Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wranglerbutt schreef:@Son: 't kwam 'n beetje over alsof je de opinie van de echte zadelmakers liever niet wil weten...
Je zou de eerste niet zijn
Maar: Verkeerd begrepen dus? OK
Wendy schreef:Ik heb de link maar even gepikt voor mensen die beweren dat je zo'n zadel prima op een shet kunt leggen.
Nu weten ze in ieder geval wat ze er op leggen. Complimenten voor de duidelijke site!
Citaat:06csmaschreef:wij als zadel makers/reperateurs worden nu eenmaal vaker met deze geconfronteerd en hebben dus de bewijzen dat dat soms zorgwekkend vaak voorkomt.
Equinecoach schreef:Ik kreeg ooit eens eenzelfde opmerking van een politieagent die klaagde dat hij zoveel criminaliteit zag....
cissy schreef:goeie tip wendy!
*heb gelijk mn favorieten aangepast voor toekomstige doeleinden*
Ik vind dit soort info juist buitengewoon interessant, ik zou ook best vergelijkingsmateriaal met een kwalitatief zadel willen zien, zijn er vrijwilligers die hun zadel vakkundig door mij willen laten slopen???
06csma schreef:Ik heb een beetje angst om hier nog wat te zeggen , omdat dat direct uitgelegd word als prediken voor eigen parochie.
maar wat ik wilde zeggen was, een duur zadel is niet persee een goed zadel en andersom een goedkoop zadel niet persee slecht.
Maar wat de meeste van jullie niet kunnen zien is wat er dan slecht of niet zo goed is ,omdat dat meestal niet zichtbaar is .
Ik loop nu zo'n dikke dertig jaar in dit wereldje rond hier maar ook aan de andere kant van de plas en heb genoeg gezien om te kunnen zeggen ,misschien maar goed ook dat jullie het niet weten.
Maar ik wil mijn kennis best delen en waarschuwen voor dingen die de prijs niet zouden vermoeden .
En ik beweer hier ook niet dat Louis en ik de enige goeie zadels maken ,maar bij ons kan je wel zien wat er aan de binnenkant gebruikt word ,zelfs al zou dat jou zadel niet zijn !!!!!!!!!
sablou schreef:Sabine heeft al 15 jaar een Continental zadel. Daar heeft ze de "halve wereld" mee doorkruist. Een prima zadel. Zonder meer waar voor zijn geld. Als ik er zelf geen maakte, zou een evt. volgend zadel mogelijk weer een Continental zijn. Aan de andere kant stond ik toch wel vreemd te kijken, toen ik bij een "groot onderhoud", verschillende roestige spijkers en roestige krammen uit datzelfde zadel haalde. 1 daarvan zat wel heel gevaarlijk vlak langs de rand van de boom.
Mag ik de vergelijking maken met (bijv.) een Mercedes. Hiermee is je vriendin al 15 jaar naar haar werk op en neer gegaan en altijd heel thuis gekomen. Maar bij het vervangen van de wiellagers constateer je als automonteur dat er geen kogellagers op de assen zitten, maar plastic glijlagers...
Nog altijd een goede auto, maar wel één met goedkope glijlagers. Teleurstellend, toch ?
MVG Louis
spatter schreef:als ik het dus goed begrijp is mijn zadel van nu zo'n 13 jaar oud van betere kwaliteit als hetzelfde zadel als ik het nu nieuw koop
mijn zadel was toen echt niet goedkoop maar zal ook geen topmerk zijn
is wel nog steeds prima van kwaliteit en mijn paard loopt nog altijd vrolijk rond