[WN] Uitleg gevraagd Billy Allen snaffle bit, dubbel gebroken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 18:48

SmartBH schreef:
Alvast bedankt Anneke om zo de tijd te nemen en uitgebreid uitleg te geven

Ja Anneke thanks voor de uitgebreide uitleg :+ :P

Mondstuk was idd wat ik verwachte. Maar ik heb niet op zitten letten, je hebt er dus o-ringen aanzitten, die een extra brede aanzet naar het mondstuk hebben. (is ervoor dat de mondhoeken niet tussen de ringen kunnen komen. De dikte zou je moeten opmeten, maar ik ga er niet vanuit dat die van Kramer veel dikker is kwa mondstuk (die van Kramer is 9,6 mm dik). Enigste verschil is de ring die eraan zit. Die van Kramer is dus een Eggbutt richting D-ring. Die ligt dus nog wat stiller in de mond dan wat je er nu aan hebt hangen.

SmartBH schreef:
Ik denk dat er vooral met dit bit dan druk op de lagen wordt gelegd?

Nope, een dubbel gebroken neigt naar gelijke druk over lagen en tong. Een anatomische (Myler) geeft eerder druk op alleen maar de lagen.

Als ik jou was zou ik die van Kramer gaan proberen. Het mondstuk is vrijwel gelijk (helemaal gelijk wordt lastig vinden hier in Europa, in de USA zijn ze wrs wel te vinden) en de ring is dus nog iets stabieler dan wat je nu hebt. Het enigste echte verschil is dat de ogen van de 2 buitenste stukken van het mondstuk ingeschroeft lijken. Daarin is dan imo zelfs die van Kramer prettiger in de mond, omdat dat gladder is. (minder scherpe randjes in de mond).

SmartBH

Re: Uitleg gevraagd Billy Allen snaffle bit, dubbel gebroken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 18:53

Ik heb gekeken naar de link van Kramer, maar het bit is niet meer beschikbaar in de maat die ik zoek. Ik zal dus proberen om misschien via andere websites of dergelijke het bit te zoeken. Het klinkt alvast zeer goed!

Bedankt nogmaals voor de uitleg over de werking van het bit, ik zal de uitleg over de Billy Allen en Myler bit wel meenemen indien ik het bit niet zou kunnen vinden.

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 19:04

Mocht er iemand weten waar je dit merk van bit nog zou kunnen kopen let me know ! vind voorlopig enkel via de officiële website van kramer deze terug.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 19:13

Er zijn overigens ook verschillende verkopers die je een myler laten testen, mocht je iets meer uit willen geven maar niet zonder eerst zeker te weten of het beter ligt ;)

Verder kan ik je niet helpen, succes met de zoektocht ;)

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 19:17

Dat is ook al fijn om te weten, ik ben blij dat ik dit topic heb geopend, ben toch al iets wijzer geworden :)

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 20:43

Rina bedankt ! *\o/* *\o/* *\o/*

Ik ben geen held in het zoeken op internet :D

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 22:09

:P als je mijn lijst van shops in de favorieten hebt staan, is zoeken niet zo moeilijk meer <<) :D