[WN] Wintec Westernzadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Signe

Re: Wintec Westernzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:24

Ik heb er ook een gehad.. uitstekend zadel, echt helemaal niets mis mee.. MAAAR crux is en blijft, het ding moet apssen op je paard en een goed passend zadel is een zeldzaamheid.
Hoewle ik het een heerlijk ding vond, ook qua gewicht ben ik toch voor leer gegaan, ik hou van ambacht en authentiek spul. en de WIntec pastte dus niet (meer) op mijn tinker.

ZOu mooi zijn als je paard hem wel past, en mocht hij/zij er toch uitgroeien val je je aan de prijs geen buil.

Afbeelding
wintec.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:35

Waar hebben jullie het gekocht, we hebben meerdere zaken gebeld maar ze hebben er geen 1.

Cynderella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:45

Die van mij komt bij Nicky's keet vandaan. Ze heeft ook in dit topic gepost misschien moet je haar even een pbtje sturen.

Ik ben trouwens nog steeds zeeeeeeer tevreden met mn wintec, wou dat ik die keus eerder had gemaakt!!! Misschien heb ik inderdaad gewoon de mazzel dat dit zadel pefect op mijn oudste merrie ligt. Ik hoop van harte dat het straks ook goed gaat passen om mn jongste merrie, maar dat is natuurlijk toekomst muziek.

Maar eh, is er geen enkele ruitersportzaak bij jou in de buurt die hem voor je wilt bestellen?
Ik zou er namelijk eerst een via Storm ruitersport regelen maar zij hadden en vrij lange levertijd en ik wilde liever niet zo lang wachten (geduld is niet mn sterkste kant Bloos ) dus vandaar dat ik bij Nicky's keet ben uitgekomen. Prima service!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:55

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:51

Objectief advies en beoordeling : http://www.western-saddle-guide.com/ klik even op "Saddle types" en blader dan naar "Synthetic"

Cynderella81 schreef:
Van Bridging of Rocking was gelukkig geen sprake, dat zou mn vriendin zeker gezien hebben
Helderziende of X-Ray? Al zijn ze van synthetisch materiaal, dan nog kan niemand er doorheen kijken.

MVG Louis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 09:31

Ik kan het wel laten bestellen maar dan ben je verplicht het te nemen (of iig hier) en als het niet past zit je ermee.

Cynderella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:18

Citaat:
Sablou; Helderziende of X-Ray? Al zijn ze van synthetisch materiaal, dan nog kan niemand er doorheen kijken
Ha dat zou wel handig zijn, zal het eens aan haar vragen Haha!
Nee maar even serieus; Volgens mij heb ik ook nog ergens aangegeven dat we echt alle punten bekeken/gevoeld/getest etc hebben. Tijdens het passen en rijden en na het passen en rijden. Dus zoals het hoort vanuit het oogpunt van mn paard, vanwege haar ben ik naar lichtgewicht overgestapt dus het moe(s)t voor haar perfect zijn. We houden op alle fronten alles nog steeds scherp in de gaten, maar kan niet anders dan concluderen dat dit voor ons een goede keus is geweest.

Enige "min"puntje wat ik kan bedenken is dat er achter de seat op de skirt metalen ringetjes zitten (om je zadeltassen o.i.d. vast te maken denk ik) en die zijn zo soepel dat ze dus in draf en galop mee deinen. Dan hoor je dus zacht kling, kling, kling. Denk dat ik er even wat tussen smeer zodat ze niet meer zo soepel zijn. Ben nou eenmaal een pietlut Bloos

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:14

Wat een prachtig zadel! Als ik ooit een westernzadel aanschaf, wordt het zo één!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 10:06

Heb je inmiddels ook al ervaring met het onderhoud van je wintec zadel? Het lijkt mij nl ook een stuk gemakkelijker schoon te houden dan een leren zadel of vergis ik me daarin?

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 10:12

je zet de tuinslang erop en het is klaar Lachen

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 11:33

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 14:17

lijkt me niks, die harry's horse!

Cynderella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:19

Tot op heden heb ik eigenlijk alleen nog maar even snel wat prut met mn mouw er afgepoetst. Ziet er verder nog steeds prima uit. Misschien dat ik binnenkort voor de sier er even een vochtig doekje/spons over haal Lachen

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 15:47

Sorry, ik wil niemand beledigen, maar deze zadels lijken mij rommel. En niets gaat toch boven het gevoel en de geur van goed leer ?? Vingers aflikken

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:23

@sevke
Dit is alles behalve rommel.
Vriendin van mij heeft wintec western zadel, en dat paard geniet er alleen maar van.

Een echt western zadel is gewoonweg te zwaar (is 24) en is lichter gewoon lekkereder.

En tsja, Rommel is kwaliteitloos.
Jij vind het gewoon niet mooi, dat ik weer iets heel anders he.

trieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 09:23

weten jullie misschien ook nog wat adressen waar ze worden verkocht ???
Ik ben op zoek naar een westernzadel en deze lijkt me wel wat !

Thanx

Tries

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 09:44

CountryMill in Nijkerk verkoopt kunststof western zadels. Heb er zelf ook naar gekeken, maar vond het echt stukken minder fijn zitten dan een leren zadel. Heb nu een (gebruikte) Westwood met gelzadel, zit heerlijk! Maar okee, het prijsverschil is er dan ook naar, zo'n kunststof zadel kost geloof ik ca EUR 800,= nieuw. Het schijnt wel zo te zijn dat er veel minder verschillende bomen etc zijn, dus je hebt minder kans dat het op jouw paard past, maar da's een kwestie van proberen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 18:50

kweet niet wat voor zadels jij gezien hebt maar

normale boom wintec 350
de verwisselbare boom wintec (iets waar ik in het western model niet zo'n goed gevoel over heb maar das persoonlijk) 1250
de pfiff heeft wijdere boom 250
de ukal vind ik persoonlijk minder ..vooral voor het bredere type, heb m zelden goed passend gezien
komt mede door de "kussens"(ja zitten kussens onder ..)
de lamicell kost 450 lijkt erg veel op de wintec is iets groter qua zit
en slijt 3 x zo snel als een wintec ..

leuk midden klasser leder zadel heb je al voor ongeveer 7 a 800 euro

de starter lederen zadels heb je al voor minder
natuurlijk word bij deze een veel mindere leder qualiteit gebruikt

de rotzooi varieerd va 100 t/m 600 euro en ligt dus aan het merk
aan de prijs is dat dus niet altijd te zien

ukal bv heeft een leuk starter zadeltje voor ongeveer 400 euro
boom is degelijk leder is de helft vd dikte van een midden klasser ..
en gaat dus uiteraard geen 30 jaar mee , bij lange na niet
denk eerder aan 5 a 7 jr ligt er ook aan ho zuinig je der op bent Knipoog

wil je een super zadel met mooie tooling zit je gouw tussen de 1500 en 2000 tot zo duur je het maken wil (denk aan zilver etc )

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:19

@Zack : okee, ik capituleer ! Haha! Ik heb mij misschien wat verkeerd uitgedrukt. Gestoord Rommel is waardeloos. En ik vind het gewoon niet mooi. Over de kwaliteit ga ik mij niet uitspreken.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 18:50

sevke schreef:
@Zack : okee, ik capituleer ! Haha! Ik heb mij misschien wat verkeerd uitgedrukt. Gestoord Rommel is waardeloos. En ik vind het gewoon niet mooi. Over de kwaliteit ga ik mij niet uitspreken.

Vind je wintec rommel dan?

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 19:19

Ik hoor op bokt ook vaker deze woorden 'Wintec is rommel' 'Tja dat gaat gewoon niet hé een friese sterrenhengst met een wintec zadeltje' 'Als je wintec koopt heb je geen geld voor een goed zadel,en als je dat niet hebt moet je maar geen paard kopen' Tja... Ik vind Wintec zeker geen rommel, het is maar wat je graag hebt, ik ging eerst voor een engelse wintec gaan, maar ondanks er mijn omgeving iedereen tegen was en ik nog niet beter wist, heb ik een klasiek zadel gekocht. Al vind ik die Wintec zalig zitten! Pling

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 19:27

@SOET: rijdt jij je fries dan ook met een westernzadel ?? Knipoog

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 19:38

zelf vind ik de wintec western niet zo denderend zitten
maar een bontje doet wonderen Bloos

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 20:23

De zitting is redelijk breed/vlak en zeker als je een te grote maat kiest (dus maatje 36 in een 16" zadel) kan dat pijnlijke plekken opleveren. Die ervaring heb ik ook wel.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 22:18

Topic is oud Knipoog