Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Wranglerbutt schreef:SmartBH: het zadel op de foto is dus niet jouw zadel?
DubbelDun schreef:Dit is te betalen om eens een stukje uit te proberen
http://www.agradi.nl/rapide-lederolie-bruin-500ml.htm
SmartBH schreef:Ik heb een sorrel en vind dit kleur nogal vloeken op hem...![]()
Dit was het antwoord van de zadelmaker:
Het zadel op de foto is een zadel van een klant van mij ; ik neem aan dat het een zadel betreft dat hier op lijkt.
Het kleuren van westernzadels is alleen goed mogelijk bij de bouw.
Eenmaal gereed worden ze door de bouwer en de ruiters geolied en kan de kleur niet meer goed in het leer trekken.
Om het zadel te kleuren moet deze bovendien zou veel mogelijk gedemonteerd worden.
Het is geen prettig werkje.....
Ik kan je kleurstof verkopen ; kosten € 75,00 +/- 1 ltr.
Best prijzig dus om deze behandeling uit te voeren..
)
ik heb advies ingewonnen van verschillende zadelmakers, de ene raad het af de andere niet. Ik weet eventjes niet meer of ik het risico zou nemen of niet.
Zoe_97 schreef:ik zou indringverf koen. Ik heb daarmee ooit een bruin fgesleten zadel zwart gemaakt en dat ging prima. gewoon af en toe de plekken waar wrijving is (beugelriemen/fenders) bijwerken en geen probleem
SmartBH schreef:Zoe_97 schreef:ik zou indringverf koen. Ik heb daarmee ooit een bruin fgesleten zadel zwart gemaakt en dat ging prima. gewoon af en toe de plekken waar wrijving is (beugelriemen/fenders) bijwerken en geen probleem
Zwart zal inderdaad lukken, maar donkerbruin is blijkbaar niet zo gemakkelijk. Zwart dekt meer waardoor het dan wel gaat.
Wranglerbutt schreef:Beetje vaag dat ts foto's van allerlei zadels gebruikt, behalve die van hem/haar zelf
Waarom niet gewoon een foto van eigen zadel gebruiken?