Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Weer wat dijen kletsers van het 'blauwe forum' :
De 1e :
Citaat : "Je kan je bosal aan een hoofstel bevestigen maar dan kan rij je niet met een californian hackamore maar eerder een sidepull, en dat is zonde van het geld. "
WM : Laten wij nu altijd gedacht hebben dat een bosal een aantrekpunt had dat ver onder de kin van het paard ligt en een side-pull een aantrekpunt heeft ter hoogte van de mondhoeken van het paard. Hoe je van een bosal een side-pull kunt maken is ons een raadsel, tenzij je de teugels aan de zijkant van de bosal vast maakt....
2a54z6e45r6r schreef:Alles kort door de bocht, getuigd van weinig zelf nadenken en meer iets zoeken om ergens iemand op vast te pinnen. Om reactie uit te lokken zegmaar.
Western Magazine schreef:Tenslotte nog even over het in de ogen komen van de hanger of hoofdstel.
Komt de hanger/hoofdstel dichter in de buurt van het oog dan 3 - 5 cm. KAN op het schedelbeen onder het oog een irritatie onstaan, die de meeste paarden verschrikkelijk vinden. Als dat het geval is, is vrijwel zeker de 'nose' van de bosal te klein t.o.v. de omvang van de neus van het paard (jazeker : ook een bosal moet goed passen en ze worden in vele verschillende maten gemaakt). Is de nose maat OK en wil je toch de hanger uit de oog-streek houden zijn er bosal-hobles te koop (http://www.vaquero-tack.de) of je neemt een hanger met keel/balans riem (groen cirkel) (http://www.vaquero.nl) ; aan de laatste zit ook een shoe-fly en een gewichtje die de zaak zachtjes maar doeltreffend op zijn plaats houdt.
Wranglerbutt schreef:2a54z6e45r6r schreef:Alles kort door de bocht, getuigd van weinig zelf nadenken en meer iets zoeken om ergens iemand op vast te pinnen. Om reactie uit te lokken zegmaar.
Even wat rechtzetten: het is niet mijn facebookpagina en niet mijn bericht. Als ik het zo goed uit kon leggen, had ik dat wel hier gedaan
ElCid schreef:De fiador is zeker nuttig en heel handig maar kan je prima i.c.m. een hobble gebruiken. Dan zou ik wel een hele dunne hobble nemen, anders wordt het wel erg druk op het paardenhoofd