[WN] Boomloos Westernzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sjuutje

Re: Boomloos Westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:34

Ik heb vanmiddag de Arizona besteld als testzadel! Hoop dat dit wat is voor Kiran. De standaard westernzadels zijn me te zwaar en de wintec vindt ik niet mooi. Daarnaast is Kiran pas net 4 jaar en zal nog enorm veranderen in zijn bouw/bespiering. Hij is een arabier dus gelukkig is de Arizona ook niet zo lang zodat ie wsl. mooi zal passen.

Zelf heb ik wel ervaring in het rijden op een Chenney van barefoot en die ervaring was erg goed! Ik heb dus goede hoop! Alleen wil ik nu toch echt western rijden gaan combineren met endurance. Om die reden valt de Nevada al af gezien de enorme hoeveelheid materiaal er op mijn paard ligt met dat zadel.

Maar ik houd jullie op de hoogte hoe mijn paard dit zadel zal vinden!

Gr. Susan

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 13:19

Je hebt ook andere boomloze westernzadels Knipoog

De Bob Marshall, daar weet ik alleen geen site van, maar er zijn een aantal Bokkers die er mee rondrijden.

Verder heb je een vrij nieuw merk, de Startrekk ,en zij hebben ook een westernuitvoering. Deze kun je ook testen.

bij : www.buitenzinnig.nl

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 23:20

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 12:29

Hier ook nog een BF rijder. Ik heb de cheyenne omdat ik dressuur nu reed. Nu sinds kort western en heb er de westernfenders aangehangen, voldoet prima. En ik vind boomloos zoveel lekkerder rijden dan een gewoon boomzadel.

Als we ooit zover komen voor wedstrijden kan ik altijd nog eens kijken of we over gaan op de nevada.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 12:33

Hier nog een BF rijder alleen dan de bf Nevada, ik vond hem in het begin erg wennen maar nu zit hij heerlijk, alleen de galop is nog wennen en om je benen goed aan te leggen,maar na vaak gebruik en letten op je houding komt dat wel goed.Succes met testen hou je ons op de hoogte met foto's?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 21:49

Hier dan een zeer tevreden gebruiker van de Bob Marshall Lachen
Ik had al een BM, maar heb laatst op Ebay een tweede gescoord, zodat manlief en ik er allebei 1 hebben (kunnen we samen rijden = gezelli). Dit is die ik laatst heb gekocht:
Afbeelding
De zadels zitten erg lekker, alleen moet je idd oppassen voor stoeltjeszit.
Verder nooit ergens last van. Nooit doorgereden oid of zere bips. Ik rijd er mee in de bak en buiten in het bos. En - het allerbelangrijkste natuurlijk: de paarden lopen er OK dan! onder!

Wel ben ik heel nieuwsgierig naar de BF. Ik zal eens kijken of ik er een keertje 1 van iemand kan lenen.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 10:46

Hmm, wat dacht je van volgende week donderdag Knipoog ?? Kan je gelijk de Startrekk proberen! Die zit echt SUPER lekker! Haha!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 08:40

Ik heb een BF Arizona besteld, ik zit daar echt 100x beter in dan het zadel wat ik nu heb, Tjo heeft geen drukplekken meer en loopt beter en ruimer... Helaas wordt hij pas half september geleverd maar als het meezit mag ik een nevada lenen tot mn eigen zadel binnen is.
Op stal is ook iedereen er weg van, dus vrees dat we onze stal straks om kunnen dopen tot Barefoothoeve ipv Statenhoeve hihihi.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 10:41

Volgens mij heeft Sietske nog Arizona's op voorraad liggen (ten minste, toen ik gisteren bij haar was, lagen ze er nog).

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 10:58

hallo iedereen,
ik weet of het nodig is maar kennen jullie de site http://www.singlefooter.nl/default.asp
zij heeft test zadels enzo, misschien waren jullie hier al van op de hoogte en misschien ook niet.

nog veel suc6 met het aanschaffen van het juiste zadel.