[WN] Zadelpas en onpas, de zoveelste keer!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RedTopJack

Re: Zadelpas en onpas, de zoveelste keer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 21:23

De verkoper & fabrikant zijn vandaag geweest. De fabrikant zegt ook dat het zadel past. De service & uitleg waren prima. Ik heb persoonlijk een 2 strijdig gevoel. De fabrikant geeft de garantie dat het zadel goed is & past op mijn paard en als ik ooit nog vragen of problemen had mocht ik hem altijd bellen. Hij wilde het zelfs op papier zetten om mij die garantie te bevestigen.

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 08:43

Dan zijn nu "de piepers gaar".....
Succes Louis

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 09:32

Ik heb ook zo'n geintje gehad met een westernzadelservice. Hij komt met een bus vol zadels bij me langs. Alles leek leuk en ik heb de zadels ook mogen proberen. Maar ik had wel een opmerking. Ik vond dat de voorkant van de bars teveel in de schouders drukte ik kon er geen hand tussen schuiven. Dat was heel normaal zei de verkoper de voorkant moest zich nog vormen e.d. Ik heb het zadel gekocht a 3100,- gulden. Maar hoe meer ik er over dacht hoe meer ik er een naar gevoel bij kreeg. Die voorkant van de bar is de boom en die is van hout en dat kan zich niet meer vormen!!! Ik vond het niet logisch. Ik gebeld dat ik afzag van het zadel en waarom... ONMOGELIJK!!!
Ik zeg ik kom wel bij je langs. Dus ben naar hem toegegaan met zadel en daar op de bok gelegd. En nogmaal gevraagd dat ik mijn geld terug wil hebben. Nogmaals onmogelijk!! Ik mocht wel een correctiepad krijgen. Nee, heb ik gezegd dat is een paardenmiddel het zadel past gewoon niet! klaar! Ik heb het zadel daar gelaten en naar huis gegaan zonder mijn geld. s'avond word ik weer gebeld of ik het zadel weer op wou halen. Ik dacht er niet aan ik wil mijn geld terug. Nogmaals te horen gekregen dat het onmogelijk was. Ik zeg ik bel je morgen wel weer terug. De volgende dag de consumentenbond gebeld. En het verhaal voorgelegd. Hun antwoord was heel duidelijk. Een zadelverkopen moet je een passend zadel verkopen of een anders zadel aanbieden als die niet past. Past die ook niet dan geld terug. Ik de zadelverkopen weer gebeld en gezegd wat de consumentenbond me verteld had. Hij zou later in de week weer komen met een ander zadel. Ook die paste niet. En ik we hebben het op een akkoordje gegooid ivm voorrijkosten en beschadingen aan de beugels.
Ik ben blij dat we het hebben opgelost. Maar een "zadelpasservice" van welk bedrijf dan ook vertrouw ik allang niet meer. Ik rij ondertussen weer engels en heb een oud zadelmakertje... hoewel die man wel kennis heeft ben ik daar ook niet meer zo tevreden over. Elk half jaar moet mijn zadel weer aangepast worden. Daar word ik een beetje moe van.

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:06

Jij hebt er toch problemen mee? Dan heb je dat hopelijk niet gepikt! Een fabriekszadel kan je nooit de pasvorm van evalueren als je niet zeker weet welke boom er gebruikt is.
En als je het allemaal goed wil weten moet je ons boekje "How to" bestellen: www.midwayusasaddlery.com
En ja, dat is van ons, ik kan er niets aan doen, sorry, maar daar staat nu eenmaal in het kort alles in wat je moet weten. Misschien ook iets voor Yarrah, ik vind het jammer dat je zo'n pech hebt gehad met je zadel maar je bent wel standvastig geweest. Goed zo!
Nog één keer: zonder de boom heeft een "passervice" geen enkele zin. Maar met een professionele opmeet en boom-pas sessie zou je wel een passend zadel kunnen krijgen.En zo'n zadel hoeft ook niet zo duur te zijn. En ik vind Groninger paarden ook tof.

longhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 01:35

Ik zou nog even de afloop van de ellende met het betreffende zadel mededelen.

De verkoper kwam samen met de importeur naar het zadel kijken. Voordat er ook maar iets werd gepast, ging de importeur eerst met een staafje langs de hals van het paard. Het ding was aan een kant scherp en dus trok het paard terug. Conclusie van de importeur: het paard is ziek en heeft last van een ontsteking.
Wat een dergelijke "meetmethode" en "diagnose" met een zadel en de pasvom ervan te maken heeft? Ik moet het antwoord schuldig blijven.

Overigens schrok de eigenaresse zodanig (dit is kennelijk de bedoeling van de hocus pocus, zodat je snel vergeet waar het eigenlijk om gaat) dat ze later een dierenarts heeft laten komen. Complete check up incl. bloedproef. Conclusie: paard is gezond.

De importeur kwam met een aantal zadelbomen aanzetten. Goed nieuws zou U wellicht denken. Nou op 1 ding na; hier zat niet dezelfde boom als van het zadel bij. De bomen werden op de rug gelegd om aan te tonen dat de drukplekken nooit van de boom zouden kunnen komen.
Ze werden daarvoor zover naar achteren gelegd dat de drukplekken inderdaad voor de boom kwamen te liggen. Toen de eigenaresse zei dat het zadel verder naar voor moest liggen en dus de boom ook moest er in een keer een pad onder, want: "schoenen pas je ook met sokken aan". De drukplekken waren volgens de verkoper en de importeur schimmelplekken. Ze moesten wel toegeven dat het zadel aan de voorkant wel "een beetje" laag lag. (Toeval of niet, maar daar zit net zo'n schimmelplek!!)
De importeur was ervan overtuigd dat er een oplossing bestond: een buildup pad. Juist ja; omdat het zadel past moet er een buildup pad onder???!!!.

De verkoper vond dit echter ook niet alles dus kwam uiteindelijk als advies: een dik neopreenpad van 70 Euro. Neopreen blijft goed dik (vult goed op) en zou beter naar de paardenrug vormen, aldus het advies.

De eigenaresse moest ook nog even met het zadel rijden. Naar aanleiding van mijn conclusie dat haar zadel niet paste, had ze een week met het zadel van iemand anders gereden waarvan ik had gezegd dat dit wel paste. In die week liep het paard ook merkbaar beter. Toen zij met haar eigen zadel moest rijden kwam haar paard duidelijk in verzet (o.a. bokken). Dat was volgens de verkoper en diens handlanger normaal.

Een van de mooiste dingen van de dag was de opmerking van de importeur (die zich trouwens voordoet als "fabrikant") dat het zadel een boom uit hout/rawhide zou hebben. Ik heb het zadel zelf gecontroleerd en ik kan garanderen dat de zadelboom uit 100% echt origineel kunststof bestaat!

De eigenaresse was als gevolg van het "medisch onderzoek" duidelijk uit het veld geslagen. Later kwam het besef hoe gerafineerd het allemaal was gegaan.

Gelukkig voor haar paard heeft ze het zadel elders op een passend tweedehands zadel kunnen inruilen.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 01:53

Wat een sukkel is die verkoper zeg
Die heeft dus echt geen kaas gegeten van het zadel passen

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 07:31

Wat die man er ook zelf van vond, hij jaagt nu zijn klanten weg. Hij had een nette en zakelijke oplossing moeten zoeken in overleg met de klant. Ik zou mezelf niet in zo'n verhaal op internet willen zien als verkoper, om je rot te schamen......

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 07:48

Even los van wie er nu gelijk heeft (kan ik van hieruit niet beoordelen) maak ik uit dit vervolg op, dat het verhaal bijna zo eindigt als ik al enige tijde geleden heb voorspeld:
Koper neemt haar probleem niet mee naar een rechtspraak (want wie wint er in dergelijke gevallen), maar begraaft haar ellende in de achtertuin, door het zadel in te ruilen op een ander zadel.

De moraal van mijn stelling toen: eenmaal een niet passend zadel gekocht: de koper is de klos……

Of de verkoper echt de winnaar is weet ik niet, maar een verliezer is er wel: de koper.
Enige schrale troost is, dat het paard nu (hopelijk) wel een goed passend zadel heeft.

Overigens denk ik niet dat de verkoper zijn zaak erg beschadigd heeft en wel om de navolgende redenen:
- Veel aspirant kopers lezen dit soort berichten niet. De markt is tig keer groter dan forums als Bokt, als men deze al kent.
- Wie heeft er nu gelijk? Hoewel we allemaal een mening hebben, is er geen harde uitspraak.
De verkoop gaat gewoon door en die ene klant die men nu misschien mist wordt al snel vervangen door een andere.

MVG Louis

RedTopJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 09:05

De verkoper bood mij aan om alles op papier te zetten, hij garandeerde dat het zadel goed was en dat wilde hij er ook bij vermelden, die garantie gaf hij mij. ben er toen niet op in gegaan. 1 a 2 dagen later heb ik hem een mail gestuurd en als nog om die garantie gevragen. Duurde een paar dagen voordat ik antwoord terug had, dat was zijn vrouw en ze zou met hem overleggen vanaf die tijd heb ik niks meer gehoord of gezien!
ben dus GEBOKT!!!! Stelletje eikels. Ik heb nu een ander zadel gekocht daar heb ik mijn zadel in kunnen ruilen. Ik kan bij hem altijd terecht als ik problemen heb of krijg.
Dus waar mijn vorig zadel vandaan kwam koop ik NOOIT niks meer!!

Groeten, Sylvia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 11:06

Jeetje zeg, wéér zo'n verhaal... Alles over de rug van de verkoper en al helemaal, letterlijk, over de rug van het paard! Gellukkig heb je nu een goed zadel en dat onding kunnen inruilen...
Gelukkig heb ik een goedpassend zadel op mijn paardje liggen. Mocht ik in de toekomst een zadel gaan aanschaffen voor mijn nu nog jaarling, dan zoek ik zeker een professional op!
Een kennis van me heeft ook een nare ervaring met een zekere zadelmaker, een wannabe professional... hij is in rook opgegaan en foetsie verdwenen... waarschijnlijk elders zijn praktijken aan het voortzetten...t zal namelijk ijdele hoop zijn dat ie zich daar verder probeert te bekwamen...hij is al zo goed..AHUM!

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 11:14

Ik heb begrepen dat de verkoper beweerde dat er een hout/rawhide boom in het zadel zat en dat Longhorn beweerd dat er een kunststof boom in het zadel zat. Ik ga er even van uit dat Longhorn het juist heeft. Dan was DAT het punt geweest om je gelijk te halen en het zadel terug te brengen en al je geld terug te krijgen. Het product voldoet namelijk niet aan de specificaties en dus heb je daar recht op teruggave. DAT (hout/rawhide) had ik op papier laten zetten en daarmee was ik naar de consumentenbond o.i.d. gestapt. Ik had overigens ook bij het bezoek van verkoper en importeur een getuige aanwezig laten zijn.

MVG Louis

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 12:29

Jeetje, wat een toestanden, en dat allemaal over de rug van het arme dier. Maar zoals ook in DIT topic al regelmatig gezegd is: hoe weet je nou zeker dat de persoon die je erbij haalt er ook écht verstand van hebt. Helaas kom je er later pas achter dat dat soms niet zo is.

RedTopJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 13:05

sablou schreef:
Ik heb begrepen dat de verkoper beweerde dat er een hout/rawhide boom in het zadel zat en dat Longhorn beweerd dat er een kunststof boom in het zadel zat. Ik ga er even van uit dat Longhorn het juist heeft. Dan was DAT het punt geweest om je gelijk te halen en het zadel terug te brengen en al je geld terug te krijgen. Het product voldoet namelijk niet aan de specificaties en dus heb je daar recht op teruggave. DAT (hout/rawhide) had ik op papier laten zetten en daarmee was ik naar de consumentenbond o.i.d. gestapt. Ik had overigens ook bij het bezoek van verkoper en importeur een getuige aanwezig laten zijn.

MVG Louis

Longhorn heeft gelijk want de fabrikant adviseerde om eventueel over te stappen naar houten boom omdat die beter vormde.
Ik heb gevragen om de garantie die de fabrikant gaf op papier te zetten maar heb nog steeds niets ontvangen. Sylvia

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 16:55

MSQuincyTE schreef:
Wat een sukkel is die verkoper zeg
Die heeft dus echt geen kaas gegeten van het zadel passen

Nee, die verkoper is geen sukkel, die is een giga-gehaaide en geslepen verkoper. Die weet van zichzelf écht wel dat'ie er de ballen verstand van heeft, hij doet alleen voorkomen of'ie de wijsheid in pacht heeft en weet z'n slachtoffers dusdanig te overrompelen en overbluffen dat die aan hun eigen inzicht gaan twijfelen... Prima kenmerken voor een verkoper die over lijken gaat om z'n waar aan de man te brengen.