Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Sonja schreef:2. Groot nadeel lijkt toch te zijn dat ruiters niet kunnen "proefzitten"
vera schreef:Maar die zijn toch ook geen maatwerk?
Je koopt gewone confectieschoenen die je goed passen en degene die schoenen op maat laten maken.....eeeuhhh, ik ken ze niet.
Ik weet trouwens dat Cornelie pasbomen heeft liggen; die kun je dus op de rug van je paard leggen en dan precies zien wat wel en niet past.
Sonja schreef:Dat geldt dan ook voor mallen en weet ik wat er allemaal gebruikt wordt om te meten. Maar meten terwijl het paard in pessoatuig gelongeerd wordt is ook zo lastig, met die zadelmaker in volle galop ernaast huppend...
Ik mag toch aannemen dat die zadelmaker WEET wat er met zo'n rug gebeurt tijdens het rijden?????
(sablou, inkoppertje voor jou?)
vera schreef:Ik weet trouwens dat Cornelie pasbomen heeft liggen; die kun je dus op de rug van je paard leggen en dan precies zien wat wel en niet past.
sablou schreef:Als je dit in twijfel gaat trekken kun je élke zadelmaker zijn werk in twijfel trekken.Ad 2: En nu maar hopen dat het zadel, dat vervolgens uit de fabriek komt, ook die geselecteerde boom heeft. Overigens, je raad het al, OOK een onderwerp in mijn presentatie.
vera schreef:Beste Louis,
Met alle respect; inmiddels krijg ik het idee dat alleen nog maar maatwerk deugt, past en voldoet.
Wat ontzettend triest dan voor alle paarden en mensen die dit niet hebben/kunnen betalen (ja, het is toch wel wat duurder dan confectie).
Vervolgens geef je aan dat je eigenlijk ook niet weet hoe de paardenrug zich gedraagt tijdens het rijden zelf. Dus concludeer ik dan dat het maatwerk zadel misschien ook wel niet perfect (voor zover we over perfectie kunnen spreken) past.
Het klinkt zo tegenstrijdig allemaal voor mij...... >;)
vera schreef:Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik enorm benieuwd ben naar jouw resultaat want tot nu toe vind ik de custom mades (en dat is mijn PERSOONLIJKE smaak, no offence!) niet echt wat ik zou willen.
Maar aan jouw verhalen te horen moet jouw zadel meer in mijn richting komen
Heb je al foto's?