[WN] Toch maar een westernzadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 17:27

Amanda schreef:
mystery1980 schreef:
mijn ervaring is dat als er iets schuift op zo'n bolletje, dan is het een boomloos zadel wel. Heb zelf op die manier wel eens onder mijn paard gehangen :o
Zou je aanraden naar eurohorse te gaan en vooral te letten op het punt waar de singel op het zadel bevestigd is, als dat goed is en je hebt een mooi western boomzadel zit je als een huis, ook bij rare moves.
Succes!

Dat heb ik gelukkig nog nooit ervaren met mijn Freemax. Dat is gewoon een stevig zadel, dat fijn ligt. Ik heb overigens een ronde haflinger, waarbij ik tot nu toe nog maar 1x last heb gehad van een schuivend zadel en dat zadel paste niet goed. Vorm was niet passend op zijn ronde rug.
En inderdaad wel opstappen met een krukje, dat is al zoveel beter.

De equiflex is zeker ook een goed idee. Daar hoor ik ook pisitieve verhalen over.

Grappig, de keer dat ik eronder hing was ook met een freemax zadel. Misschien past boomloos gewoon beter bij jouw paard dan bij de mijne.

Daihyo

Re: Toch maar een westernzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 17:45

Apart haha.
Ik moet wel zeggen, het testzadel schoof wat, maar mijn eigen zadel ligt als een huis. Testzadel was een short, ik heb een round. Misschien dat dat toch net iets anders ligt.

pmarena

Re: Toch maar een westernzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 18:31

Je kan er toch niks van zeggen, het is allemaal theorie en pas in de praktijk blijkt of het wel of niet voor jouw paard werkt. Ik heb behoorlijk wat klanten voor wie Barefoot het enige zadel is / was dat wèl bleef liggen :j

Maar er zijn ook mensen die zeggen dat het voor hun paard schuift.
En of dat dan gelegen heeft aan simpel op te lossen omstandigheden is maar de vraag....bij sommige paardjes lukt het nooit om een stevige ligging te krijgen maar bij de meeste is een andere pommel, singel of simpelweg het zadel net anders positioneren tijdens het opzadelen de oplossing :)