Sizzle schreef:Volgens mij is dit boomloze zadel niet ontworpen om met speciale pad te rijden, het is voorzien van een kussen.
Je moet het ook niet lezen als waarheid voor alle situaties.
Dat zullen ze daar ook nooit beweren.
Het is gewoon een antwoord op de commercie die over het algemeen inderdaad boomloze zadels aanbied als zijnde passend voor ieder paard. Ik ken ook niet veel mensen die hun boomloze zadel laten aanpassen, dat kopen ze doorgaans gewoon op internet.
De ruiter is absoluut goed trouwens. De paarden staan ook super aan de hulp.
Volgensjou, in jouw omgeving, volgensjou.
Dat zijn geen wetenschappelijke beweringen, maar persoonlijke ervaringen 
Helaas zijn dat dezelfde mensen die ook gewoon boomzadels bestellen ipv ze te laten aanmeten.
Er zijn verschillende boomloospasservices en tegenwoordig kun je bijna elk zadel aanvragen als testzadel.
De ruiter kan nog zo goed zijn maar als hij/zij niet op een boomloos uit de voeten kan geeft dat een slecht testresultaat.gekvanfleur schreef:Er zijn inmiddels toch wel meerdere onderzoeken geweest die aangeven dat boomloos helemaal niet zo goed is.. maar dat gaan de voorstanders toch niet geloven. Een boomloos zadel kan heel goed zijn, mits je rekening houdt met de nadelen die er aan verbonden zijn en daar is dit er een van. Maar dat is bij een boomzadel eigenlijk precies hetzelfde.Dus wat nu precies het probleem is tussen boom en boomloos is de vraag.
De testresultaten zijn verkregen op basis van 1 boomlooszadel (waarbij een bokker nog na lang doorvragen te horen heeft gekregen welk merk) tijdens diezelfde testen. De enige conclusie die je kan trekken is dat boomloos niet goed is in die testomstandigheden met die accessoires op dat paard in combinatie met die ruiter
. En dat is eigenlijk mijn conclusie bij elk onderzoek dat ik lees. Uit navraag bleek dat onderzoekers ook geen benul hebben van inlages, semiboomloos, aanpasbare kussens etc. Niet dat ik zo superpro-boomloos ben, maar het testen moet wel goed gebeuren.
Ik verwacht van ruiters dat ze zich verdiepen in een zadel en van universiteiten helemaal. Maar helaas is dat tot op heden nog onvolledig gebeurd.
Allegra schreef:DutchR schreef:
Tack ?
Dus? Nog altijd heeft het niks met western te maken. Als je uitlegt wat je niet begrijpt kunnen we het misschien duidelijk maken voor je. Er is namelijk gewoon een algemene rubriek voor dingen die wel met harnachement met maar niet (direct) met western te maken hebben. Of dacht jij ook dat westerzadels allemaal boomloos zijn?
Ijslanders zijn de nieuwe westernpaarden.
Volgensmij een interpretatiefoutje door de andere taal