[WN] Paard schud (western)hoofdstel af

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 18:56

Inmiddels heb ik een kinriempje aangeschaft en heb ik een paar keer gereden met een strakkere kinriem. Maar zelfs op zijn strakst (wel dat ze nog gewoon kan slikken en ademen hoor ;) ) gaat ie over de oren heen als ze even schud... Volgens mij zit hij gewoon niet goed, merk ook dat de frontriem wat te kort is en hem wat naar voren duwt als het ware. Ik ga de neusriem van mijn dressuur hoofdstel af halen en daar even mij rijden, kijken of die wel blijft zitten.

superpony

Re: Paard schud (western)hoofdstel af

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:07

Kinriem moet niet strak zitten hoor. Keelriem ook niet trouwens. Neusriem staat los van het hoofdstel, dus helpt je niet. Ik heb een neusriem om en mn ruin kan ook zijn 2 ear afschudden als hij dat wil. Is laatst in bos ook paar keer gebeurd.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:16

Goed idee van die frontriem, daar kan het ook in zitten natuurlijk. Die van mij heeft een extra lange frontriem gekregen, dat was vooral omdat anders het kopstuk zo tegen z'n enorme "konijnen" oren aan drukte. En dan zit hij idd een stuk ibeler

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:17

Het klinkt mij in de oren dat het hele hoofdstel zo raar van formaat is dat alle riemen gewoon niet passend zijn voor het hoofd van je paard.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:20

...en volgens mij haal je nog steeds de kinriem en keelriem door elkaar. Als wij suggesties willen doen is het toch wel handig als we onze termen uniform houden ;) Maar eigenlijk denk ik dat DD de oorzaak al heeft gegeven: een hoofdstel met normale slash correcte pasvorm kan met een KEELriem die strak genoeg zit niet zomaar afgeschud worden...

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 21:25

Sorry ik lees nu pas dat ik het idd verkeerd heb geschreven! 8)7
Ik heb een kinriem aangeschaft en de keelriem strakker gedaan. Zou zweren dat ik keelriem had getypt...