model cheyenne en nieuwe verschillen wel veel vind ik, de oude zit veel platter voor mn gevoel.

cream_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 20:30

Ik heb gisteren de zwarte Arizona mt2 (via bokt) gekocht, en ik vind het echt ee n heel mooi zadel! Ik weet nog niet hoe hij zit, maar dat went ongetwijfeld wel.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 12:45

Vippie schreef:
BlazingBoots schreef:
[Ik heb het eerste model van Cheyenne.

Daar zit dan het verschil want bij de nieuwe cheyenne zit je net als in de arizona wat dieper. Ik heb ze ook beide op dezelfde dag getest (en nu dus beide in de kast hangen). Het oude model cheyenne en nieuwe verschillen wel veel vind ik, de oude zit veel platter voor mn gevoel.

Klopt inderdaad!
Ik vind het oude model dus fijner, ik hou er niet van om "stevig" te zitten.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 07:52

Dus dan ligt het niet aan het model maar aan het bouwjaar van het zadel Haha!.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 08:23

Heb het er afgelopen weekend met iemand over gehad. Het schijnt dat het test zadel een afknapper is in vergelijking met het nieuwe model wat wel goed zit !

Dat is wat ik gehoort heb. Ik ga volgend weekend kijken en mischien metreen een zadel kopen.

Heb een bareback pad van emiel voest. Doe rijd zo super goed dat het eigenlijk zonde is om een zadel te kopen. Maar er zitten geen stijgbeugels aan..... Dat is een groot nadeel als je buiten gaat rijden op een paard wat je niet goed kent.

Dus eigenlijk alleen voor de beugels moet ik toch weer een zadel kopen.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 15:29

Wafel schreef:
Heb het er afgelopen weekend met iemand over gehad. Het schijnt dat het test zadel een afknapper is in vergelijking met het nieuwe model wat wel goed zit !
.

Dan hebben ze het oude model getest (van de cheyenne neem ik aan).
Overigens vind ik de barefoots hetzelfde gevoel geven als mn emiel voest barebackpad dus denk dat je er wel mee overweg kunt. Haha!

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 08:20

Ik dat geval kan ik er zeker mee overweg ja ! Want die pad zit echt SUPER !!!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 16:02

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 16:08

Wow, wat issie gaaf!
Ik krijg mijn Caramello hopelijk ook snel binnen.

Toffe pad trouwens!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:27

Ja hijs gaaf he, ik ben ook echt ontzettend blij ermee Haha!
Over de pad ben ik ook heel erg tevreden. Het is een shockpad, met inlages en ruggengraatvrijheid.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:01

Die pad is idd erg mooi zeg!!
En het zadel natuurlijk ook! Haha!

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 09:18

leuk zeg die carmello....heb je ook nog een foto zonder ruiter??

@anjakoos ik heb de bruine...alleen is de carmello net iets duurder en daar heb ik echt geen geld voor dus hou mijn eigen voorlopig nog.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 10:48

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 21:18

Ach, als je er een tijdje mee hebt gereden, slijt het suede en wordt het vanzelf donkerder Knipoog Was bij m'n cheyenne ook zo.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 00:01

Ik ben er denk ik n beetje té voorzichtig mee Tong uitsteken
Mijn oude cheyenne had ik na twee jaar nog nooit ingevet ofzo en was alleen wat glad geworden op de zitting enzo, de pommel enzo waren nog helemaal zacht Nagelbijten / Gniffelen
Ik denk dat als ik em doe invetten dat ie dan wel donkerder gaat worden, maar dat vind ik dan weer minder mooi als ie helemaal glad is, vraag me ook af of het oranje dan mooi blijft..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 10:40

Ik heb mijn cheyenne ook nog niet in 't vet gehad joh... En ik moet er eigenlijk ook niet aan denken om dat te doen, suede in vet zetten. Ik zou het dan eerder met olie behandelen, ik geloof dat dat ook op de barefoot site stond als ik me niet vergis.

Wordt het inderdaad wel flink donkerder van...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 16:24

Nou ik heb mn cheyenne net voordat ik hem verkocht wel ingevet voor het eerst.
Ik had dat met gewoon zadelvet gedaan, even laten intrekken, en daarna opgeruwd met een ruwe schoenenborstel. Ik moet zeggen dat de kleur er best mooi op werd, en het zadel werd overal weer dezelfde kleur.
Maar de kleur van de oude barefoots was zowiezo donkerder dan de nieuwe als ik me niet vergis..
Hier vóór het invetten:
http://img.photobucket.com/albums/v684/ ... CT0058.jpg
En hier erna:
http://img.photobucket.com/albums/v684/ ... C_0047.jpg
Op zich best goed gelukt Ja Maar met mn nieuwe zadel ga ik dat ook echt niet doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:42

Ik gebruik alleen de nubuckspray die bij de zadels wordt aanbevolen, ik heb niet echt het idee dat na een jaar gebruik het zadel "droger" is geworden.

Mijn cheyenne is het laatste model voordat de hoge achterpommel erop kwam.... En ik vond 'm ook erg licht toen ik 'm kreeg, maar die eigenschap heeft suede, het reflecteerd licht. Zodra je het gladgereden hebt, is het vanzelf donkerder.

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 19:44

dan moet ik nog flink doorrijden. Kheb er nog niks op gedaan...wou nog die nubvuck spray aanschaffen omdat je nu regenvlekken ziet een beetje maar ja dat zie je natuurlijk niet als je erop zit..en als het er toch weer afslijt zie ik het nut er niet van in.

zo ziet hij er nu uit....
Afbeelding

@mystic tinker ik had al dat idee dat het bruin wat lichter leek vanadar mijn vraag of je een foto zonder ruiter had...maar dan dus de jouwe op jou paard..

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 19:49

Mystic tinker, hoe kom jij aan die pad? Het is geen barefootpad toch? Vind em erg mooi, heb nu de westernpad van Barefoot, ook met inlages en ruggengraatvrijheid, maar vind die van jouw ook gaaf!