Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
lellemel schreef:ik vind het zadel te groot voor je paardje...zou een kortere nemen
iski schreef:Je wilt dus een Crates......wanneer je exact weet welk model (nummer) zou je kunnen overwegen om dat ding in de US te kopen...scheelt een boel geld waarvoor je lekker op vakantie kunt...
Let op...nu komt er van alle kanten commentaar over invoerrechten e.d....
Maar ik doe het al jaren....en laat ze lekker l*llen...bespaard me een maandsalaris...oke...een half maandsalaris dan....
iski schreef:Maar dat paard moet toch een keer ophouden met groeien en veranderen? Dan het juiste zadel erbij zoeken en dan moet jouw queste toch voorbij zijn.
MSQuincyTE schreef:Heeft die Crates man ook losse bomen bij zich dan?
MSQuincyTE schreef:Heeft die Crates man ook losse bomen bij zich dan?
iski schreef:En vergeet niet, ook louis gaf toe dat 80% van de kant-en-klaar zadels past.
Francis schreef:Anders ben ik bang dat je over een poosje weer opnieuw kunt beginnen, want ik vind 3 zadels in 3 jaar niet normaal... dan hebben die eerdere zadels ook al niet goed gepast
Francis schreef:want ik kan me niet voorstellen dat een paard in 3 jaar tijd zóveel verandert dat je drie keer een ander zadel nodig hebt...
iski schreef:Ja dat klopt.....het is een veranderlijk paard. Dus misschien even wachten voordat je een nieuw zadel koopt. Want dus ook een maatgemaakt zadel kan over 6 maanden niet meer passen omdat het paard zo veranderlijk blijkt....moeilijk hoor.
Ik neig toch naar maatwerk.
Francis schreef:Nee hoor, in 6 maanden kan een paard niet zoveel veranderen dat het zadel niet meer past (tenzij je 't over een 2 jarige hebt, maar daar ga ik ff niet van uit), dan paste het al niet goed om te beginnen.
Francis schreef:Waar ik voor pleit (en da's dus het enige waarom ik hier steeds weer op in ga) is dat men (ik spreek hier dus in z'n algemeenheid) een zadelverkoper gewoon om kale bomen moet vragen om te passen. Da's de enige manier om het goed te kunnen zien en het lijkt me dat een setje bomen maar een kleine investering is voor een dealer als hij/zij daarmee beter (en dus meer) zadels kan passen en verkopen. Kwestie van de juiste boom uit zoeken en dat type zadel kopen waar díe boom in zit.
En als iedereen daar maar om zou vragen, zouden de dealers allemaal al lang zo'n setje in die bus of vrachtwagen hebben liggen.